הבן רצה לומר קדיש בשבעה - בבית הכנסת לא הכניסו אותו בגלל מגבלות התו הירוק: תושב רעננה שאביו נפטר מהקורונה בגיל 64 ביקש לומר קדיש בבית הכנסת "היכל אוריאל" בעיר בשבעה על אביו. בשל מגבלות התו הירוק הוחלט שלא להכניסו: "אנחנו מזועזעים".
1 צפייה בגלריה
בית הכנסת היכל אוריאל
בית הכנסת היכל אוריאל
בית הכנסת היכל אוריאל
(צילום: המועצה הדתית)
קראו גם >>>>
בשל מגבלות התו הירוק עליו חתומים בתי הכנסת בעיר לא הורשה אבל שאביו נפטר לפני כשבוע להכנסת לבית כנסת ברעננה ולומר קדיש. במועצה הדתית מסבירים: "צריכים להגיד כל הכבוד לבית הכנסת על שמירת הנהלים".
תושבת העיר, ניצה תיארה בפוסט ברשתות החברתיות את שאירע: "בשבוע שעבר נפטר מקורונה בעלה של חברתי הטובה. הוא היה אדם צעיר, רק בן 64 וכה מלא חיים, הצער כה רב, הכאב קשה מנשוא. ביום שישי האחרון ביקש בנו לומר קדיש בבית הכנסת 'היכל אריאל' ברחוב שברץ ברעננה. הוא הגיע לבית הכנסת עם דודו שהגיע מלונדון לשבת שבעה. אציין שהוא איש מאמין שחשוב היה לו ללוות את אחיינו. הם ביקשו להיכנס.
״אתם לא יכולים להיכנס לבית הכנסת״, נאמר להם, ״לא מכירים אתכם כאן״. הבן הסביר שהוא יושב שבעה על אביו ושהוא מבקש רק לומר קדיש בתוך בית הכנסת. ושוב נאמר לו שהם אינם יכולים להיכנס והוצע לו להתפלל בחוץ.
"הייתכן שכאן ברעננה שלנו שמתגאה כל כך בסובלנות, יהודי לא יאפשר ליהודי באבל להיכנס לבית התפילה כי הוא לא מכירו? האם עולה על הדעת שיהודי מאמין שמתפלל בלונדון מגיע להתפלל בארץ הקודש ומונעים זאת ממנו? האם תתכן כזו צרות עין וכזה יחס לאדם אשר איבד את אביו באופן כה טרגי? היש דבר פחות יהודי מזה? לא עולה בדעתי. אני מזועזעת".
הפוסט עורר סערה גדולה ויו"ר המועצה הדתית ברעננה, אריה פרידמן מיהר להגיב בתקיפות: "התגובות בנושאים דתיים מדהימות אותי כל פעם מחדש. שימו בצד את השינאה לדת ודתיים. מדובר בבית כנסת שפועל על פי תו ירוק. בימי הקורונה יכולים להיכנס לבתי כנסת שפועלים על פי תו ירוק רק מי שהציגו מראש לממונה הקורנה בבית הכנסת את הדרכון הירוק או אישור בדיקה שלילית.
"זה קורה בכל בתי הכנסת שקיבלו אישור לפעול בתו ירוק. הם חתמו מולנו (המועצה הדתית) ומול הקב"ט העירוני לפעול אך ורק לפי כללי התו הירוק. ילדיי שמגיעים אלינו לשבתות היו צריכים להציג דרכון ירוק ולא הכניסו אותם לבית הכנסת עד שלא שלחתי את האישורים לממונה הקורונה בבית הכנסת.
"בחלק גדול מבתי הכנסת מתקיימים גם מניינים בחוץ ללא תו ירוק והפתרון שהציעו לבן האבל הוא בדיוק לפי הנחיות משרד הבריאות - להתפלל בחוץ. אז תאפסנו את התגובות האנטישמיות. תורידו את הטון ותגידו כל הכבוד למתפללים שמקפידים על הוראות הקורונה. הלוואי ומגזרים אחרים בציבור הרענני היה שומר על ההוראות כפי שעושה ציבור מתפללי בתי הכנסת בעיר".