טרור במזרח: אתמול (שלישי) בשעה 17:15 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על ידוי אבנים לעבר רכב בכביש 55 סמוך ביציאה ממזרח כפר סבא. בעקבות ידוי האבנים נפצע תושב אחד היישובים הסמוכים, בן 45, עם חבלה בפניו והובהל לבית החולים בילינסון.
2 צפייה בגלריה
יריות לכיוון הבתים
יריות לכיוון הבתים
יריות לכיוון הבתים
(צילומים: פרטי)
קראו גם >>>
תושבים המתגוררים בישובים העוטפים את כפר סבא, אלפי מנשה, כוכב יאיר-צור יגאל, צור יצחק ועוד, טוענים כי זריקת אבנים בכבישים המובילים ליישובים אלו, הם "מעשה של יום יום".
לטענתם, בחודשים האחרונים, חלה הקצנה באלימות המופנית כלפיהם והם חשים "כי הם נמצאים באזור לחימה".
"זה לא היה כך", אומרת ס.ג שעברה מכפר סבא לאלפי מנשה לפני חמש נשים: "אני יוצאת מהבית עם הרכב ואני אומרת תפילת הדרך מהפחד. אני מחסירה פעימה כל פעם שהיחלדים צריכים לצאת מהישוב. הכבישים הפכו למסוכנים".
"תופעה אחרת", אומר תושב אחר, "היא היריות שמופנים גם כלפי הישובים היהודים הסמוכים לישובים הערבים. יכול להיות שמדובר ביריות שבתוך הכפרים שזולגים, יכול להיות שזה מכוון, אין לנו שום מושג. אבל איך זה מרגיש לקבל יריה לתוך הבית? אנחנו חיים בצלם של מעשי טרור יומיומיים והמדינה לא עושה כלום בנושא".
גם לביתו של רותם סער המתגורר ביישוב צור יצחק המתחדש נהורו יריות: "לפני חודש קליע פגע ברכב שלי מהירי הקבוע מכיוון טייבה. השבוע שוב אותו סיפור, קליע נוסף פגע בדוד שלי.
"חבל מאוד שמי שאמור לטפל בנושא לא מטפל, הבנתי שזאת בעיה נפוצה, אולי חלק מעדיפים לטאטא מתחת לשטיח על מנת לא ליצור שם רע לישוב, ירידת ערך לדירות. אבל ביום שתהיה פגיעה בנפש כולם יתעוררו ויעשו מעשה. המצב בלתי נסבל, בלילות זיקוקים ויריות, חתונות עד שעה מאוחרת, חפלות.
"יש פה הרגשה של הזנחה, של חוסר מלחמה של המועצה האזורית דרום השרון בכל הקשור, כנל לגבי המשטרה שלא יודעת איך להתמודד עם המצב. המשטרה מטפלת חלקית בנושא, אכיפה בררנית ביותר.
"הגיע הזמן להרים את הכפפה ולא לתת למצב הזה להמשיך, יש לנו ילדים בגני הילדים שנמצאים בשעות היום מחוץ לגן וזה מצב נוראי".
2 צפייה בגלריה
פגישת עבודה ראשונה עם קציני מג"ב
פגישת עבודה ראשונה עם קציני מג"ב
פגישת עבודה ראשונה עם קציני מג"ב
(צילום: המועצה האזורית דרום השרון)
בהקשר זה יש לציין, כי לאחרונה הודיעה המועצה האזורית דרום השרון כי בעקבות המצב הבטחוני וכן מכת הפשיעה ההולכת וגואה וחלט כי האחריות על כל המרחב ביישובים העוטפים את הערים הנמצאים בתחום אחריותה של המועצה האזורית דרום השרון חוזרת למשמר הגבול.
במסגרת תכנית עבודה לחיזוק בסיסי מג"ב ברחבי המועצה הוציאו קב"ט המועצה יואב סבן והמש"ק המועצתי שמשון חיים קריאה לגיוס מתנדבות ומתנדבים המעוניינים להתנדב לשורות מג"ב בבסיסים השונים ביישובי המועצה ולסייע למשימות האבטחה.