ד"ר יוסף רודריג מנהל המחלקה הדחופה בבית חולים מאיר עוקב מזה שנים אחר הבלוגר אהרון ברוך. לפני כחודש קרא שם תיאורים שהדאיגו אותו וגרמו לו לחשוד כי אהרון סובל מתסמונת מסכנת חיים. הוא פנה אליו דרך הפייסבוק ומיד לאחר מכן הובהל אהרון למיון בבית החולים שם אובחן עם גיליאן ברה. הוא אושפז וטופל במחלקה הנוירולוגית בראשותה של ד"ר נירית לב - וחייו ניצלו.
1 צפייה בגלריה
ד"ר רודריג עם אהרון ברוך
ד"ר רודריג עם אהרון ברוך
ד"ר רודריג עם אהרון ברוך
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
אהרון ברוך, בן 70, שעלה לארץ מטורקיה לפני כעשור, כותב בלוג בטורקית שמתפרסם בפייסבוק שצבר רבבות עוקבים ביותר מעשר מדינות ברחבי העולם. ד"ר רודריג, יליד טורקיה בעצמו, נוהג לעקוב אחר הבלוג של ברוך ונהנה ממנו מאוד. "הוא אדם מאוד משכיל שכותב על תחומים רבים, ביניהם ספורט, כלכלה, פוליטיקה ויהדות", "בשבועות האחרונים שמתי לב שהוא כותב על כאבים שהחל להרגיש". זה הדליק אצל ד"ר רודריג נורה אדומה.
"התחלתי לסבול מכאבים ומתחושות של הירדמות ונימול בידיים", מספר ברוך. "הלכתי לרופאים שונים ולבית חולים, וכל המומחים אמרו שאני סובל מתופעות לוואי של כדורי סטטינים שאני לוקח כדי להוריד את רמת הכולסטרול. עם הזמן ממש הרגשתי חולשת שרירים חמורה והתקשיתי אפילו ללכת". ברוך שיתף את תחושותיו בבלוג ולפתע ראיתי הודעה בפייסבוק מאדם שאינו מכיר, שביקש ממנו את מספר הטלפון על מנת לדבר איתו בדחיפות. זה היה ד"ר רודריג.
"חיברתי את הנקודות בין הסימפטומים שאהרון תיאר, והבנתי שיכול להיות שהוא סובל מתסמונת נוירולוגית נדירה בשם גיליאן ברה, שעלולה לסכן חיים אם היא לא מטופלת בזמן", מספר ד"ר רודריג לאתר ynet. "יצרתי איתו קשר בפייסבוק, ובתוך שעתיים הוא כבר היה אצלנו בבית חולים מאיר, במיון. מהר מאוד התסמונת אכן אובחנה. אהרון אושפז במחלקה הנוירולוגית שלנו בראשותה של ד"ר נירית לב, טופל במהירות, ולשמחת כולנו, מצבו השתפר במהרה. זה לגמרי נס".

תסמונת גיליאן ברה

תסמונת גיליאן ברה היא תסמונת נדירה המערבת את מערכת העצבים ההיקפית. התסמונת מתרחשת כאשר מערכת החיסון של הגוף תוקפת חלקים של מערכת העצבים. לפיכך, ניתן לסווגה כמחלת חיסון עצמי (מחלה אוטואימונית).
הגורם לתסמונת גיליאן ברה אינו ידוע. עם זאת, כ- 60% מהלוקים בה מפתחים אותה זמן קצר לאחר שסבלו מזיהום חיידקי או נגיפי (ויראלי).
הסימפטומים כוללים:
כאב, נימול ותחושת הרדמות בגפיים.
חולשת שרירים ההולכת ומתקדמת. חולשת השרירים לרוב תערב את שני צדי הגוף ותחמיר תוך מספר ימים.
חוסר יציבות ובעיות בתיאום בין עין ויד (קואורדינציה). חלק מהלוקים בתסמונת מתקשים ללכת ללא סיוע.
פורסם לראשונה באתר ynet.