מסילת השרון, הכוללת את תחנות הוד השרון, כפר סבא ורעננה, לא תחזור לפעילות כמו ביתר חלקי הארץ ב-8 ביוני וצפויה לשוב לפעילות רק באוגוסט.
1 צפייה בגלריה
קו הרכבת מירושלים להרצליה
קו הרכבת מירושלים להרצליה
חוזרים רק באוגוסט
(צילום: רועי אלמן)
במשרד התחבורה מבהירים כי במסגרת עבודות התשתית משפצת כעת הרכבת את קטע המסילה שמחבר את מסילת השרון לראש העין, על תוואי המסילה המזרחית, ומתאימה אותו להפעלת רכבות מהירות יותר.
הרכבת תפעיל שאטלים להסעת נוסעי תחנות כפר סבא, הוד השרון ורעננה אל תחנת ראש העין, עד לחידוש הקו.
מחזיק תיק התחבורה בעיריית כפר סבא, סגן ראש העיר, עילאי הרסגור הנדין: "הרכבת הגדילה לעשות והודיעה שתחנות כפר סבא והשרון כולו יושבתו עד אוגוסט. מרגיז? חכו, זה אפילו עוד יותר גרוע. אין לנו שום הבטחה שבאוגוסט תסתיים ההשבתה.
יתכן ופתיחת המסילה תתעכב בעוד חודשים ויתכן שהתדירות תופחת באופן ניכר. מסילת השרון היא כנראה המסילה היחידה בארץ שניתן לבצע בה עבודות ללא השבתה. יש לה חיבור כפול לתל אביב ממזרח וממערב. רק שבעקבות משבר הקורונה קיבלו ברכבת תיאבון והחליטו לבצע עבודות תשתית על המסילה משני הצדדים בו זמנית.
מה זה אומר? שהמסילה לכיוון ראש העין מפורקת והמסילה העתידית לכיוון מערב אמנם קיימת, אבל לא נמצאת במצב מוכן לנסיעה בשל העבודות שמבוצעות שם להכנה לחישמול.
קיימתי בשבוע שעבר פגישה עם בכיר ברכבת, בהשתתפות גורמי המקצוע העירוניים. לצערי לא קיבלנו תשובות ברורות. את התשובות והפתרונות שלא קיבלנו בשיחות מנומסות נקבל במאבק ציבורי אליו נרתום את כל נוסעי הרכבת בשרון. אי אפשר להשבית כלי תחבורה כל כך חיוני לאורך זמן. זוהי פגיעה בתחבורה הציבורית ובאמון הציבור בה. ניתן וצריך לבצע עבודות תשתית, אך לא כך".