אילי פסקל בת ה־14 מכפר סבא העלתה השבוע פוסט אמיץ במיוחד שבו היא משחזרת את הבריונות שחוותה בבית הספר היסודי ואת האמירות המכוערות שהופנו כלפי הנראות והמשקל שלה, ואומרת: "אני רוצה למנוע מקרים דומים".
1 צפייה בגלריה
אילי פסקל. "ילדים לא צריכים לעבור דברים כאלה"
אילי פסקל. "ילדים לא צריכים לעבור דברים כאלה"
אילי פסקל. "ילדים לא צריכים לעבור דברים כאלה"
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>
בטקסט הקצר והכאוב שלה, שמזכיר כי גם בתקופה מאתגרת בריאותית וכלכלית חשוב לא להזניח תופעות בריונות, היא כותבת בין היתר:
"במהלך כל תקופת היסודי הייתה ילדה בכיתה שלי שהובילה כיתה שלמה נגדי בגלל הנראות שלי... אשתף אתכם במקרה אחד מני רבים: במסיבת פורים שיחקנו את המשחק 'הכל הולך', שבו אחד רוקד וכולם מחקים אותו. כשהגיע תורי ורקדתי, אותה ילדה התלחששה עם חברותיה, כולם הסתכלו, הצביעו וצחקו עליי ואז אמרו בקול כדי שאשמע 'תראו איך השומנים שלה קופצים'... לא הצלחתי להתמודד עם העלבון ויצאתי מהמסיבה בוכה, פגועה וכאובה"... אתם, הילדים והנערים שקוראים את הפוסט שלי, אם תרצו לדבר, לשתף ושאעזור לכם להתמודד עם המצב, תכתבו לי בפרטי ואשמח לעזור".
"רציתי לעשות שינוי דרך הפוסט", אמרה השבוע אילי, "וגם קיוויתי שזה יעזור לי להיות שלמה עם עצמי, להיות יותר פתוחה, להאמין שוב בילדים, להתחבר".
אילי מספרת כי כבר מזמן רצתה להעלות את הדברים בכתב ולפרסמם, אך חששה. בעקבות הפוסט, כך היא מספרת, קיבלה תגובות תמיכה רבות, גם מאימהות לילדים. המסר הכי חשוב שלה הוא ש"ילדים לא צריכים לעבור דברים כאלה יותר". לילדים הנוהגים בבריונות כלפי אחרים היא אומרת "תפסיקו להיות פחדנים", ובהורים היא מפצירה "תחנכו את הילדים שלכם". "הייתי רוצה לראות שינוי בחברה, שאנשים יבינו כמה זה פוגע", היא אומרת.
"ניסיתי לתת לאילי את הכלים להתמודד עם הסיטואציה", הוסיפה חנית פסקל, אמה של אילי. "אני תמיד משקפת סיטואציות לילדים שלי כדי להעצים אותם". עם זאת, היא מוסיפה כי מניסיונה, אופן הטיפול של הצוות החינוכי והמחנכת בפרט הוא קריטי. "מורה מנהלת את הקוד החברתי בכיתה. ראיתי מורות שהתעלמו מההתנהגות בכיתה ומצד שני ראיתי כאלו שידעו להעצים את הילדים, לחבר ביניהם. למורות יש כוח עצום לנהל את הסיטואציה".