א', בן 42 מכפר סבא, שרצה לחזור למשפחתו והיה שרוי במצב נפשי קשה עקב המרחק ביקש אישור מוועדת החריגים לחזור חזרה לישראל מסלובקיה שם עבד כשף מטבח בהמלצת רופאו, אך וועדת חריגים לא אישרה לו והוא שם קץ לחייו כעבור מספר שעות, כך חושף איתמר אייכנר מ-ynet.
1 צפייה בגלריה
"המוות יכול היה להמנע"
"המוות יכול היה להמנע"
"המוות יכול היה להמנע"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
א', נתקע כמו רבים מהישראלים עם תחילת הסגר השלישי ו"סגירת השמיים", כשהוא שרוי לבדו, בריחוק ממשפחתו הוא נקלע למצב נפשי קשה, וביקש מוועדת החריגים במשרקד התחבורה לאשר את חזרתו ארצה. רופאו האישי כתב לוועדה כי א': בודד בסלובקיה וזקוק למערכות התמיכה הטבעיות שלו - המשפחה, החברים ומחלקת האשפוז בשלוותה שבה הוא מעוניין להתאשפז להשגחה עם הגיעו ארצה. אני מצוי בקשר גם עם בני משפחתו בארץ והם מצדם מוכנים לעשות כל שיידרש כדי לסייע בהבאתו לישראל.. בנסיבות אלה של הצלת נפשות אבקשכם לשקול בחיוב את אישור הגעתו לטיפול רפואי". אבל אישור מוועדת החריגים לא ניתן, ושעות לאחר מכן א' שם קץ לחייו.
ל', אחותו של א', אמרה בכאב לכתב ynet: "אין לי ספק שאם הוא היה מגיע לארץ - היינו מונעים את זה. יש לו כאן משפחה תומכת ואוהבת, היינו יושבים ולא זזים ממנו. אני לא מבינה את האטימות הזאת, תתעוררו! הוועדה מקבלת פנייה כזאת ולא מרימה טלפון לבן אדם כדי להבין אם זה נכון? למנוע טיפול מאדם חולה, זה פשוט לא אמיתי".
מוועדת החריגים נמסר בתגובה: "מדובר במקרה מצער וליבנו עם המשפחה. מבירור ראשוני עולה כי הבקשה לכניסה נדחתה על ידי מנהל האוכלוסין. האירוע יתוחקר לעומק על מנת להסיק מסקנות ככל שיידרשו לפעילות הוועדה".
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "החלטות הניתנות בנושא כניסה או יציאה מישראל הן החלטות ועדת החריגים, שבה נציגי הרשות הם בין חבריה ולא עומדים בראשה. מעבר לכך, ראוי להבהיר כי ניתן להגיש השגה על החלטות".