בית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה הכריע לאחרונה בסכסוך משפחתי והורה על סילוקם של הנכדים מהמשק של סבתם וסבם המנוחים, אליו פלשו בניגוד לחוק. בכך קיבל את תביעת דודם של הנכדים (אחיו של אביהם המנוח), המיוצג על ידי עו"ד עינבר לב.
2 צפייה בגלריה
"מטילים עליו אימה"
"מטילים עליו אימה"
"מטילים עליו אימה"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
בתביעה אותה הגיש יורש המשק, באמצעות עו"ד לב, הוא טען כי אחייניו מתבצרים במשק, מפריעים לו וממררים את חייו באמצעים בריוניים. לטענתו, האחיינים התקינו מצלמות הפונות לביתו ופוגעות בפרטיותו, הציבו כלבי תקיפה המטילים עליו אימה, והשתלטו על מבנה לא חוקי, שהרשויות רוצות להורסו, ובשל כך נאלץ לפרוץ אליו ולפנותו. האחיינים טענו מנגד, שדודם פלש לדירתם והוציא ממנה חפצים שלא כדין. הצדדים הגישו תלונות הדדיות במשטרה.
לפני כשלוש שנים, התגלגלה הפרשה לפתחו של בית המשפט, אז טענו האחיינים כי אין להכיר בהסכם שנחתם בין אביהם המנוח לבין אחיו – אשר קבע כי הדוד ייחשב כבן ממשיך בנחלה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד עינבר לב
עו"ד עינבר לב
עו"ד עינבר לב
(צילום: משה רון איילון)
בית המשפט קיבל את ההסכם בין האחים, וקבע כי התובע זכאי להירשם כבעל הזכויות במשק כבן ממשיך. חרף פסק דין סירבו האחיינים להתפנות מהנחלה, הגישו ערעור למחוזי וערעורם נדחה. לבסוף נאלץ הדוד להגיש תביעה נגד אחייניו, בבקשה לסלקם מן המשק.
עו"ד לב ציינה: "אין להם זכות במשק, הם מתנהלים ללא רשות וגורמים לו נזק כבד ועוגמת נפש. התנהלותם בריונית".
מנגד, טענו האחיינים כי לדודם אסור לפנותם, שכן בהסכם היורשים שנחתם בינו לבין אחיו ב-2014, הוא התחייב להשאירם במשק.
כבוד השופטת אילת גולן-תבורי מבית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה דחתה את טענת הנתבעים, הורתה על סילוקם מהמשק על מטלטליהם בתוך 90 יום וללא כל פיצוי וקבעה כי יישאו בהוצאות המשפט של התובע בסך 15 אלף שקלים.