תיכון רבין בכפר סבא התבשר על זכייתו בפרס החינוך מטעם ארגון המורים על פרויקט מיוחד "האנשים מאחורי האבנים" בנושא השואה, שמקיים בית הספר, בשיתוף עם תלמידים מגרמניה.
1 צפייה בגלריה
תלמידי שתי המשלחות בביקור בעיר בחודש ספטמבר
תלמידי שתי המשלחות בביקור בעיר בחודש ספטמבר
תלמידי שתי המשלחות בביקור בעיר בחודש ספטמבר
(צילום: דוברות עיריית כפר סבא)
פרויקט "האנשים מאחורי האבנים" הוא פרויקט ייחודי המתקיים בשיתוף תיכון רבין ותיכון מהעיר אשפנבורג בגרמניה, להנצחת היהודים שנספו בשואה, על ידי העלאת סיפוריהם לאפליקציה ייעודית והנחת אבני נגף עם שמותיהם על המדרכות סמוך לבתיהם. זאת לאחר חקר תולדות הנספים וכתיבת הביוגרפיות שלהם.
במסגרת הפרויקט, נסעה משלחת מתיכון רבין בחודש מרס האחרון לעיר אשפנבורג שבמדינת בוואריה בגרמניה, שם הוצבו כבר 120 אבני נגף, במסגרת הפרויקט המתקיים זו השנה החמישית.
מטרת הפרויקט, אותו יזמו ורדה פז מכפר סבא ועודד צינגהר – איש הייטק לשעבר המתגורר בגרמניה ושיצר את האפליקציה – היא ללמוד ולזכור את השואה, על ידי חקר תולדות החיים של אנשים שחיו בעיר אשפנבורג. זאת תוך יצירת דיאלוג ובסיס לעתיד משותף של בני נוער משתי המדינות.
המשלחת מתיכון רבין מנתה 15 תלמידים ואת המורות המלוות גלית הרשקוביץ וסיגל אוסטרייכר, וכללה בין היתר ביקור בארכיון המקומי - שהוא בסיס הנתונים לעבודת החקר, ביקור בעיר נירנברג, בעיר אשפנבורג ועוד. התלמידים התארחו בבתי עמיתיהם מגרמניה. כמו כן, התלמידים הכפר-סבאיים השתתפו בטקס מרגש להנחת אבני הנגף החדשות.
בספטמבר האחרון הגיעה משלחת גומלין לביקור בכפר סבא, ויחד עם תלמידי תיכון רבין טיילו בירושלים, ביקרו ביד ושם ובעיר העתיקה, סיירו בתל אביב, בים המלח ובמכתש רמון, ואפילו הגיעו לאחד מבתי הכנסת בכפר סבא כדי לשמוע את תקיעת השופר.
פרס החינוך הוענק לבית הספר בטקס במרכז הקונגרסים אווניו, בנוכחות שר החינוך רפי פרץ, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב ויו"ר הנהלת ארגון המורים רן ארז.
מנהלת תיכון רבין, אפרת חומסקי: "הפרויקט מחבר בין תלמידי תיכון רבין ואזרחים ותיקים מהעיר כפר סבא, לתלמידי תיכון דלברג מאשפנבורג שבגרמניה. יחד הם עוסקים בפרויקט הנצחה ייחודי , ערכי ומשמעותי, המשלב גם למידה ומפגשים בין המשתתפים ליצירת עתיד משותף. הפרויקט הינו חלק מחזונו של תיכון רבין, ליצירת חברה ועולם ערכיים יותר. אני מברכת את סיגל אוסטרייכר ואת גלית הרשקוביץ, מובילות הפרויקט, ואת בית הספר כולו לרגל הזכייה וההכרה בעשייה החשובה והעשירה הנעשית בו".