בית משפט השלום בכפר סבא הרשיע קצין משטרה מאזור השרון בעבירות של הטרדה מינית, הפרת הוראה חוקית והטרדה באמצעות הטלפון אותם ביצע נגד גרושתו.
1 צפייה בגלריה
575 מסרונים מטרידים
575 מסרונים מטרידים
575 מסרונים מטרידים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
הנאשם היה נשוי במשך 16 שנים ונישא לאשה אחרת. כשחשד שגרושתו החלה לנהל רומן, הוא החל לשלוח לה הודעות רבות באמצעות מסרונים ובאמצעות אפליקציית ווטטס אפ. במשך כארבעה חודשים שלח הקצין לגרושתו כ- 575 הודעות חרף בקשתה שייחדל. בחלק מההודעות התייחס הקצין בבוטות למיניותה של גרושתו, עלב בה וייחל למותה, בעוד היא מצדה ביקשה ממנו לחדול מכך. "תיחנקי בתוך הבית שלך", כתב הקצין לגרושתו. "כלבה מנוולת, חתיכת פרזיטית, עצלנית, אוכלת חינם. תמשיכי לבכות לכל החברים שלי ואני אספר להם איזה זונה את".
בעקבות התנהלותו, זומן הנאשם לחקירה וחתם על כתב ערובה האוסר עליו ליצור קשר עם גרושתו במשך 15 יום. למרות זאת שלח הנאשם הודעה בזו הלשון "שלום זונה, תסירי בבקשה את השם והמייל והטלפון שלי מהוט" ובכך הפר את ההוראה החוקית. 
ההליכים בתיק נמשכו זמן רב, על רקע מצבו הרפואי של הנאשם. קו ההגנה של הנאשם השתנה מספר פעמים במהלך ההליך. כך בחקירתו אישר למעשה שליחת "עשרות או מאות" מסרונים והודעות וכן הודה שאלו כללו קללות וגידופים, לרבות איחולי מוות, אלא שלדבריו מדובר בהתכתבות הדדית לגיטימית על רקע סכסוך משפחתי שאין מקום להתערב בו, ובהודעות שאינן מאיימות או מטרידות.
השופטת מרב גרינברג, שהרשיעה את קצין המשטרה בהטרדה מינית, הטרדה באמצעות מתקן בזק והפרת הוראה חוקית, ציינה בהכרעת הדין בהתייחסה אליו כי "גרסתו המיתממת בחקירתו לפיה מדובר בסכסוך משפחתי, סכסוך פנימי שאין להתערב בו, מחזקת התרשמותי השלילית מאופיו ודרכי חשיבתו. הנאשם מצטייר דרך חקירתו ועדותו כאדם כוחני, שאינו נרתע מלהשפיל ולהכפיש את המתלוננת.
"בכל ההליך לא גילה ולו קמצוץ של אמפתיה ורגישות כלפיה. כשסירבה לשחק בכללי המשחק שכפה עליה, בערה חמתו ונשפכה באמצעות שליחת אינספור הודעות בוטות ומטרידות. אם לא די בכך, אוסיף את גרסתו המתחמקת והבלתי אמינה בעדותו, שלפיה אינו זוכר את ההודעות ששלח".
השופטת קבעה עוד בנוגע להטרדה המינית מצדו של הקצין: "הנאשם לא קרא לגרושתו בשמה אלא תמיד בכינוי זונה. הנאשם החפיץ את המתלוננת, הפך אותה לאובייקט מיני, הרבה בהתייחסויות לאיבריה המיניים ותיאר בצורה פלסטית ובוטה אקטים מיניים שמבצעת, כך בדמיונו החולני". גזר דינו של הקצין יינתן במועד אחר.