גדעון הגיע למוקד מכבי באזור השרון עם אירוע לבבי וקיבל טיפול מציל חיים. בדרך לבית החולים קיבל דום לב ועבר החייאה בעזרת שש מכות חשמל. ממצב של מוות קליני הוא חזר לחיים. לאחר שהתאושש נפגש עם הרופא שהציל את חייו והודה לו.
1 צפייה בגלריה
ד"ר אודי דרוקר וגדעון אינשטיין
ד"ר אודי דרוקר וגדעון אינשטיין
ד"ר אודי דרוקר וגדעון אינשטיין
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
קראו גם >>>
כשגדעון איזנשטיין בן ה-(68 מהישוב מתן יצא עם בת זוגתו לטיול ביום הוא לא העלה בדעתו שכך זה יסתיים. בדרך לים, כשהוא נוסע ברכבו הוא חש כאבים עזים בחזה ובזרוע "הרגשתי שאני לא מצליח לנשום תוך רגע. לא חשבתי פעמיים, עשיתי סיבוב פרסה ונסעתי למוקד מכבי שפתו בשעות הערב. ידעתי ששם אוכל לקבל טיפול מיידי".
הכאב העז שטף את גדעון בגלי חום, מה שגרם לו להסיר את חולצתו ולהיכנס למוקד כשהוא כאוב ומזיע. כבר בכניסה, זיהו המזכירות שמדובר במקרה חריג והזעיקו את הרופא שנכח במוקד.
גדעון הובהל לחדרו של ד"ר אודי דרוקר מומחה ברפואה דחופה ומשפחה "ברגע שהוא נכנס אליי לחדר הבנתי שהוא במצב קריטי. הוא התנשף והזיע, היו לו כאבים עזים ובקושי הצליח לעמוד. הבנתי שיש לי חלון זמנים קצר מאוד לעזור לו ושכל דקה קריטית". ד"ר דרוקר חיבר את גדעון לניטור לבבי והכין בינתיים את מכשיר הדפיברילטור למקרה שהמטופל יחטוף דום לב. לאחר מכן נתן למטופל תרופות נוגדות קרישה ותרופה להקלה על הכאבים. במקביל הזעיק ניידת טיפול נמרץ.
מהירות התגובה של ד"ר דרוקר והטיפול שהעניק לגדעון, התברר כמציל חיים. הוא הועבר לניידת טיפול נמרץ שהגיעה למוקד מכבי. במהלך הנסיעה, הדרדר מצבו והוא עבר דום לב "אני לא זוכר כבר כלום מהנסיעה אבל בת הזוג שלי ספרה לי לאחר מכן שקיבלתי שש מכות חשמל עד שחזרתי לחיים. עבדו עליי קשה מאוד כדי להחזיר את הדופק" משחזר גדעון.
כשהגיע לבית החולים, הוא התעורר ועבר שוב דום לב והחייאה. בזכות ההתראה שקיבל בית החולים מד"ר דרוקר, חדר הניתוח היה מוכן לבואו של המטופל והוא הובהל לצנתור בו התגלתה חסימה חמורה בעורק הראשי של הלב. כיום גדעון מתאושש לאחר הניתוח וחוזר לשגרה בהדרגה.
לפני מספר ימים הגיע גדעון למוקד מכבי כדי להודות לד"ר דרוקר "הרופא הזה הציל את חיי. הוא הבין מייד שאני במצב חמור. הייתי כבר בצד השני של החיים וחזרתי. מרגע שנכנסתי למוקד הכול התנהל בזריזות ותוך דקות. הוא ידע את מה שלי לקח זמן להבין. בזכותו אני פה היום".
ד"ר דרוקר סיכם "במקרים של כאבים בחזה או סימנים להתקף לב חשוב להגיע לקבל טיפול רפואי באופן מיידי. כל דקה יכולה להכריע לחיים או חלילה לנזק בלתי הפיך. שמחתי לפגוש את גדעון ולראות ששב לעצמו לאחר אירוע לבבי לא קל".