גאווה: סרן שיר רפאלוף, מד"רית בחוות השומר ורס"ב כפיר סבג, מפקד יחידת פינוי השלגים בחרמון המתגוררים בכפר סבא קיבלו השבוע אות מצטייני הרמטכ"ל לקראת יום העצמאות.
1 צפייה בגלריה
סרן שיר רפאלוף ורס"ב כפיר סבג
סרן שיר רפאלוף ורס"ב כפיר סבג
סרן שיר רפאלוף ורס"ב כפיר סבג
(צילומים: דובר צה"ל)
קראו גם >>>
הכירו את מד"רית חוות השומר, סרן שיר רפאלוף מצטיינת הרמטכ"ל לשנת 2021.
שיר רפאלוף מכפר סבא. הייתה מדריכה בצופים ורכזת הדרכה. תחום ההדרכה היה קרוב לליבה של שיר מאז ילדותה, היה לה ברור כי גם זה הכיוון בו תשרת את המדינה ותעשה זאת מכל הלב, בעקבות כך התגייסה באפריל 2015 כמפקדת נוער בג'וערה (בסיס גדנ"ע).
מתוך שליחות, אהבת האדם והרצון להמשיך ולשרת בצה"ל שיר ייצאה לבה"ד 1 ושובצה כמפקדת מחלקה בבסיס צלמון, בין היתר ביצעה תפקידים ליבתיים נוספים בחיל החינוך והנוער ביניהם: מפקדת קורס מפקדי נוער בבה"ד החינוך, מד"רית וסגנית מפקדת בסיס צלמון.
כחלק מהתפקיד שיר אחראית על ההדרכה ביחידה, על תחום החינוך, הכושר הגופני וחניכת מפקדות הפלוגות.
שיר מספרת שהיא מאוד נהנית מתפקידה מרגישה מסופקת מהתרומה שלה ויכולת ההשפעה שלה בתחומיה.
שיר חוותה המון אתגרים בחייה אך מאמינה כי בסוף הכל עניין של גישה ואופטימיות. בכל מה שעושים צריך לתת מהלב והנשמה. "משפט שמנחה אותי אם אתה עושה, תעשה מהלב" מסכמת שיר. על ההצטיינות מספרת: "עברתי דרך ארוכה וזו עוד נקודה משמעותית בדרך".

הכירו את מפקד יחידת פינוי השלגים בחרמון, רס"ב כפיר סבג, מצטיין רמטכ"ל לשנת 2021.
כפיר בן 36, נשוי עם שלושה ילדים ומתגורר בכפר סבא. בשנת 2003, התגייס כפיר לגדוד 12 של גולני. לאחר שנתיים ושמונה חודשים, עבר לחימוש כנשק, וחודשיים לפני השחרור החליט לחתום קבע בחרמון. מאז ועד היום הוא נמצא ביחידה, ולאחר שבע שנים תחת המפקד, קיבל את התפקיד בעצמו.
על התפקיד, הוא מספר: "זה תפקיד מאתגר. אני משרת רחוק מהבית ובעיקר בחודשי החורף, אני מתעסק בפינוי השלג מהחרמון כדי לסייע לתחזוקה ולשמור על הכשירות של המוצבים."
בנוסף, כפיר מתאר את הסיוע של היחידה בחילוצים, וזכור לו מקרה שבו חתול הדרדר לשלג ונתקע, דבר שדרש פינוי של השלג וביצוע חילוץ מהרכב.
לדבריו, ההצטיינות לא ניתנה לו בשל אירוע נקודתי, אלא על כלל העשייה המאומצת ביחידה. "אני מרגיש סיפוק רב ותחושה של הוקרת תודה לאחר שנים של שירות ביחידה."
זוהי גם לא ההצטיינות הראשונה שקיבל כפיר מהרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי - בתקופת כהונתו כמפקד פיקוד צפון, הוא קיבל את אות הצטיינות מפקד הפיקוד. לפיכך, זו תהיה ההצטיינות השנייה שהוא מקבל מאביב כוכבי.
כפיר קיבל השבוע את אות מצטיין הרמטכ"ל לשנת 2021.