הלב כואב: בסוף השבוע נפטרה בפתאומיות מורן מלכי נבו, שגדלה והתחנכה בחטיבת רימון ובתיכון אוסטרובסקי והתגוררה בלב הפארק ברעננה. נבו ז"ל, אם לשתי ילדות קטנות, הייתה בשבוע ה-38 להריונה, ונפטרה מתסחיף מי שפיר. בבית החולים נאבקו על חיי תינוקה אך בצער רב גם הוא לא שרד.
2 צפייה בגלריה
מורן מלכי נבו ז"ל
מורן מלכי נבו ז"ל
מורן מלכי נבו ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)
נבו, עובדת משרד המשפטים, חשה ברע והזעיקה את כוחות ההצלה כשהיא לבד בביתה עם בנותיה, כוחות ההצלה שהגיעו למקום החלו בפעולות החייאה, והבהילו אותה לבית החולים קפלן, שם נעשה ניסיון ליילד את התינוק בניתוח קיסרי חירום אך הוא לא שרד.
בבוקר שבת הלכה גם נבו לעולמה. ככל הנראה מתסחיף מי שפיר, מצב בריאותי נדיר וקטלני שעלול להיגרם בהריון.
ליאור יונגר יודקביץ מרעננה: "אני נפרדת מחברת אמת במשך שנים, רבות מאמהות רעננה היו איתה בקשר. זו באמת אבידה שקשה לעכל".
נבו הייתה חתומה על כרטיס אדי, ומשפחתה נתנה את הסכמתה לתרומת קרניות ורקמות.
מהמשפחה נמסר כי, "מורן הלכה מאתנו בטרם עת, זו אבדה גדולה שעדיין קשה לנו לעכל, מורן הייתה בן אדם שמח וטוב לב, וגם בלכתה הצליחה לעשות טוב ותרמה מגופה. היא השאירה מאחוריה שתי בנות מקסימות וכל תשומת לבנו לתמוך בהן, אנו מודים לכולם על התמיכה והעזרה ולבית החולים קפלן על כל המאמצים להחיותה".
2 צפייה בגלריה
בית חולים "קפלן
בית חולים "קפלן
בית חולים "קפלן
(צילום: אבי מועלם)
מבית החולים קפלן הוסיפו כי נבו הגיעה לבית החולים כשהיא במצב אנוש: "עם הגעתה לחדר הטראומה בוצע בה ניתוח קיסרי חירום, כאשר מעט לאחר מכן, ולמרות מאמצי הצוות הרפואי, נפטר היילוד. לצערנו, במהלך הלילה נפטרה גם האם. המטופלת הייתה חתומה על כרטיס אדי, והמשפחה הסכימה לתרומת רקמות, אשר תתבצע בקפלן ביממה הקרובה. אנו משתתפים בצער המשפחה".
פרופ' אלון בן אריה, מנהל חטיבת הנשים ויולדות במרכז הרפואי קפלן: "האישה הובלה על ידי מד"א כשהיא כבר במצב אנוש ותוך כדי מאמצי החייאה. לצערנו הרב, למרות ניסיונות לייצב את מצבה ומאמצי החייאה מתקדמים, היא נפטרה במהלך הלילה. סיבת הפטירה של האם והיילוד לא ידועה בוודאות, אולם אנו מעריכים כי מדובר בתסחיף מי שפיר, שעלול להתרחש לעתים רחוקות בהריון. יש לציין כי פטירה של האם והיילוד כתוצאה מתסחיף מי שפיר הינה מקרה נדיר וחריג".
מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר: משפחתה של מורן, היולדת שנפטרה, נתנה הסכמתה לתרומת קרניות ורקמות נוספות. מורן היתה חתומה על כרטיס אדי.