טיפול בפריצות ודיסק וניתוחי מוח לכלבים וחתולים: לראשונה בישראל נפתח וטנוירו (Vetneuro) מרכז נוירולוגי לחיות מחמד בבית ברל. מדובר במרכז הפניות למקרים נוירולוגים המספקים טיפול רפואי לבעלי חיים הסובלים ממחלות עמוד שדרה, פריצות דיסק, פגיעות וגידולי מוח וכן טיפול במחלות של מערכת העצבים. המרכז הממוקם, כאמור, בבית ברל כולל שלושה נוירולוגים מומחים (ד"ר איתי ברנון, ד"ר איתי סרוגו וד"ר יעל חמישה) ונותן שירותי נוירולוגיה ושרותי חירום נוירולוגים 24 שעות ביממה כל השנה.
3 צפייה בגלריה
חדר הניתוח במרכז וטנוירו
חדר הניתוח במרכז וטנוירו
חדר הניתוח במרכז וטנוירו
(צילום: וטנוירו)
קראו גם >>>
"המרכז הייחודי שלנו מכיל את כל האמצעים האבחוניים המתקדמים בעולם בתחום הנוירולוגיה הווטרינרית ובעל חדר ניתוח (היחיד בארץ), אשר תוכנן כולו על מנת לספק את איכות הרפואה המקסימאלית למטופלים בעלי פגיעות עצביות", אומר ד"ר איתי ברנון, אחד ממנהלי המרפאה הייחודית, "בחדר ניתוח זה מתבצעים ניתוחי עמוד שדרה ומוח בלבד, על מנת לשמור על סטריליות מקסימאלית. כל בעלי החיים העוברים פרוצדורות בהרדמה במרכז הנוירולוגי עושים זאת לאחר בדיקה מקיפה של רופאה מרדימה, שאחראית על כל תהליך ההרדמה שלהם, על מנת למזער ככל האפשר את הסיכונים שבהרדמה. בעל חיים מגיע לבדיקה וכבר באותו יום יכול לעבור אבחון נוירולוגי מלא כולל MRI ויהיה לו פתרון תוך מספר שעות מה שלצערנו אצל בני אדם לפעמים יכול לקחת חודשים".
3 צפייה בגלריה
מימין: ד"ר סרוגו, ד"ר יעל חמישה וד"ר איתי ברנון
מימין: ד"ר סרוגו, ד"ר יעל חמישה וד"ר איתי ברנון
מימין: ד"ר סרוגו, ד"ר יעל חמישה וד"ר איתי ברנון
(צילום: וטנוירו)
בשבת האחרונה הגיעה מייפל כלבה בת חודשיים שהייתה בריאה ונמרצת למרכז החירום וטנוירו לאחר שבזמן משחק עם כלבים אחרים עפה על ארונית ונחבלה בראש. הגורה הגיעה במצב של "קומה עם פגיעת ראש אנושה", מספר ד"ר איתי סרוגו. "לאחר בדיקה בחדר המיון החירומי הועברה מייפל לבדיקה נוירולוגית אצלי ובבדיקה נמצא כי מייפל סובלת מפגיעה מוחית משמעותית: היא הייתה דמנטית ולא הגיבה לסביבה וכן אובחן אצלה שיתוק בכל צד ימין של הגוף. הגורה עברה מגוון של בדיקות ביניהן CT ראש אשר הראה שבר גולגולת עם חדירה של חלקי עצם לתוך רקמת המוח והמטומה. לאור נתונים אלו המלצתי כי רק ניתוח מוח יכול להציל אותה.
3 צפייה בגלריה
הכלבה מייפל
הכלבה מייפל
הכלבה מייפל
(צילום: וטנוירו)
"מדובר בניתוח אשר מתבצע לבעלי חיים כבר קרוב לשני עשורים אבל גם בעולם וגם בארץ הוא נדיר ומורכב. בניתוח בוצעה גישה מצד שמאל של העצם הטמפורלית, אזור השבר זוהה, לאחר פתיחת הגולגולת זוהתה המטומה גדולה שנשאבה, חלקי השבר שחדרו לתוך רקמת המוח הוסרו והניתוח עבר ללא סיבוכים ומייפל הועברה להתאוששות".
מה מצבה?
"24 שעות לאחר הניתוח נראה היה שיפור משמעותי מאוד במצבה ובפחות מיממה היא חזרה לעמוד ללכת והכי חשוב לאכול. לאור זאת שוחררה הגורה להמשך התאוששות בבית".
סיפורה הלא יאמן של מייפל הוא אחד מעשרות סיפורים של כלבים וחתולים שפעם לא ניתן היה לרפא אותם ואילו היום מתחוללים "ניסים" אלו כמעט מדי יום בתחומי הנירולוגיה של בעלי החיים.
"לא רק הרפואה של בני אדם מחוללת מהפכות וגורמת לשיפור באיכות החיים", אומר ד"ר ברנון, "גם הרפואה הווטרינרית עוברת מהפכות בעשור האחרון. מחלות ואירועים רפואיים שבעבר לא היה להם פתרון וחיות רבות נפטרו או הורדמו תוך סבל רב - היום יש להם מענה ופתרונות ברמה גבוהה".