רבים מאיתנו מחזיקים בבית מוצרים ופריטים שיצאו מכלל שימוש ועדיין במצב טוב ולא יודעים מה לעשות איתם. עגלת סופר קטנה שהוצבה לפני כשנה ליד בניין בעיר הוד השרון, כבר מחוללת שינוי בקרב תושבי העיר שתורמים כמויות גדולות של פריטים ומוצרים לתוך העגלה שמגיעה לעמותות צדקה.
1 צפייה בגלריה
עמיר דוידי. "זה ממלא אותי באושר"
עמיר דוידי. "זה ממלא אותי באושר"
עמיר דוידי. "זה ממלא אותי באושר"
(צילום: עוז מועלם)
קראו גם >>>>
"העגלה" הוא מיזם חברתי שמוביל עמיר דוידי, תושב הוד השרון, איש סייבר ויזם חברתי, שמשקיע מזמנו למען מיזם זה שהפך במהרה למיזם בכל העיר ועל פי התוכנית הוא יגיע לערים נוספות בארץ.

הטעות שהשתלמה

"הכל התחיל מטעות", מספר עמיר דוידי, 45, עובד מהנדס בתחום הסייבר ואב לשתי בנות על התחלת המיזם. לדבריו, לפני כשנה, כשעבר דירה מצא את עצמו עם שלל פריטים ומוצרים שהיו בתוך מחסן הבית שראויים לשימוש. "התחלנו לסדר את הדברים שמעבירים לדירה החדשה וגיליתי לא מעט פריטים ומוצרים שאין לי בהם עניין והם ראויים לשימוש. מדובר בצעצועים, מוצרי חשמל, כלי בית, בגדים ועוד. לא חשבתי לרגע לזרוק אותם אבל מצד שני התחלתי לחשוב מה לעשות איתם".
דוידי השיג עגלת סופר ישנה מאחת הרשתות הגדולות בהוד השרון ובאמצעותה התחיל להעמיס את הפריטים לתוך רכבו ואת כל המוצרים תרם לעמותת ויצ"ו ולחיילים בודדים.
אותה עגלת סופר ישנה הדליקה אצל דוידי רעיון להפוך אותה למיזם חברתי לאיסוף תרומות למען נזקקים. "אני לא איש שיווק ואני מאוד מעריך אנשים של מתן בסתר. אני מאמין שנתינה לאחר היא דבר שממלא אותך וזה כלל גדול בתורה שלי, ומצד שני גיליתי שאנשים מאד רוצים לתרום, אבל הלוגיסטיקה מקשה עליהם. אין להם כוח להגיע לנקודות האיסוף ולהניח את התרומה ואז החלטתי לעשות ניסוי חברתי".
דוידי לקח את העגלה איתו לדירה החדשה ברחוב הרצוג והחליט להציב אותה בחזית הבניין בו מתגורר. "תיאמתי עם ועד הבניין והסברתי את הרעיון והם מאוד התלהבו ושיתפו פעולה. חשבתי בהתחלה שהאנשים ישימו נעל או סתם דברים, לתדהמתי מצאתי את העגלה מפוצצת בפרטים חדשים הראויים לשימוש כמו בגדים לילדים, מוצרי חשמל, צעצועים ועוד. את תכולת העגלה העברתי בכל יום שישי לויצ"ו".

המיזם מתרחב

דוידי נורא התלהב משיתוף הפעולה והחליט להביא עוד עגלת סופר ולהציב אותה בבית ספר "בגין" בהוד השרון. גם העגלה הזו התמלאה על ידי התלמידים שגם קישטו אותה והתחרו ביניהם מי מביא יותר פריטים. גם בבית הספר בשכונת 1200 ביקשו עוד עגלה על מנת להשתתף במיזם. "מורה פנתה אליי וביקשה להביא עגלה ואכן הצבתי שם עגלה".
דוידי החליט להרחיב את המיזם ופנה לבית קפה "קרולינה" ובעל בית הקפה התלהב מהרעיון ושם הציב עוד עגלה. "התוצאות לא איחרו להגיע ואמהות המגיעות לשתות קפה בבוקר התחילו לתרום בעגלה שהתפוצצה בכל טוב ובעל בית הקפה אף בנה מחסן לפריטים".
בנוסף, גני ילדים פנו לקבל עגלות וכך המיזם התרחב לכל רחבי העיר.
ככה עוד ועוד בניינים, בתי ספר, מסעדות ועסקים הצטרפו למיזם ועגלות רבות כבר פזורות ברחבי העיר והמיזם רק תופס תאוצה. "מסתבר שזה מדבק אנשים שרוצים לתת אבל הם תורמים אסימפטומטים, הם צריכים עזרה והנה כאן אנחנו מביאים להם את העגלה עד פתח הבית", אומר דוידי שבכל יום שישי מגיע יחד עם בת זוגו לפנות את העגלות שנתרמות לעמותות שונות כמו חיילים של זהב, ויצ"ו, הוסטלים שיקומיים ועוד. "התחלנו גם לתרום לגנים שזקוקים לעזרה וגם גנים חדשים שנפתחים".
המיזם החברתי הגיע עד לחברת הסייבר שבה עובד דוידי ואלה החליטו לאמץ אותו ולהפוך אותו לפרויקט ארצי. "החברה מאוד התלהבה מהמיזם ואמרו לי שהם גאים בי והחליטו לאמץ אותו ולהפוך אותו לרמה ארצית ובקרוב הוא יוצא לפועל.
מן הסתם אתה משקיע המון זמן בזה.
"אכן המיזם לוקח ממני זמן לא פשוט, אבל מצד שני הוא ממלא אותי באושר וכל פעם שאנחנו מפזרים עגלה נוספת אני נרגש. המיזם הזה מרפא אותי ונותן לי סוג של שקט נפשי. אני ובת זוגי יוצאים בלילות, בגשם, בקור כדי לפנות את העגלות ולשלוח את התרומות ליעדים שלהם".