בשכונה הירוקה בכפר סבא הופצה עצומה הקוראת למניעת קטיף פיראטי בשדות הסמוכים לבתי התושבים. בשל הקטיף הפיראטי של תותים, אבוקדו, פירות הדר ועוד השייכים למושב גן חיים הסמוך יזמה יו"ר ועד שכונה 80 בירוקה, לאה מנסור, עצומה, שבה מתחייבים החותמים לשמור על השדות החקלאיים, לא לקטוף מהם וללכת ולנסוע רק בשבילים הסלולים.
2 צפייה בגלריה
לא לפגוע בחקלאים
לא לפגוע בחקלאים
לא לפגוע בחקלאים
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
"אני מתכננת לערוך מפגש בין נציגי מושב גן חיים והחקלאים עם נציגי הקהילה בירוקה", אמרה מנסור השבוע, "יגיעו נציגי ארבעת בתי הספר היסודיים, הגנים, הצופים, הנוער העובד, מועדון הגמלאים ו-ועד השכונה ונשמע על העבודה החקלאית במושב ועל הנזקים הנגרמים לה ממטיילים. תהיה לנו הזדמנות להציג להם את העצומה ולהתחייב להמשך ההסברה והחינוך".
2 צפייה בגלריה
לאה מנסור. "מעריכים את השדות"
לאה מנסור. "מעריכים את השדות"
לאה מנסור. "מעריכים את השדות"
(צילום: פרטי)
בעצומה שפורסמה ברשתות החברתיות נכתב: "גם לפני הקורונה, פרנסתם של החקלאים תלויה ביבול בשדות. והיום, יותר מתמיד - צריך לעזור להם ובוודאי שלא לפגוע בהם. גן חיים, השכנים שלנו מצפון - הוא מושב של חקלאים שעובדים יומם ולילה על השדות שלהם. אנו נהנים מהמראות הירוקים, מהשדות הפורחים ומהתוצרת המשובחת שלהם. חשוב שנעזור להם לשמור על הפרנסה ונחנך את ילדינו שקטיף בשדות פרטיים אינו חוקי ובקצה כל תות שנקטף, אבוקדו, תפוז או אשכולית עומדים חקלאי ובני משפחתם שעובדים קשה ובזאת תלויה פרנסתם. יחד נתחייב בפני החקלאים, השכנים שלנו, שלא נקטוף אפילו לא 'רק קלמנטינה אחת' אלא נטייל ונהנה מהמראות ונכבד את עבודתם".
"שכנות טובה מתבטאת לא רק במאבקים משותפים אלא בחיי היומיום ובכבוד הדדי. בואו לא נעלה רק פוסטים בנושא אלא יחד נצהיר, נחנך, נחתום ונתחייב כי אנו, תושבי השכונה הירוקה ובני משפחותינו - שומרים על השדות החקלאיים של גן חיים".
במהלך השבוע החלו המורים בבית הספר ע"ש שמעון פרס בירוקה ללמד את התלמידים על חשיבות השמירה על רכושם של אחרים והסבירו כי עליהם להימנע מ"לשלוח יד לדבר שאינו שלהם, גם אם מדובר בתות אחד".
מנסור מוסיפה: "כולנו מעריכים ומוקירים את השדות החקלאיים שנמצאים מסביב לשכונתינו. גם בימים רגילים ובמיוחד בימי הסגר, מהווים השדות החקלאיים איזור נפלא לטיולי משפחות, להתרעננות ולהנאה מהטבע וכל זאת בלי להזיז את רכבנו. עם זאת, אנו נדרשים וקוראים לכלל הקהילה להילחם בתופעה קשה שממנה סובלים החקלאים והיא תופעת הקטיף הפיראטי והבלתי חוקי".