תושבי כפר סבא מפנים טענות קשות כנגד חברת מפעת, האמונה על הפינוי והטיפול בזבל בכפר סבא.
1 צפייה בגלריה
זריקת פחים של עובדי החברה
זריקת פחים של עובדי החברה
זריקת פחים של עובדי חברת מפעת
(צילום: פרטי)
תושב העיר העלה פוסט בקבוצת הפייסבוק "כפר סבא הגדולה" ובו קרא להתאגד ולגבש תביעה ייצוגית כנגד החברה: "העירייה והחברה מתנערות מאחריות ומפילות האחריות על התושבים אשר נאלצים לקנות פחים חדשים. בערים האחרות, לפי תנאי החוזה בין העירייה לחברה - החברה אחראית על נזק הפחים ולכן כמעט לא נגרם נזק".
בתגובות בפוסט, עלו טענות על התנהגות פרועה של העובדים, מטרדי רעש בשעת בוקר מוקדמת ולכלוך המרחב הציבורי.
בפרוטוקול ועדת המכרזים שהתכנסה בנושא במאי 2019, נכתב כי מפע"ת נבחרה לאור היותה החברה המציעה את השירות הזול ביותר.
מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא מעניקה לתושבים חמש שנות אחריות עבור כל פח חדש שנרכש, ובמידה והפח נשבר במסגרת תקופת האחריות מסופק לתושבים פח חדש, כמו גם במקרים נוספים. מדי חודש מתבצע פינוי של כ-140 אלף פחי אשפה, כשעל פי הנתונים, אחוז הפחים הנשברים במהלך הליך הפינוי מסתכם בפחות מעשירית האחוז.
חשוב להדגיש, כי עבודת פינוי האשפה, כמו גם משך שנות השימוש בפחים שוחקת אותם - דבר העלול להביא לעיתים לשבירתם. על אף זאת, נושא זה נמצא במעקב שוטף של העירייה ומטופל מול הקבלן באופן קבוע. כל חריגה או ביצוע עבודה שאינה עומדת בקנה אחד עם דרישות העירייה, מטופלים בהתאם, לרבות מתן קנסות".