הורים לילדים בגן חצב בכפר סבא, גילו בסוף השבוע לאחר סיום שלב א' ושלב ב' בתהליך הרישום, כי הגן האהוב המהווה לילדם בית – נסגר. גן חצב משמש כ"גן גשר", ובו משולבים ילדי חינוך מיוחד. להורים נאמר כי לאור הצורך בגן ממלכתי דתי נוסף במרכז העיר החליטה העירייה להפוך את הגן לגן ממ"ד – ולהותיר את גן חרצית הגן הקצר היחיד לגילאי טרום-חובה וחובה באזור זה.
1 צפייה בגלריה
גן חצב בכפר סבא. "כמו בית שני"
גן חצב בכפר סבא. "כמו בית שני"
גן חצב בכפר סבא. "כמו בית שני"
(צילום: פרטי)
אמא לילדה הלומדת בגן, כתבה: "אף אחד לא מתאר לעצמו איזה יום עצוב זה היה בשבילי... לא הפסקתי כל היום לבכות והיתי במצב רוח רע. לסגור את גן חצב עם אפרת ומיכל המדהימות שהוא גן גשר, גן שנותן את הנשמה שלו לילדים וגם להורים. איך בתקופה כזאת של קורונה וחוסר ודאות העיריה החליטה לסגור גן קצר במרכז העיר במקום שיהיו 2 גנים עם פחות ילדים? איך העיריה לוקחת לילדי השילוב גן גשר במרכז קרוב לבית ספר גולדה את הזכות להיות שווים ואת כל העזרה?".
אמא נוספת לילד בגן, כותבת: " סוגרים לנו את הגן. גן שהוא בית. את אפרת ומיכל שהן בית. ויהודית ונחמה. למה סוגרים את גן חצב, אחרי שלב א ושלב ב? מחלקת גנים מסבירה הרבה אבל לא נותנת סיבה אמיתית. למה לסגור את הגן המבוקש, המוצלח, גן גשר שיוצר מארג כל כך נכון ובריא ויפה. גן שההשפעות שלו נמשכות עוד שנים ארוכות. למה לסגור אותו ולא גן שנמצא כמה מטרים משם, אליו יש מיעוט נרשמים".
פאינה שיינמן, אמא ששנה שעברה ילדה סיים שנתיים בגן חצב, מספרת על המשמעות המכרעת שלו בעבור בנה: "הם הצילו לי את הילד. פשוט הצילו את הילד. וכואב לי הלב שעוד ילדים לא יקבלו את מה שהוא יקבל. הילד שלי הגיע לגן חצב לאחר שנתיים בגן התפתחותי, כילד גשר עם גן שילוב. הוא הגיע לגן כשהוא כמעט ולא מדבר, כל מפגש עם חברים הוא היה נכנס מתחת לשולחן ומסתתר בחצר. בגן המליצו לי ללכת לעשות אבחון, וככה גילינו שהוא על הספקטרום האוטיסטי. היום הילד הולך לכיתה א', הוא מדבר, הוא עושה לבד שיעורי בית. הגן הזה מה שהוא עשה לילד שלי – אין דברים כאלה. אני מודה להם כל יום, שהוא מגיע ועושה שיעורי בית ואני רואה איך הוא מתפקד. הם הצילו ילד. אני שולחת כל ילד עם קשיים לשם, כי זאת הכתובת. אני לא יודעת מה יהיה עם אותם ילדים אם יסגרו את הגן".
פאינה תוהה מדוע לקחת גן בעל הישגים מוכחים, ושיש בו ילדי שילוב – ולסגור אותו: "לאן הם ילכו בשנה הבאה? אין הרבה גני גשר, בטח לא עם כזה צוות שמבין ויודע. סגירת הגן זאת האבידה הכי גדולה לילדים מיוחדים". גם במידה וימצאו פתרון, מסבירה פאינה את החשיבות של המיקום: "זה גן של השכונה הצמוד לגן דתי, והרבה פעמים הם עושים ביחד פעולות משותפות. מאוד יפה לראות את זה. ויש חשיבות עצומה לעובדה שהוא במרכז העיר".
מעיריית כפר סבא נמסר: "הרישום והשיבוץ לגני הילדים העירוניים לשנת תשפ"א התבצעו השנה בהתאם למתווה חדש, בשיתוף הנהגת ההורים העירונית, במטרה לתת מענה לכלל ילדות וילדי העיר ולשבצם בגנים המותאמים לגילם ובקרבת בתיהם. בהתאם לכך וכחלק מהיערכות עירונית מוקדמת לקראת שנת הלימודים הבאה, נעשה מיפוי נרחב של הצרכים העירוניים, כפי שעלו מבקשות ההורים באשר לשיבוץ ילדיהם לגנים ממלכתיים/ממלכתיים-דתיים/דתיים ועל פי בקשות ליום לימודים קצר או ארוך.
"על פי נתוני המיפוי, כפי שהשתקפו משני שלבי הרישום והשיבוץ, עלה כי לא קיימת יותר דרישה מצד תושבים והורים לשני גני חובה ממלכתיים, במתכונת יום קצר, כפי שפעלו עד כה באזור זה.
"בהתאם לנתונים אלה, נבחנות אפשרויות שונות. הצוות המקצועי נפגש עם הורי ילדי הגנים השונים, ובמהלך השבוע יוחלט המתווה. אנו מאחלים לכל ילדות וילדי העיר המשך שנת לימודים מהנה ובטוחה ובהצלחה בשנת הלימודים תשפ"א".