מסקר חדש של עמותת אור ירוק שבוצע באמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות" עולה כי מעל למחצית מתושבי אזור השרון (53%) קורא או מקליד הודעות בנייד תוך כדי הנהיגה על אף שרובם המוחלט (90%) מודעים לסכנה. הסקר מבקש לבחון את שיעור הנהגים בישראל אשר מדברים, מסמסים, גולשים או קוראים בנייד במהלך הנהיגה, ואת תפיסת הסיכון הכרוכה בפעילויות אלה.
1 צפייה בגלריה
מסמסים בנהיגה
מסמסים בנהיגה
מסמסים בנהיגה
(צילום: עמותת אור ירוק)
קראו גם >>>
להלן תוצאות הסקר באזור השרון:
53% מתושבי אזור השרון העידו כי לעיתים הם קוראים או כותבים SMS / WhatsApp בזמן נהיגה.
34% מהנשאלים הודו כי מדי פעם הם מדברים בטלפון הנייד ללא דיבורית או אוזניה.
79% מהנשאלים מאזור השרון חושבים שדיבור בנייד ללא דיבורית בנהיגה הוא מסוכן במידה רבה או רבה מאוד.
90% מהנשאלים חושבים שלקרוא או לכתוב הודעה בנהיגה זה מסוכן במידה רבה או רבה מאוד.
97% מתושבי אזור השרון חושבים שלגלוש באינטרנט בנהיגה זה מסוכן במידה רבה או רבה מאוד.
54% מתושבי אזור השרון ציינו כי לא נתקלו לאחרונה במצלמות לאכיפת עבירות של שימוש בטלפון נייד ועבירות בריונות (מצלמות קטנות בצורה כיפה).
77% מתושבי אזור השרון חושבים שיש להשתמש במצלמות לאכיפת עבירות בריונות ושימוש אסור בטלפון נייד בנהיגה.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "למשטרה חסרות כ-200 ניידות תנועה וחסרים מאות שוטרים. כתוצאה מכך היכולת לייצר אווירה הרתעתית שתמנע עבירות תנועה נפגעה קשות. הפתרון נעוץ ביכולות הטכנולוגיות שכבר נמצאות בידי אגף התנועה במשטרה אבל מעלות אבק במחסנים – המצלמות הטקטיות. זהו כלי אכיפתי והרתעתי שיכול לצמצם תאונות דרכים ולא נעשה בו שימוש באופן מלא. מדובר בלא פחות מחלמאות של המשטרה. הסקר מוכיח עד כמה הציבור כלל לא חושש להיתפס על ידי המשטרה וזאת למרות שרובו המוחלט מבין ומודע לסכנה שבשימוש בטלפון בזמן נהיגה. המשטרה חייבת לפרוס באופן מלא בכבישים האדומים את אותן מצלמות טקטיות כדי לשדר מסר של אפס סובלנות לנהגים שעושים שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה ומסכנים את החיים של כולנו בכביש".