כפר סבא תחילה: אחרי הסערה שהתחוללה אתמול (שלישי) עם הוצאתן של 5 בנות מהכיתה בחטיבת אלון ברעננה לאחר שהגיעו בגלל החום עם מכנסיים קצרים, החליטו קבוצת בנות מט"ב אילן רמון בכפר סבא להגיע גם הן ביום רביעי הקרוב עם מכנסיים קצרים.
3 צפייה בגלריה
חט"ב רמון (בתמונה הקטנה: תלמידות רעננה שהוצאו מהכיתה)
חט"ב רמון (בתמונה הקטנה: תלמידות רעננה שהוצאו מהכיתה)
חט"ב רמון (בתמונה הקטנה: תלמידות רעננה שהוצאו מהכיתה)
(צילומים: אתר בית הספר, פרטי)
בקבוצת הווטסאפ של החטיבה כתבו הבנות: "מחר (שלישי א.א) נבוא לבית ספר עם מכנס ארוך כמו שצריך, נודיע בשיעור כל אחת עם המחנך שלה, לא נשאל, נודיע שאנחנו מגיעות עם מכנס קצר ביום רביעי בגלל שזה לא הגיוני לבוא במכנס ארוך ב-40 מעלות חום ואנו מדגישים מכנס קצר לא מכנס תחת.
"אם יגידו שכן, ושהם מבינים שזה לא הגיוני לבוא כשכל כך חם עם גינס ארוך-מעולה, כל הכבוד, אם הם לא מבינים, גם בסדר.
"ביום רביעי נגיע קבוצה גדולה של בנות עם גינס קצר, מה אכפת לנו לנסות? במילא אין חובת הגעה, ובמקרה הכי גרוע נעשה קצת משימות א-סינכרוניות. מדובר רק ביום אחד כדי שהשינוי הזה יקרה, כולן מסוגלות לעשות את זה כדי שלא נסבול חודש שלם".
עד כה תלמידות רבות הודיעו כי אכן ישתתפו במחאה זו.
3 צפייה בגלריה
תלמידות חט"ב אלון ברעננה שהוצאו מהכיתה
תלמידות חט"ב אלון ברעננה שהוצאו מהכיתה
תלמידות חט"ב אלון ברעננה שהוצאו מהכיתה
(צילום: פרטי)
מנהל החטיבה עידו לביא, הגיב בווטסאפ ליוזמה בחריפות: "חבל על ההתנהגות הזאת והעדר שיח, זה ממש לא מה שאנחנו מחנכים אליו. אציין כבר מראש שמחאות מסוג זה לא תשפענה עם כבר ישיגו את ההיפך וחבל.
"מתחילת השנה ובכלל מאז נוסדה החטיבה היתה הדברות בנוגע לסווטשרטים, עגילים ועוד ובית הספר תמיד גילה אוזן קשבת והתגמש היכן שניתן כל עוד היה רציונאל הגיוני. בית הספר מאפשר תמיד להגיע מכנסיים קצרים בנים ובנות כאחד ובהתאם לקוד הלבוש הבית ספרי. אנחנו לא עומדים עם סרגל בכניסה ומודדים סנטימטרים ומבקשים מכולם להגיע עם מכנסיים סביב אורך הברך וכשאין התנהלות חריגה גם התגובה שלנו לא חריגה. התנהלות פופוליסטית נטולת הקשר והגיון לא תתקבל בברכה ובטח לא בימים אלו שיש לנו דברים משמעותיים לטפל ולהכיל".
ובתוך כך, חברת מועצת העיר עדי לוי סקופ המכהנת גם כיו"ר מועצת הנשים העירונית הביעה מורת רוח על איסור המכנסיים הקצרים: "אנחנו חוזרים וחוזרות לשגרת לימודים מלאה, ושוב כבכל שנה עם עליית החום, עולה לכותרות "טקס קוד הלבוש" המשפיל והמבזה בניסיון לכפות על הבנות שלנו קוד לבוש שמתמקד באורך המכנסיים.
3 צפייה בגלריה
עדי לוי סקופ
עדי לוי סקופ
עדי לוי סקופ
(צילום: באדיבות המטה)
"הפגיעה היא כפולה: איך תתפוס עצמה נערה שנשלחת למזכירות כי לבשה מכנסיים קצרים מידי? מה יהיה דימוי הגוף שלה וכיצד ישפיע עליה תפיסתה כאובייקט מיני?
ומה אנחנו משדרים לבנים ולנערים שלנו? היחס המפלה לבנות מלמד אותם שהגוף של הבנות הוא נחלת הכלל, נתון ומושא לביקורת תמידית, גם על ידי גורמים חינוכיים.
אם רוצים לקבוע קוד לבוש, שיהיה שוויוני, בר יישום, בשיתוף מלא של ההורים התלמידים והתלמידות וכמובן ללא כל אכיפה פומבית וטקסים משפילים".