צעירה כבת 30 מכפר סבא שהגיעה לניתוח סינוסים בביה"ח מעייני הישועה, יצאה ממנו עם ניתוח פלסטי באפה, בעוד שבעיית הסינוסים שלה רק החמירה – כך לפחות נטען בתביעה אותה הגיש בימים אלה עוה"ד רן שפירא ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, בשם הצעירה.
2 צפייה בגלריה
תובעת 2.5 מיליון שקלים
תובעת 2.5 מיליון שקלים
תובעת 2.5 מיליון שקלים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
בתביעה נטען כי הצעירה, שסבלה מאף סתום ונזלת כרונית, פנתה לפני כשבע שנים לרופא אף אוזן גרון בבית החולים מעייני הישועה, שהמליץ לה על ניתוח, שבוצע כחודשיים לאחר מכן.
על פי התביעה, הניתוח בוצע בלא שקדמה לו בדיקת CT כמקובל בניתוחים מסוג זה. עוד נטען, כי במהלך הניתוח הרחיב הרופא את הפלישה הכירורגית לסינוסים, ואף הגדיל לעשות, וביצע ניתוח פלסטי באפה של האישה, מבלי שום בקשה מצדה, ומבלי שנתנה לו על כך את אישורה.
לדברי עו"ד שפירא, לאחר שהנפיחות ושטפי דם באפה ובעיניה נעלמו, נדהמה הצעירה לגלות כי צורת אפה השתנתה מן הקצה אל הקצה, ואפה, אשר בטרם הניתוח היה ישר ונאה, נעשה מכוער כשהוא פחוס בחלקו העליון.
"לא רק שהניתוח לא פתר את בעיית האף הסתום והנזלת הכרונית, ממנה סבלה האישה, אלא אף החמיר את מצבה, וכעת היא סובלת גם מכאבי אף וראש, מסינוסיטיס כרונית, שממנה לא סבלה קודם לכן, ומשינוי במבנה אפה ובקולה, שאילץ אותה להסתייע בקלינאית תקשורת" טוען עוה"ד שפירא בתביעה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד שפירא
עו"ד שפירא
עו"ד שפירא
(צילום: אופיר הייב)
לכתב התביעה צורפה חוות דעת של ד"ר יוסף שם טוב, מומחה אף אוזן גרון, שקבע כי הרופא המנתח התרשל בטיפול בצעירה וגרם באופן ישיר לנזקיה. לדברי ד"ר שם טוב, למרות שתלונותיה של האישה לא השתנו בין בדיקתה הראשונה לבין בדיקתה השנייה, הרופא, מסיבה שאינה ברורה, שינה את האבחנה לסינוסיטיס כרונית, למרות שלא סבלה מכך טרם הניתוח.
על הניתוח המורכב והמסוכן שבוצע לצעירה קבע ד"ר שם טוב בחוות דעתו: "עצם העובדה שבוצע ניתוח FESS ללא ביצוע הדמיית CT טרם הניתוח, יש בה כדי רשלנות וחריגה מהסטנדרט הרפואי המקובל".
בתביעה נטען, כי הצעירה תידרש לניתוח לתיקון הנזקים שנגרמו לה, ולדברי ד"ר שם טוב, מדובר בניתוח מורכב מאוד, שהצלחתו אינה מובטחת, שסיכוניו עולים על סיכוייו, ועלותו גבוהה. לדבריו, בשל רשלנות בית החולים נגרמו לתובעת שינויים במבנה אפה והפרעה בנשימה, ועל כן קבע לה המומחה נכות צמיתה של 20 אחוז.
באמצעות עו"ד שפירא תובעת האישה מבית החולים מעייני הישועה פיצויים על רשלנות רפואית עד גבול סמכותו של בית המשפט השלום (2.5 מיליון שקלים).