תחבורה ציבורית בשבת בכפר סבא? לא בטוח בכלל. בימים האחרונים פורסמו בכלי תקשורת כי עיריית כפר סבא תפעיל תחבורה ציבורית בשבת.
הפרסום היה מוטעה בחלקו והסתמך על הצהרתו ראש עיריית כפר סבא, רפי סער בישיבת מועצת העיר האחרונה לפיה תוקם ועדה בנוגע לקיום תחבורה ציבורית בשבת שתגיש את המלצותיה לאישור מועצת העיר. לא בדיוק הפעלת תחבורה ציבורית. כמעט. אולי.
1 צפייה בגלריה
תחבורה ציבורית בשבת בכפר סבא?
תחבורה ציבורית בשבת בכפר סבא?
תחבורה ציבורית בשבת בכפר סבא?
(צילום: עיריית תל אביב יפו)
באופוזיציה, שיודעים שיש במועצת העיר רוב מכריע לנושא, החליטו לדלג על הוועדה ומייד להגיש הצעת החלטה על קיום תחבורה ציבורית בשבת שתובא להצבעה ביום רביעי הקרוב.
אך גורמים עירוניים בכירים עימם שוחחנו טוענים, כי הצעה זו לא תעבור, "ראש העיר בתמיכת מר"צ כבר הודיע כי תוקם ועדה לבחינת הנושא. זה פופוליזם זול", נמסר, "באופוזיציה רוצים לקחת קרדיט לעצמם, וזה לא יקרה. תוקם ועדה והיא תגבש המלצות, מתי ואיך לעשות להפעיל את התחבורהבשבת ובעיקר באיזו מתכונת".
מנגד, באופוזיציה דוחים את הטענות: "כבר לפני כעשר שנים הוקמה ועדה על ידי יהודה בן חמו לבחינת תחבורה ציבורית בשבת, וגם אז יו"ר סיחעת מר"צ עילאי הרסגור יצא בהצהרות כי תהיה תחבוטרה ציבורית בשבת. גורל ועדה זו כגורל בן חמו.
"אנו מצפים מחברי סיעת מר"צ לא להשתהות", הוסיפו הגורמים, "ולחבור אלינו למען האינטרס של בוחריהם. זה הרי האג'נדה העיקרית שלהם. אנו מאמינים שבסופו של דבר, הם יבינו שמורחים אותם".
חברת סיעת "כפר סבא בראש", עו"ד קרן חגואל גרשון מסרה: "הציבור מצפה להחלטות וביצועים ולא לוועדות ודיבורים. קיווינו שההצעה תעלה מטעם מי שהצהיר שיקדם את הנושא, אולם משהדבר לא קרה ולנוכח העובדה שיותר ויותר ערים שכנות מצטרפות למיזם, החלטנו להוביל את המהלך בעצמנו ואנו מקווים שגורמים נוספים מתוך הקואליציה יחברו אלינו. החלת תחבורה ציבורית בשבת צריכה להעשות עכשיו ותוך התחשבות במגוון הקהילות בעיר".
סגן ומ"מ ראש העיר עו"ד איתן צנעני מסר: "בישיבת מועצת העיר לא הוחלט על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, אלא על הקמת ועדה שתבחן את הושא לעומקו על כל המשמעויות שיש לו. כל ניסיון מעבר לכך, ובכלל זה ישיבת מועצה שלא מן המנין ביוזמתה חברי האופוזיציה שינסו לכפות את דעתם על הנהלת העיר, אינו ראוי".
יו"ר סיעת מר"צ עילאי הרסגור הנדין אמר בתגובה: "לאחר התקבעות הסדרי הנסיעות בסופי השבוע בערים באזור והצלחתם הרבה, כפר סבא עושה את המהלך הטבעי. נעשה זאת ברגישות ובהתחשבות בכלל תושבי העיר. כך נוכל למנוע נהיגה בשכרות, לאפשר למשפחות להיפגש בסופי השבוע, ליצור נגישות לבית החולים ולתת לאנשים עם מוגבלויות וחסרי רישיון נהיגה דרך פשוטה להתניידות".
בנוגע לישיבת המועצה שלא מן המניין אמר הרסגור: "אני שמח על הצטרפותם של חברי האופוזיציה, שחלקם התנגדו בעבר באופן נחרץ למהלך, להסכמה הרחבה סביב הסדרי השאטלים העירוניים. אנחנו נמשיך לעשות ותמיכת האופוזיציה היא חשובה".