נלחם על חייו: רמי (רחמים) והב, אב לארבעה ילדים וסב לשני נכדים, סובל למעלה מחמש שנים מאי ספיקת כליות חמורה ומשווע למצוא תורם כליה מתאים. "אני רוצה לזכות ללוות את הילדים שלי לחופה ולשמח את הנכדים", הוא אומר בדאגה.
2 צפייה בגלריה
רמי והב
רמי והב
רמי והב
(צילום: פרטי)
והב (60), תושב רחוב יהודה הלוי בעיר ועובד עיריית כפר סבא לשעבר, סבל במשך שנים מסכרת שעם השנים הלכה והסתבכה, עד שבמהלך 2018 קיבל את הבשורה המרה על תפקוד כליותיו. "אמרו לי שאני צריך להתחיל דיאליזה כי המצב לא טוב", הוא משחזר.
"אני עובר טיפול (דיאליזה) שלוש פעמים בשבוע ומפעם לפעם זה רק הופך למתיש וקשוח יותר. אמרו לי שישתדלו להשיג לי כמה שיותר תורם, גם אני פניתי דרך הרשתות החברתיות אבל בינתיים לא נמצא אחד כזה.

2 צפייה בגלריה
ניתוח מורכב
ניתוח מורכב
(צילום המחשה: shutterstock)

"חמש שנים אני כבר מחכה לתורם. עושה בדיקות, נרשם וממתין אך לא היה שום שלב שנמצא אחד כזה. צריך הרבה סבלנות ומזל".
מאז שהתדרדר מצבו הרפואי, והב כבר אינו עובד ומתפרנס מקצבת הנכות בלבד. "מזה אני מתקיים, ואני מתבייש לומר שגם הילדים עוזרים לי כלכלית במקום שאני אעזור להם", הוא מוסיף.
איך מתמודדים עם הסיטואציה המורכבת הזו?
"זה לא קל. אני מנסה לראות אור בעיניים, מקווה שיהיה בסדר, שיבוא תורם בסוף. אני משתדל לשמור על אופטימיות. זה יהיה הכי גרוע אם אכנס למצב רוח ירוד. קשה לי להאמין שלא ימצא תורם בסופו של דבר.
"כרגע אני על זמן שאול, עושה טיפולים קשים, ומה שאני הכי רוצה זה לזכות להיות בחתונה של הילדים שלי ולשמוח עם הנכדים. זה הדבר הכי חשוב לי בחיים".

קראו גם:
שיראל, ביתו של רמי, פנתה לאחרונה לציבור ברשתות החברתיות וכתבה: "לא חשבתי שאי פעם אגיע לסיטואציה כזאת, אבל החיים מלאים בהפתעות. אני יורה לכל כיוון ומנסה למצוא ישועה שאולי, מישהו/י יקראו את הפוסט ויוכלו לעזור לנו במצב הזה... לצערנו, למחלה הזאת אין תרופה והסיכוי הטוב ביותר שעומד לרשותנו הוא תרומת כליה מתורם בריא כי אין לו הרבה זמן.
"...'ואבא כאן תמיד לחבק ולשמור אותך..' אני זאת שמחזיקה לו את היד כדי לשמור עליו שלא יפול, עם אמונה גדולה בלב שבעזרת השם הוא זה שיחזיק לי את היד במעמד מרגש וגדול בדיוק כמו שהוא חולם".
המשפחה מחפשת תורם שיענה לקריטריונים הבאים:
  • כל אדם מעל גיל 27.
  • אדם ללא מחלות רקע.
  • אדם שלא נולד פג.
  • אדם ללא משקל עודף - שערך ה-BMI נמוך מ-29.
  • נשים שסיימו ללדת ולא הייתה להן סכרת הריונית.
במידה ואתם מעוניינים לתרום וחושבים שאתם מתאימים, הנכם יכולים לפנות לעמותת 'מתנת חיים' בטלפון 02-5000755 ולציין שהתרומה עבור רחמים והב.