"לאף אחד לא אכפת מאלי כהן", אומרת שרון, תושבת השכונה הכפר-סבאית הוותיקה. "אני בחרתי ברפי סער, ולמה? כי ראיתי את הסרטון שהוא עשה על אלי כהן. ממש קמפיין שלם הוא עשה על חשבון השכונה. אבל שנה שלמה הוא בתפקיד — ושום דבר הוא לא עשה לשכונה".
3 צפייה בגלריה
שכונת אלי כהן
שכונת אלי כהן
שכונת אלי כהן
(צילום: אסף פרידמן)
בשעה שיש שכונות חדשות המתגאות במדרכות מבריקות, בגני שעשועים חדישים ובניקיון מופתי — תושבי שכונת אלי כהן זועמים. זה שנים שהם מרגישים, שבניגוד לכל ההבטחות המתמשכות, איש אינו באמת שומע את מצוקתם ומשקיע בשכונה הוותיקה. "כל הבניינים רעועים וישנים", מספרת תושבת בשכונה, "גם גן השעשועים שלנו, בתוך השכונה, מוזנח מאוד. ושלא יגידו לי ללכת לגני שעשועים אחרים. אנחנו נמצאים ליד הפארק, אחד מהמקומות המרכזיים בעיר, ופתאום מגלים במרכז העיר את השכונה במצב מזעזע".
"לפני הבחירות עשיתי כאן סיור לראש העירייה", אומר תושב בשכונה, "הוא הבטיח שיעזור. תראי איך נראה פה עכשיו".
3 צפייה בגלריה
הזנחה ועזובה רבה
הזנחה ועזובה רבה
הזנחה ועזובה רבה
(צילום: אסף פרידמן)
"אני גרה כאן יותר מ-30 שנה ומשלמת את כל המיסים והארנונה, ושלא מתייחסים אליי. זה לא נעים. יש צינורות שמתפוצצים, וכל פעם הדיירים צריכים להתארגן ולאסוף כסף. שום דבר לא התקדם לאורך שנים", הוסיפה תושבת השכונה. לדבריה, מרקם התושבים מורכב משוכרים המגיעים לתקופות קצרות, ולכן לא פועלים למען שיפור המצב בבניינים הפרטיים.
"השכונה מוזנחת", אומרת תושבת. "הגיעו לכאן נציגי עירייה לפני כמה חודשים, טענו שיסודר ויטופל, ולצערי דבר לא נעשה. לא גוזמים את העשבייה, ויש לכלוך". 
3 צפייה בגלריה
"לפני הבחירות הבטיחו לנו הבטחות"
"לפני הבחירות הבטיחו לנו הבטחות"
"לפני הבחירות הבטיחו לנו הבטחות"
(צילום: אסף פרידמן)
"אנחנו מרגישים כאילו אנחנו לא חלק מהעיר. אני אוהבת מאוד את כפר סבא, אבל השכונה הזאת רקובה, וההרגשה היא שהיא לא חשובה לאף אחד חוץ מאיתנו", אומרת ולריה, עוד תושבת. "השכונה שלנו עוד מעט מתפרקת, ולדעתי היא כבר לא תהיה כשירה למבוגרים עוד ארבע-חמש שנים. בלוקים של בטון נופלים באמצע הגשם. התשתיות מתפוררות. אפילו בשכונת תקומה שממול מחדשים וחופרים. להם מגיע פינוי-בינוי והתחדשות, ומה איתנו?
"התושבים בבתים הפרטיים שבסביבה שלנו רק מצייצים, והעירייה מטפלת. ככה גם בירוקה. ואנחנו יכולים רק לחלום. אין לנו קול פה בעיר, כי אנחנו מתויגים כ'שכונות ישנות', אז לא סופרים אותנו".
מצוקה נוספת המעיבה על חיי התושבים בשכונה היא המחסור בחניה. "אנשים חוזרים הביתה ואין להם איפה לחנות. אם יש פעילות במרכז הקהילתי אז המצב בכלל קשה. השבוע חזרתי הביתה בשעה 7 בערב, ואין חניה", מספרת אחת התושבות. "צריך לעשות כניסה רק לתושבי השכונה, ומי שיש לו אורחים שיחנה מסביב".
תושב אחר מחזק את טענותיה: "סמוך אלינו נמצא הפארק, והחניה בו בתשלום, אז אנשים באים לחנות כאן בשכונה באפור, ולנו אין מקום". באחרונה הבינו התושבים כי בעקבות הפרויקט "מהיר לעיר" שנסלל ברחוב ויצמן, ייתקלו בקשיים גם בדרכם לביתם. על פי מכתב שהגיע לתיבות הדואר של תושבי העיר, תבוטל הפנייה שמאלה לשכונה מרחוב ויצמן, ותושבי אלי כהן יצטרכו לנסוע לקניון G ולעשות שם פניית פרסה כדי להיכנס לרחוב שלהם. "זה מזעזע", הם אומרים.
מעיריית כפר סבא נמסר: "בימים אלה פועלת מינהלת ההתחדשות העירונית לקידום תוכנית התחדשות עירונית לשכונת אלי כהן. בשכונה מבוצע ניקיון בשכונה מדי יום, ובאזור מופעלת מכונת שטיפת רחובות פעמיים בשבוע. פינוי אשפה ממטמוני קרקע מתבצע ארבע פעמים בשבוע, ומדי יום שלישי בשבוע מתבצע פינוי גזם ופסולת מוצקה, המתוגבר בהתאם לצורך".