בעקבות הצעה לסדר שהגישה קרן חגואל גרשון לפני כשנה, בעידוד פורום הגאווה העירוני, ולאחר תהליך איתור שהתקיים, בהובלת סגן ראש העיר עילאי הרסגור-הנדין, מחזיקת תיק הקהילה פליאה קטנר ופורום "גאווה בכפר סבא", ובאמצעות אגף קהילה וחברה, הוחלט על הקמת בית לקהילה הגאה במבנה עירוני ברחוב נחשון. ראש העיר רפי סער אישר את הקצאת המבנה ושיפוצו ובירך על חניכתו. כך הופכת כפר סבא לאחת מחמש הערים בישראל בהן פועל מרכז לקהילה הגאה, וליחידה מבין הערים שאינן הגדולות ביותר בארץ.
1 צפייה בגלריה
"שיירת הגאווה" במצעד שנערך בכפר סבא
"שיירת הגאווה" במצעד שנערך בכפר סבא
"שיירת הגאווה" במצעד שנערך בכפר סבא
(צילום ארכיון: עיריית כפר סבא)
קראו גם >>
במרכז יופעלו שני חללים לפעילות קבוצתית, שיאפשרו פעילות של שתי קבוצות במקביל, מטבחון ופינת משרד. במקום מתוכנן שיפוץ נרחב, הכולל חיפוי קירות ותקרה, התקנת מזגנים חדשים, וכמו כן הצטיידות וריהוט. פעילות ראשונה של הקהילה מתוכננת כבר בשבוע הבא, ולאחריה יתחילו עבודות השיפוץ והשדרוג. כמו כן, סוכם על שיתוף פעולה ייחודי עם עמותת "עזרה" שפעלה עד כה במבנה. בין השאר יפעלו במקום קבוצות "איגי" – ארגון הנוער הגאה (נוער וקבוצות ההמשך), להט"ב זה"ב, פורום העסקים של הקהילה ופעילויות קהילתיות קבועות של פורום "גאווה בכפר סבא" ומחלקת קהילות מגוונות.
סגן ראש העיר, עילאי הרסגור-הנדין: "כפר סבא היא הראשונה בשרון – ועכשיו גם בהקמת בית גאה ובקידום החינוך לסובלנות ולחיים משותפים של תושבי כפר סבא, מכל האמונות והזהויות. זוהי הגשמה של חלום עבור תושבים רבים כאן בעיר, שסוף סוף יהיה מקום שיעצים אותם ובו יוכלו להשתתף בפעילויות יחד עם חברות וחברי הקהילה. כולנו שווים, לכולנו מגיע מקום שבו נוכל להיות אנחנו ללא שיפוט או התמודדות עם סטריאוטיפים. במובן זה, הבית הגאה הוא חלק מהרוח הכפר סבאית הייחודית של קהילתיות וערבות הדדית".
יו"ר פורום גאווה בכפר סבא לי-ים גבאי: "אנו בפורום הגאווה העירוני שמחים שלאחר שיח ארוך מול העירייה, הצלחנו להביא להקמת מרכז גאה בעיר, המרכז הגאה החמישי בארץ. מדובר בצעד שייכנס להיסטוריה של הקהילה הגאה בישראל. אנו יותר מנרגשים להוביל צעד משמעותי זה ונמשיך לקדם את נושא הקבלה והסובלנות בכפר סבא, בשיתוף פעולה עם העירייה, כמו שנעשה עד כה".