תושבי כפר סבא ייצטרכו להמתין עוד קצת, אם בכלל, לתחבורה ציבורית בשבת. אמש (רביעי) דנה מועצת העיר בישיבת מועצה שלא מן המניין שכינסה האופוזיציה כדי לדון בהצעת החלטה הקוראת להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בזמן קצוב, ובתום ישיבה רוויית אמוציות, הוחלט ברוב של תשעה נגד שבעה ובהמנעותם של שלושת חברי סיעת מר"צ שנכחו בישיבה להפיל את ההצעה.
2 צפייה בגלריה
משמאל, יו"ר סיעת מר"צ עילאי הרסגור הנדין
משמאל, יו"ר סיעת מר"צ עילאי הרסגור הנדין
משמאל, יו"ר סיעת מר"צ עילאי הרסגור הנדין
(צילום: ארכיון )
כזכור, לפני כשבוע ראש עיריית כפר סבא רפי סער הודיע בישיבת מועצת העיר כי תוקם ועדה שתבחן הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ותגבש את המלצותיה. במר"צ בירכו על ההחלטה שלמעשה הם לחצו עליה מאחורי הקלעים. באופוזיציה טענו כי מדובר בעוד ועדה שתמסמס את ההחלטה לזמן ארוך וההמלצות שיוחלט עליהן יהיו מינמליסטיות. לכן, ביוזמת חבר מועצת העיר, אמיר סילבר, הוחלט להחתים מייד שבעת חברי מועצה כדי לקיים ישיבה שלא מן המניין שתדון בהצעה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת תוך הקמת ועדה תחומה בזמן קצוב, שתביא מיידית את ההצעה לאישור.
באופוזיציה היו בטוחים כי יש להם רוב, סיעת מר"צ מונה ארבעה חברים, ועוד שבעה שלהם, יש רוב מכריע במועצת העיר להעברת ההחלטה. אלא, ששלושת חברי מועצת העיר של מר"צ שנכחו בישיבה (מתוך ארבעה) הפתיעו ולא הצביעו בעד ההחלטה אלא נמנעו.
2 צפייה בגלריה
הטיוטה הראשונית של קו התחבורה
הטיוטה הראשונית של קו התחבורה
הטיוטה הראשונית של קו התחבורה
(צילום: מסך)
הימנעות זו שהפילה את ההחלטה למעשה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בתוך מספר שבועות בכפר סבא עוררה את זעמם של חברי האופוזיציה. קרן חגואל גרשון הגיבה בחריפות: "מופתעת אני כבר לא. אחרי שהתנגדו להכנסת כלים רב פעמיים לצהרוני בתי הספר, ואחרי שהתנגדו להצעתנו להקים בית לקהילה הגאה, היום נשבר כבר שיא של כל הזמנים. לציניות אין גבול. מרצ הודיעו שיתנגדו להצעתנו להצטרף למיזם התחבורה ציבורית בשבת. כן כן, שמעתם טוב. בסוף אומנם נמנעו, אבל הם הפילו את ההצעה. מרצ שמה את רצון בוחריה בצד ומעדיפה את מנעמי השלטון".
יו"ר סיעת מר"צ עילאי הרסגור הנדין שלח אמש (רביעי) לכל מערכות העיתונים את הטיוטה הראשונית עליה עמל צוות של מר"צ להפעלת קו התחבורה בשבת שאמורים להיות נידונים בוועדה שתוקם, והדף את הביקורת באומרו: "במשך שנים אני וחבריי בסיעת מרצ הוצאנו עשרות אוטובוסים בסופי השבוע. אנחנו יודעים לעשות זאת כמו שצריך. לא נסכים לחובבנות בנושא הזה. ההצעה שהונחה הערב על שולחן המועצה מטעם האופוזיציה היתה דוגמה להפעלה רעה ולא יעילה של תחבורה בסופי השבוע, שמשמעותה היא תדירות נמוכה מאוד באופן בו יהיה קשה להשתמש בה וכל המאמצים יהיו לשווא. הסחר מכר שערכו סיעות האופוזיציה במהלך הישיבה לגבי הצעתם הוא הדבר הכי לא רציני שאפשר לעשות בנושא כל כך חשוב".