מפגש מרגש: לפני כחודש לקה אלכס שפטל (74) באירוע לבבי ואיבד את הכרתו בעת שטייל עם אשתו נטלי בחוף הים בהרצליה. במקביל להענקת סיוע ראשוני לאלכס על ידי רופא ומציל בחופשה שהיו במקום במקרה, הגיעה לחוף במהירות ניידת טיפול נמרץ של מד"א עם צוות המתנדבים, בראשות הפרמדיק דרור לדרמן והחובשים הבכירים נעמה ברק-סגל ודרור שמולביץ, שנאבקו על חייו של אלכס.
1 צפייה בגלריה
אלכס שפטל רעייתו נטלי והחובשים שהצילו את חייו
אלכס שפטל רעייתו נטלי והחובשים שהצילו את חייו
אלכס שפטל רעייתו נטלי והחובשים שהצילו את חייו
(צילום: דוברות מד"א)
קראו גם >>>
בתום פעולת החייאה מאומצת, שכללה מתן שוקים חשמליים באמצעות מפעם (דפיברילטור), הצליחו השלושה להציל את חייו של אלכס שהחל להתעורר ולחזור להכרה כבר בדרך לבית החולים, שם אושפז למשך תשעה ימים עד שהתאושש ושוחרר לביתו.
דרור לדרמן, פרמדיק מתנדב במד"א, משחזר: "כשהגענו לחוף ראינו את אלכס שהתמוטט במהלך הליכה על החוף עם רעייתו, כאשר מציל ורופא שנקלעו למקום, מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. מיד חיברנו את מכשיר המפעם והמשכנו בפעולות ההחייאה, בעיסויים, הנשמות, במתן תרופות ומכות חשמל. לאחר שחזר הדופק ואלכס החל לנשום בכוחות עצמו ואף להגיב ולתקשר פינינו אותו לבית החולים תוך כדי מתן טיפול רפואי מציל חיים לאירוע הלבבי אותו חווה".
לאחר ששוחרר מבית החולים, הזמינו אלכס ואשתו נטלי את צוות מד"א, שהציל את חייו, לביתם, שם נפגשו לראשונה מאז האירוע. "אין לנו מילים להביע את תודתנו והערכתנו לעזרה הראשונה ולטיפול המקצועי והמסור שהענקתם". אמרו בני הזוג לצוות מד"א: "דרור, דרור ונעמה, נתתם עזרה נאמנה מתוך תחושה של שליחות קדושה, העזרה לזולת וקדושת החיים. בזכות תגובה מהירה בזמן קריטי אלכס בחיים", הוסיפו במכתב מרגש שכתבו לצוותי המתנדבים של מד"א.
נעמה ברק-סגל, חובשת בכירה מתנדבת במד״א, סיפרה על סגירת המעגל: "המפגש היה מאוד מרגש ומיוחד, זו הפעם הראשונה שאני פוגשת מטופל שעבר החייאה. זה היה רגע מאוד מיוחד לשני הצדדים, שהעניק משמעות גדולה מאוד לתפקידנו ונתן לי כוחות גדולים להמשיך להתנדב ולהציל חיים".
דרור שמולביץ, חובש בכיר מתנדב במד"א, סיכם: "לפגוש מטופל שעבר החייאה כשהוא מחייך עם משפחה שלו זה מרגש מאוד. עבורנו כמתנדבים שכבר עשרות שנים מצילים חיים, זה השכר הטוב ביותר שיכולנו לבקש".