חברת הנדל"ן ינוב, הגישה לאחרונה עתירה מנהלית דחופה נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא, חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) והוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) בעניין סירובה של נת"ע לאפשר הקמות מרפסות בפרויקט של ינוב ברחוב ויצמן בעיר בטענה כי הפרויקט גובל בתוואי קו המטרו העתידי ועשוי לגרום לפגיעה או הפרעה לתחנה עתידית המתוכננת בסמוך לפרויקט.
1 צפייה בגלריה
הדמיית הפרויקט ברחוב ויצמן
הדמיית הפרויקט ברחוב ויצמן
הדמיית הפרויקט ברחוב ויצמן
(צילום הדמיה: N-trace)
קראו גם >>
"חשוב לציין כי העתירה המנהלית בענייננו עוסקת בסוגיה מקצועי גרידא – האם הקמת המרפסות בפרויקט אשר העותרת בונה בימים אלה, פוגעת או מפריעה לתכנית המטרו או לתחנה הסמוכה בפרויקט", נכתב בעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין ברק קינן ואור בטט ממשרד מ. פירון ושו"ת.
"לטענת גורמי המקצוע מטעם העותרת, התשובה היא חד משמעית 'לא' ולכן אין מניעה לאשר ת הקמת המרפסות... יצוין כי בפרויקט מתוכננות מספר מרפסות בודדות לדירות מגורים ברוחב של כ-2 מטרים ולכן החלטת חברת נתיבי תחבורה עירוניים להקטין את שטח המרפסות במטר אחד ולצמצם את רוחב המרפסות למטר אחד גורמת לכך כי לא ניתן יהיה לבנות את מרפסת השמש. מדובר בהחלטה לא מנומקת, בלתי סבירה, בלתי מידתית ושרירותית באופן קיצוני ולכן מוגשת העתירה", נכתב.
לדברי העותרת, הדבר המקומם בסיפור הוא כי טרם התחלת הבנייה היא תיאמה את הפרויקט עם גורמי המקצוע בות"ל ובנת"ע וקיבלה את אישורם לפרויקט, כך גם עם הוועדה המקומית לתכנון ובניה בכפר סבא שאישרה את הקמת המרפסות, הנפיקה היתר בנייה, ואז חזרה בה מהחלטתה ללא הסבר או נימוק תכנוני או מקצועי מאוחר יותר, דברי העתירה.
מנת"ע נמסר: "נת"ע אינה מנהלת דיון בעתירות מנהליות, ואינה משיבה עליהן באמצעות התקשורת".
מהות"ל נמסר: "העתירה טרם התקבלה וטענות העותרת יקבלו התייחסות בבית המשפט"
מהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בכפר סבא נמסר: "העתירה תיענה כמקובל בבית המשפט ולא על גבי דפי התקשורת".