"לקבל כוכב מנוסע, לשמוע מחמאות שאני נהג טוב ושכיף לנסוע איתי, לדעת שהנוסעים מעריכים את העבודה הקשה שלי, כל זה מרגש ונותן לי אנרגיה להעניק שירות טוב יותר". כך אומר נהג חברת מטרופולין שיזמה בימים אלה פרויקט מרגש למען נהגי החברה, ורתמה אליו את הנוסעים המתבקשים להעניק כרטיסי "כוכב" לנהג או לנהגת מקצועיים ואדיבים במיוחד. נהגים שיקבלו כוכב יזכו בפרס כספי. מי שיקבלו כוכבים רבים יסומנו כנהגים מצטיינים ויקבלו פרס בשווי אלפי שקלים בטקס מיוחד.
1 צפייה בגלריה
הנהג ינון הררי ונוסעת
הנהג ינון הררי ונוסעת
הנהג ינון הררי ונוסעת
(צילום: יח"צ)
קראו גם >>>
"הפרויקט יאפשר לחברה לאתר את הנהגים המצטיינים, לקבל מילה טובה דווקא מהנוסעים שלהם, וכך להודות להם, לרומם את רוחם ולהעלות את המוטיבציה שלהם", מסבירה סמנכ"לית השיווק ליבנת כהן דן, "מדובר בתפקיד מאתגר ושוחק ועל כן חשובים כפליים ההוקרה והפרגון. זה התגמול הטוב ביותר שנהג יכול לקבל".
"רוב הנהגים נותנים שרות אדיב שלא על מנת לקבל פרס", אומר אחד הנהגים, "ובכל זאת מדובר בחוויה נעימה לנהג וגם לנוסע שזוכה לתרגם את הערכתו לתגמול פיזי".
"כל הכיף בעבודה כנהג הוא הקשר החם והטוב עם הנוסעים, ודרך הפרויקט אפשר לחזק אותו עוד יותר", אומר ינון הררי (61) מכפר סבא, נהג מטרופולין מזה שנה לאחר 40 שנה כמאמן ג'ודו, שחיה וכושר. "עבורנו, ציבור הנהגים, זה חשוב לקבל מדי פעם פרגון קטן. זה מחמם את הלב".
לדבריו, אחת הנוסעות ביררה מתי האוטובוס שהוא נוהג בו מגיע לתחנה כדי לפגוש אותו ולהעניק לו את הכוכב. "היא אמרה לי שזה בזכות היחס שאני מעניק לכל נוסע ונוסע. ואכן, לי מאוד חשוב שהנוסעים שלי ירגישו טוב ויעלו בחיוך. לכן אני תמיד דואג שיהיו לי סוכריות ושפע של דברים טובים עבורם, אני גם מחלק להם בקבוקי מים וחולק איתם את המטען לסלולר שלי. מבחינתי זו חלק מהשליחות שלי, לשמח את הנוסעים, להטעין אותם באנרגיות עד שיגיעו לתחנה שלהם. בתקופת הרמדאן נהגתי בקו קלנסוואה – כפר סבא. בערב ראיתי שאחד הנוסעים לא הרגיש טוב. שאלתי לשלומו והוא אמר שהוא רעב אחרי הצום הממושך. הוצאתי לו את הקרואסון שלי. הוא לא הפסיק לברך אותי. אין דבר יותר חזק מזה".
"כשעליתי לאוטובוס של ינון הרגשתי שהוא המיועד לקבל את הכוכב, ושאני רוצה לרומם את רוחו על אדיבותו", מספרת הנוסעת שרון, תושבת עמק חפר. "אני יודעת שלהיות נהג אוטובוס זו עבודה קשה, וינון תמיד מחייך לנוסעים ומעניק לכל אחד יחס אישי. גם אם הם לקוחות לא קלים, הוא יסביר להם פנים".
"קיבלתי כוכב מאישה מבוגרת", מספר אחד הנהגים, "היא אמרה לי שאם היו לה עוד כרטיסים היא הייתה נותנת לי את כולם!"