ילד בן 7, תלמיד כיתה ב' באחת מערי השרון, שעבר תהליך אישי לשינוי זהותו המגדרית, ורוצה להזדהות בת, יוכר על ידי בית הספר כילדה, ויוכל להשתמש בשירותי הנכים המיועדים לשני המינים. כך נודע בעקבות שיחות הכנה עם תלמידי הכיתה והוריהם.
1 צפייה בגלריה
סערת מגדר בהרצליה
סערת מגדר בהרצליה
סערת מגדר בהרצליה
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם >>>>
צוות בית הספר (כולל יועצת השכבה והפסיכולוגית) והורי התלמיד הודיעו במייל להורי הכיתה ש"כחלק מתהליך ארוך שהתקיים בשנה האחרונה עם אחד מתלמידי הכיתה, בשיתוף גורמים מקצועיים, הילד ומשפחתו החליטו לשתף את ההורים בשינוי המגדרי שאותו הילד עובר בשל זהותו המגדרית".
הורי הילד והצוות המורחב של בית הספר עדכנו בתחילת השבוע את הורי הכיתה בשיחת זום ולמחרת את התלמידים עצמם. במהלך מפגש בן שעתיים שנערך בכיתה, הוקרא באוזני התלמידים הספר "אני ג'אז" מאת ג'סיקה הרתל וג'אז ג'נינגס, המתאר את סיפורה של ילדה שנולדה בן, בדומה לתלמיד הכיתה שיזוהה מעכשיו כבת. בדרך זו בחר צוות בית ספר להעביר לידיעת התלמידים את סיפורו האישי של חברם לכיתה.
האירוע לא עבר על מי מנוחות. חבר באחת הסיעות החרדיות מועצת העיר הקדים והפיץ את המכתב להורים בכל אמצעי התקשורת במחאה נגד "כפיית נורמליזציית ניתוח לשינוי מין לילדי כיתה ב'", כדבריו. לטענת חבר המועצה, מספר אימהות מהכיתה פנו אליו. "הם היו בהלם מוחלט. אחת האימהות סירבה לשלוח את ילדיה למפגש בבית הספר. ההורים מחו על המהלך המושתק מאחורי גבם, מכפיית השיחה היזומה על ילדיהם ללא שיתוף והתייעצות עימם".
יו"ר הנהגת ההורים העירונית הטיח ביקורת נוקבת ב"חבר המועצה שבחר להתנגח במחנכת המוערכת ובבית הספר, והפיץ את הדברים בפורומים חשוכים אשר הטילו דופי במשפחתה של הילדה".
יו"ר ההנהגה הוסיף: "אני דוחה בשאט נפש את הפרסומים המכוערים ושולח חיבוק חם לילדה, למשפחתה ולחבריה. אני משוכנע שרוב שותפיי להנהגה והורי העיר חושבים בדומה לי".
לדברי יו"ר הנהגת הורי בית הספר, "הנהגת הורי בית הספר מחבקת ותומכת במשפחה ובילד ותמשיך ללוות ולעזור בכל מה שניתן. המשפחה פעלה בשיתוף הנהלת בית הספר, היועצות, הפיקוח והשירות הפסיכולוגי של העיר והכל למען טובת הילדים כולם. קהילת בית הספר מאמינה בחופש הבחירה של כל אדם בחייו ותמשיך לתמוך, לעזור ולחבק".
צוות בית הספר הדגיש עוד קודם לכן במכתבו להורים: "בית הספר מקבל כל תלמיד באשר הוא. קבלתם של ילדים אלה כילדים נורמטיביים לכל דבר היא קריטית וחשובה לדימוי האישי שלהם, לביטחונם ולרווחתם הנפשית והחברתית. המהלך נעשה בשיתוף פעולה מלא עם השירות הפסיכולוגי החינוכי בעיר ומפקח בית הספר".
עם זאת, הדגישה מנהלת בית הספר במכתב להורים כי "הבעתי את התנגדותי לפעולות שנעשו, הנושא הובא לידיעתי רק לפני מספר ימים, לא השתתפתי בפגישות עם הורים ותלמידים".
ממשרד החינוך נמסר: "כל התהליך שנעשה בכיתה ובשכבה מלווה על ידי השירות הפסיכולוגי, פיקוח משרד החינוך והרשות. לילדי הכיתה נערכה פגישת הכנה שהוכתרה כהצלחה רבה וזאת בנוסף למפגש מקדים שנערך עם ההורים בזום. הנהלת בית הספר תאפשר מתן ביטוי אישי ומענה לצרכיו של כל תלמיד בהתאם לרצון הוריו".
מהעירייה נמסר: "מפאת צנעת הפרט לא נוכל להתייחס לגופם של הדברים. העירייה סמוכה ובטוחה כי הנהלת בית הספר והצוות החינוכי פועלים לטובת הילדים כולם ולטובת הטיפול הפרטני בשלומו של הילד אשר בנפשו מדובר. העירייה תמשיך לתמוך ולפעול על פי ערכים של שוויון, הכלה וסובלנות כלפי כל אדם באשר הוא".