"הבת שלי בכיתה ו' חוותה שיימינג לפני כל הכיתה רק בגלל שלא רצתה להשתתף במופע הסיום", כך טוענת אמא לתלמידה בכפר סבא. המקרה אירע לאחרונה בבית הספר רחל המשוררת, כאשר מפיק אירועים שהושכר לצורך הפקת מסיבת הסיום כינה תלמידה לפני כל השכבה "אוטיסטית" רק בגלל שלא הייתה מעוניינת להשתתף ולרקוד במופע הסיום של בית הספר. המפיק התנצל אך התלמידה בת ה-12 נפגעה מאוד וסירבה להגיע למסיבת הסיום.
1 צפייה בגלריה
חוותה שיימינג פומבי
חוותה שיימינג פומבי
חוותה שיימינג פומבי
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>>
אימה של התלמידה, אשת חינוך במקצועה, מספרת: "לצערי, קיוויתי שבתי תצליח לסיים את בית הספר באיזושהי תחושה של חוויה סבירה, אך לא כך היה הדבר. בעת עריכת חזרות למסיבת הסיום, פנה מפיק אירועים חיצוני, איש חינוך בפנסיה, לבתי, ואמר לה שאם היא לא תשתתף במסיבה יחשבו שהיא אוטיסטית. הוא אמר את זה ברמקול לפני כולם.
"אני אמא ואשת חינוך ואני יודעת שזו בחירה של כל ילד וילדה אם לקחת חלק פעיל במסיבה, יש ילדים שנבוכים, יש ילדים שפחות אוהבים להיות בקדמת הבמה, ומצופה מצוות חינוכי לכבד זאת. יתרה מכך, בתי אינה אוטיסטית, אך אני לא רואה שום דופי ופגם בילדים על הרצף האוטיסטי. אני מצפה שבבית ספר שיש בו כיתות תקשורת רבות בהן שוהים ילדים על הרצף, ידע לכבד את האחר, להעצים אותו לא כמס שפתיים ומן הפה לחוץ, אלא בפועל, ובוודאי שאנשי צוות יימנעו מאמירות והתנהגויות מעליבות, פוגעניות, שאינן מקבלות את האחר, שפשוט אין לי מילים איך לתאר את חומרתן.
"אני סבורה שאדם כזה שאומר לבתי אם לא תשתתפי יחשבו שאת אוטיסטית לא ראוי להיות במערכת החינוך. אני מצפה לטיפול מקיף בבית הספר ולהוצאת מכתב התנצלות והוקעה של התנהגויות כאלו מידית מטעם בית הספר ומערכת החינוך".
לדברי האם, הילדה כה נעלבה עד שלא הייתה מוכנה בשום פנים ואופן ללכת למסיבת הסיום.
הספק החיצוני אמר בתגובה: "לא התכוונתי חלילה לפגוע בתלמידה אלא לטובתה, וזו הייתה בחירה לא מוצלחת של מילה שבאמת כיוונה לדבר טוב. לא רציתי שהתלמידה לא תהיה שותפה יחד עם חברותיה למסיבת הסיום וזו הייתה כל כוונתי והיא נאמרה באמת ללא כוונה לפגוע. אני כבר 35 שנה בעולם החינוך וביימתי עשרות אירועים בבתי ספר שונים, ומעולם לא פגעתי בתלמיד או תלמידה ויעידו על כך מאות התלמידים שעברו תחת ידי. יש לציין, שבאותו מעמד התנצלתי בפני התלמידה בנוכחות המחנכת שלה ובנוכחות עוד מספר תלמידים".
מעיריית כפר סבא נמסר: "מדובר באמירה נוראית של ספק חיצוני, שלא היתה צריכה להאמר והיא טופלה מיידית על ידי צוות בית הספר ומשרד החינוך. הספק התנצל בפני התלמידה. סוגיית ההתקשרות העתידית בין בית הספר לספק תיבחן. אנו תומכים בתלמידה ועומדים מאחוריה".