עצוב: חנות הספרים ותשמישי הקדושה של ישי ימיני הקיימת מזה כשלושה עשורים ברחבת כץ מילר בכפר סבא נסגרת בשל משבר הקורונה.
1 צפייה בגלריה
ישי ימיני. "חלק מנוף ילדותנו"
ישי ימיני. "חלק מנוף ילדותנו"
ישי ימיני. "חלק מנוף ילדותנו"
(צילום: אבי כהן שכן טוב, פייסבוק)
קראו גם >>>
ימיני נקלע, ביחד עם מרבית העצמאים, למשבר הקורונה כשהוא לא מוכן לירידה דרסטית בהכנסה ונעילת הדלתות של חנותו סגר אחר סגר, וכעת, שכלו כל הקיצין, אחרי הסגר השלישי המהודק, החליט לסגור את החנות לצמיתות.
רבים מתושבי כפר סבא ששמעו על דבר הסגירה המתוכננת הביעו כאב רב, אחד מהם, רון משולם, תושב רחוב המייסדים, אמר: "את ימיני כולם הכירו, הוא ממש חלק מהווויה הכפרסבאית. כששמעתי שהוא סוגר קיבלתי הלם. אחרי שנסגר פוטו אליהו שהיה מוסד, עכשיו אנחנו שומעים על סגירתו של עוד מוסד כפר סבאי. פשוט מצער".
יהודה פרץ מרחוב אז"ר בעיר הוסיף: "מי לא מכיר את ימיני? בכל חופש גדול היינו מגיעים לשם כדי לרכוש ספרי לימוד. אבא שלי היה שולח לשם עשרות בכל שנה, הוא תמיד היה מקבל אותנו בסבר פנים יפות, אף פעם לא מתלונן, תמיד סבלני. ואין לכם מושג כמה הוא עזר וסייע לנזקקים, ברמות שאתם לא מתארים. הוא היה מסוגל לצייד משפחה שלמה שאין לה לשלם עבור ספרי לימוד לבית ספר, בלי תשלום או בתשלום סמלי. לא היה מדבר, ולא היה מספר, זה תמיד היה מתן בסתר.פשוט אבידה גדולה לכפר סבא, שהחנות וישי לא פעילים בה".
גם חברת המועצה הדר לביא, המתגוררת ברחוב הרצל התייחסה בפוסט בפייסבוק שככתבה לנושא: "נשבר לי הלב כשראיתי שימיני סוגר. מגיל 6 ימיני הוא חלק מנוף ילדותנו ולצערי - גם הוא סוגר את העסק. הלוואי שהיינו יכולים לעזור עוד קודם, לו, ולכל עסק קטן בעיר בתקופה הקשה הזאת. ימיני הוא לא העסק היחיד בלי נוכחות דיגיטלית שנאלץ לסגור. חבל".
בשיחה עימה השבוע הבהירה כי: "אנחנו רואים ומרגישים קושי אמיתי של בעלי העסקים בעיר, כמו בארץ כולה. במצב הזה הנהגת העיר צריכה להקשיב לעסקים ולגלות אמפתיה ויצירתיות במציאת פתרונות עבורם לבעיות הכואבות באמת. ימיני הוא דוגמה כואבתבמיוחד של מוסד כפרסבאי שנסגר, ואנחנו כולנו צריכים לראות איך מונעים את הקריסה של עסק כפרסבאי אחר".
הסגירה של החנות גרמה לתושבים רבים לצאת ביוזמות פרטיות כדי לסייע לימיני לפני הסגירה לחסל את הסחורה שעוד נותרה. אחד מהם הוא אבי כהן שכן טוב, שיזם בקבוצת 'פאפות כפר סבא' קמפיין שקורא לתושבי העיר לרכוש מהחנות שעדיין פעילה ולסייע במקצת לימיני לסגור קצוות: "זה המעט שאנחנו יכולים לעשות כתושבי כפר סבא למען בעלי העסקים בעיר, במיוחד אם הם מוסד מיתולוגי כמו ימיני", אמר.
ימיני מדגיש כי לא מדובר חלילה בתרומות: "מעולם לא לקחתי פרוטה אחת מהזולת", אמר, "מי שצריך מוזמן להגיע ולרכוש בלי שום הרגשת חובה. אני מודה לכל האנשים שנרתמו ואמרו מילים טובות. כאדם מאמין אני משוכנע שעוד יהיה טוב בעזרת ה'".
טלפון להזמנות – 09-7672921. שעות פעילות החנות – ראשון, שני, רביעי וחמישי 9:00-14:00 ו- 16:30-14:00. שלישי ושישי 9:00-14:00.