אבל כבד בכפר סבא עם היוודע דבר פטירתו של הרב משה כהן זצ"ל מי שהיה ממלא מקומו של הרב אברהם שלוש רב העיר לשעבר וכיהן כרב היישוב נווה ימין במשך שנים ארוכות.
3 צפייה בגלריה
הרב משה כהן זצ"ל. "אהוב ונערץ"
הרב משה כהן זצ"ל. "אהוב ונערץ"
הרב משה כהן זצ"ל. "אהוב ונערץ"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
הרב כהן נולד במרוקו לפני כשמונים שנה ועם נישואיו לרעייתו חנה השתקע ברחוב הכרמל בכפר סבא שם נולדו ילדיו, 11 במספר, שהפכו כל אחד בתחומו לרבנים, אנשי עסקים, אקדמיה ואישי ציבור (בנו יהודה כהן כיהן כיו"ר המועצה הדתית בכפר סבא למשך מספר שנים).
כבר מקטנותו וכבן למשפחה מיוחסת ניכרה גאונותו וצניעותו הקיצונית: "מעולם הוא לא הסיר עיניו מהתלמוד", סיפרו סובביו, "תמיד הספר והתפילה הייתה שגורה בפיו, ויחד עם זאת הייתה לו אהבת ישראל שאין שניה לה.
3 צפייה בגלריה
הרב משה כהן עם הרב שלוש. "לא הפסיק ללמוד"
הרב משה כהן עם הרב שלוש. "לא הפסיק ללמוד"
הרב משה כהן עם הרב שלוש. "לא הפסיק ללמוד"
(צילום: חב"ד)
"גם שעלה בדעתו ולבקשת מספר רבנים לעזוב את כפר סבא ולעבור לירושלים או לבני ברק הוא סירב בטענה, כי בכפר סבא צריך לתת קצת ידישקייט מתוך אהבה".
גאונותו בתורה לא נעלמה מעיניו של הרב הראשי אברהם שלוש שהיה רב העיר ואימץ אותו לחיקו תוך שהוא משמש במקביל כממלא מקומו וכרב היישוב בנווה ימין.
"בכל יום היה נוסע לתת שיעורים בנווה ימין, ובשבתות וחגים היו הולך ברגל מביתו לקהילה שבנה בישוב, בגשם ובשרב, אין מי שלא אהב אותו. הוא התרחק מכל רכילות ומכל פוליטיקה ותמיד טען כי יש לכבד כל אדם, גם אם דעתו שונה".
בשנים האחרונות הוא קיבל אירוע מוחי קשה, ולמרות הכול, כשהוא חסר יכולת דיבור, לא ויתר והגיע ישוב על כסא גלגלים כל יום לבית הכנסת, להתפלל וללמוד.
יו"ר המועצה הדתית הרב ששון טרבלסי, רב בית הכנסת "אוהל יעקב ולאה" בו התפלל הרב בשנותיו האחרונות ספד לו: "השבוע איבדנו את אחד מעמודי התווך של כפר סבא. איש שהיה נוף התאקלמותי בעיר כשהגעתי כאן לראשונה בשנת 1996. פתאום אתה רואה אדם הדור פנים, שהחוכמה ניכרת בעיניו ואינו נח לרגע. רבים ניגשים לשאול לעצתו ולפסיקתו. ואתה שואל את עצמך מה מיוחד באיש זה שככה לו? הגאון הרב משה כהן זצ"ל או כפי שרבים נהגו לכנותו "רבי משה". כיהן כרב המושב נווה ימין וכרב מחלקת הכשרות במועצה הדתית כפר סבא. בשל תפקידו היה מכתת רגליו בכל רחבי העיר מעסק לעסק, לפקח ולהשגיח. לא מתעצל ולא מוותר. בידו תיק שחור עם גמרא קטנה בה עיין כל שעה שהיתה לו פנויה. לא כבוד עניין אותו ולא שררה. אלא טובת הכלל. כך במשך שנים הגיע לכל קהילה שפנתה אליו או משפחה אבלה שבקשה את "רבי משה" לדרשה. 
3 צפייה בגלריה
הרב משה כהן זצ"ל. "אהב כל אדם"
הרב משה כהן זצ"ל. "אהב כל אדם"
הרב משה כהן זצ"ל. "אהב כל אדם"
(צילום: פרטי)
"דברי תורה לא פסקו מפיו ובמיוחד חכמת חיים רבה היתה בו ויעידו על כך רבים שבאו ליטול מעצתו.  בדרכי ללוויה השבוע סיפר לי חבר שהגיע גם לחלוק כבוד. לשאלתי מה הוא קשור לכבוד הרב המנוח? השיב: כי בילדותו לא כל כך הקפיד על תורה ומצוות והרב המנוח היה אוסף אותו יחד עם מספר ילדים בשכונה קבץ אותם ומרביץ בהם תורה ויראת שמים. אם אני יודע לקרוא רש"י זה בזכות רבי משה" סיפר האיש. בזכותו שמרתי על קשר עם הדת". 
סיפורים רבים חלפו באוזני בימי השבעה וכל אחד מהם יש בו כדי להעיד על חכמתו הרבה.  באופן אישי הייתי עד למספר מקרים בהם הרב עמד בתקיפות ללא משוא פנים וטען את האמת ללא יראה ופחד כלל.  הכרת הטוב יש לי ולחברי קהילת "אוהל יעקב ולאה" על שהיה בין מייסדיה. פעמים רבות ויתר על התחייבויות שונות וזאת רק כדי לוודא שאכן יש מנין לתפילה בקהילה המתגבשת.  הנהיג שיעור בכל ליל שבת בלימוד מספר "אור החיים" ושיעור בזמן סעודה שלישית במשך שנים רבות ובכל הזדמנות הרביץ בנו תורה ומוסר.  לדאבוננו לפני מספר שנים חלה וסבל רבות אך משפחתו המדהימה ובפרט רעייתו הרבנית שתחי' לא הרפו וסעדו אותו בצורה מעוררת השתאות".
יהי זכרו ברוך