נגיד בנק ישראל לשעבר, הנגיד השביעי של מדינת ישראל, ד"ר דוד קליין, הלך לעולמו אמש (שלישי) בגיל 86.
1 צפייה בגלריה
דוד קליין ז"ל
דוד קליין ז"ל
דוד קליין ז"ל
(צילום: עמית שאבי)
קראו גם >>>
קליין, תושב כפר סבא, כיהן בתפקיד הנגיד בין השנים 2005-2000.בין הישגיו של קליין, לו תואר ראשון בהיסטוריה כללית ובכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר ד"ר בכלכלה מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, אפשר למנות את החזרת המשק מצמיחה שלילית של 1%- לצמיחת התוצר בשיעור 4.5% בשנת 2004, והנחת התשתית לביצוע רפורמה מקיפה בשוק ההון ובתחום הבנקאות.
חבר מועצת העיר לשעבר ומנכ"ל בנק הספנות המיתולוגי אמיר גבע ספד לו הבוקר: "עבורנו, בכפר סבא שלנו, דוד קליין היה לא רק נגיד בנק ישראל לשעבר וכלכלן מזהיר, אלא גם איש תרבות וחברה, שהשתדל לתרום לקהילה שלנו ואשר כיהן כיו״ר ועדת פרס העשיה ההתנדבותית ע״ש זאב גלר ז״ל (ראש העיר המיתולוגי של כפר סבא) בעיר.
"עבורי אישית, כמנכ״ל בנק לשעבר - הוא היה מנטור כלכלי. וגם בתפקידי ההתנדבותי כחבר מועצת העיר כפר סבא וכמחזיק תיק התרבות העירוני במשך 15 שנים - הוא תמך. קליין ורעייתו נהגו להשתתף ב ״ אפוס - הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות״ שיזמתי מדי שנה בשנה. נוכחותו תחסר לנו בפסטיבל ה 8 שלנו שיתקיים בעוד פחות מחודש.
"אך יותר מכל - עבורי, באופן אישי, תיזכר דמותו האיכותית של ד״ר דוד קליין ז״ל, לא רק כאיש כלכלה ידען מופלג אלא גם, ואולי במיוחד, כאיש צנוע, ישר דרך, שמתרחק מהתקשורת ככל שיכל, עושה מלאכתו בתבונה ובשקט ואהוב על סובביו ואני בתוכם. תהא נשמתו של ד״ר דוד קליין צרורה לנצח בצרור הראויים לכל טוב. ולבני משפחתו - מי יתן ולא תדעו עוד צער".
רפי סער, ראש העיר כפר סבא, ספד היום לדוד קליין ז״ל נגיד בנק ישראל לשעבר: "״דוד קליין ז"ל, הצטיין בכל מה שעשה. מסע חייו עבר דרך תחנות מרשימות ובכירות והגיע עד לתפקיד נגיד בנק ישראל, אותו ביצע באופן מעורר כבוד והערכה. תמיד, למרות תפקידיו הבכירים, מצא את הזמן להתנדב ולתרום לעיר ולתושביה. את כל זאת עשה בצניעות, בנחמדות ובגובה העיניים.
״דוד כיהן כיו"ר ועדת פרס גלר בכפר סבא ב-10 השנים האחרונות, והוביל את הוועדה במקצועיות ובמסירות רבה. הוא היה אחד האנשים העסוקים ביותר במדינה, ועם זאת המשיך להעניק מעצמו למען הקהילה בהתנדבות מלאה. כמה גדלות נפש ואהבת האדם היו באיש הזה. הדבר החקוק לי ביותר מדויד ממפגשים משותפים באירועים עירוניים, זה חיוכו ועיניו הטובות. הוא היה איש נעים הליכות וצנוע, אהוב וישר דרך, שפעל בהתנדבות מרשימה למען האחר.
״דוד הצעיד את המשק הישראלי לפסגות חדשות, ויחד עם זאת תמיד שמר על צניעות וענווה. דוד פעל על פי הערכים הכפר סבאים בהם הקהילה שלנו כה גאה, ערבות הדדית ואהבת האדם. הותיר אחריו מורשת מפוארת של עשייה למען המדינה וקהילת כפר סבא.
״את הערכתנו לפועלו נגלם באמצעות הענקת אות מגן. לא ככה הדברים היו צריכים להתרחש, לצערי הרב. הגיע לו לקבל את אות הערכתנו העמוקה עוד בחייו. אך החיים חזקים יותר מכולנו, ואת אות ההוקרה נעניק לרעייתו היקרה. אנו מחבקים את המשפחה, ומודים על תרומה רבת שנים למדינת ישראל ולקהילת כפר סבא. מורשתו תלווה אותנו עוד שנים רבות. יהי זכרו ברוך״.