יש אסירים שלא נחים גם כשהם מגיעים לכלא. במיינט בת ים דווח על אושרי אבוטבול מבת ים ("עוקץ האינסטלטורים") ואילן ראובן מיבנה, שמרצים בכלא השרון עונשי מאסר על הונאות שביצעו. הדבר לא מנע מהם, כפי שנחשף בחקירה סמויה, לבצע הונאה טלפונית מתוחכמת מתוך הכלא ולרוקן קופות של בעלי עסקים תמימים.
אבוטבול וראובן, שמרצים עונשי מאסר על הונאות שביצעו, יצרו - בעודם שותפים לתא - קשרי עבודה ושיתפו פעולה בהונאה חדשה בשיטה ישנה.
השניים התחזו לקונים, ויצרו קשר באמצעות מכשירי הטלפון שבכלא, עם בעלי עסקים על מנת להוציא מהם סחורות במרמה תוך שהם שולחים נהגי מוניות ושליחים מטעמם לקחת את "ההזמנה". במקרים אחרים, התחזו לבעלי עסקים של רשתות ברחבי הארץ, וגרמו לעובדים לרוקן את קופות העסק ולמסור את המזומנים לנהגי מוניות, או אנשים מטעמם מחוץ לכלא, על מנת שיאספו את הכספים.
3 צפייה בגלריה
(כלא השרון (צילום: עידו ארז))
במיינט פתח תקוה דווח כי בשל מגבלות הקורונה (עד 20 מתפללים בבית הכנסת), יוכשרו תוקעים בשופר לקראת החגים: הרבנות והעירייה מציעות קורס בחינם להכשרת תוקעים בשופר שיגיעו למניינים השונים בעיר "כדי לזכות את התושבים במצווה".
ברבנות יזמו את המהלך לאור הגבלות משרד הבריאות שמאפשרות נוכחות של עד 20 מתפללים בבתי כנסת, וכן לנוכח העובדה כי בראש השנה ויום כיפור פוקדים את בתי הכנסת תושבים רבים. הקורס יהיה בן שלושה מפגשים ללא עלות, ו-45 איש כבר נרשמו.
3 צפייה בגלריה
תקיעת שופר
תקיעת שופר
תקיעת שופר
(צילום המחשה: pixabay)
במיינט רעננה חשפו את קבוצת הכדורגל "טראנס בול", ששחקניה גדלו כבנות, השלימו תהליך של החלפת מגדר ומשחקים יחד בקבוצה בכל גווני הקשת הטראנסית. בקבוצה כבר יש 15 חברים/ות, רובם גדלו כבנות שמשוגעות על ספורט. כיוון שבזמן התהליך לשינוי המגדר שעברו לא מצאו לעצמם מסגרת שיוכלו להמשיך ולעסוק בה, יצרו לעצמם מסגרת משלהם.
"ההרגשה היא שאף אחד לא באמת מבין מה אנחנו עוברים", הם מספרים. "לכל אחד יש קונכייה משלו. יש קבוצות תמיכה והן יכולות לעזור, אבל זה יכול להיות דומה למה שקורה ב'טראנס־בול' – פתאום יש מטרה, פתאום לא הטראנסיות שלנו היא העניין המרכזי אלא הספורט, ה'ביחד'. הטראנסיות היא משהו נלווה".
3 צפייה בגלריה
כדורגלים בגל גווני הקשת הלהטבית
כדורגלים בגל גווני הקשת הלהטבית
כדורגלנים בכל גווני הקשת הלהט"בית
(צילום: דורון סרי)
במיינט מודיעין נחשף מקרה מזעזע ואכזרי של התעללות בגורי חתולים לרבות עריפת ראשיהם, שאירע בפארק סמוך למרכז מסחרי בעיר. האירוע התקיים בקרבת מקום לפינת האכלת חתולים.
מדובר בחתולים צעירים שנלקחו לטיפול על ידי המחלקה הווטרינרית של העירייה לפני כמה שבועות והוחזרו למקומם הסמוך לפינת האכלה לחתולי רחוב. בליל יום ראשון השבוע הם עברו התעללות קשה שכללה עריפת ראשיהם וביתור גופם. תלונה הוגשה ונפתחה חקירת משטרה בנוגע לאירוע החמור.
תושבים רבים הביעו זעזוע ושאט נפש ברשתות החברתיות מן המעשים הקשים וקראו למיצוי הדין עם העבריינים.
ובמעבר חד, במיינט קריות בישרו על הצטרפותו של גור למה לחי פארק מוצקין. מבקרים ברי מזל זכו לראות השבוע את ההמלטה המרגשת בלייב. הגור, שמשקלו - חמסה חמסה - 5.5 קילו, נולד ביום הולדתה התשיעי של אמו. חלק מן המבקרים שלפו מצלמות ותיעדו את הרגע. הזכר היחיד בקבוצה הובא מגרמניה לפני שלוש שנים ואבהותו מוכחת מעל לכל ספק. עד כה שתי נקבות מתוך שבע בלהקה המליטו גורים.