"גזרו לנו עונש מלמעלה, לקחו לי את הבן'', מספר טיראן מסילתי, אביו של זיו בן ה-27 שנהרג לפני כחודש בתאונת פגע וברח על כביש 20 בה היה מעורב טרקטור.
4 צפייה בגלריה
זיו מסילתי ז"ל ואביו טיראן
זיו מסילתי ז"ל ואביו טיראן
זיו מסילתי ז"ל ואביו טיראן
(צילום: פרטי)
טיראן מספר שהוא, אשתו ושתי הבנות שלהם נשארו עם חור בלב מאז שזיו נהרג בתאונה, שבוע לאחר שחגג את יום הולדתו. "אני בהלם, ככה חלפו 30 יום. היום (שלישי) אנחנו עושים אזכרה וביום שישי הבא גילוי מצבה. בגלל החג ביקשנו להקדים את זה. את החג אנחנו נעשה בלי הבן שלי שנהרג בדיוק לפני ארבעה שבועות''.

קראו גם:
אתמול פרסמה המשטרה כי שוטרי מחוז מרכז הצליחו לאתר ולעצור, בתום פעילות מבצעית מיוחדת, תושב יאטה שבחברון בחשד למעורבות בתאונת הפגע וברח הקטלנית סמוך ליקום, בה נהרג זיו. נזכיר כי זמן קצר לאחר התאונה ולאחר היוודע מותו של זיו ז"ל, פעלו בשטח חוקרי המשטרה ואיתרו טרקטור באתר בנייה סמוך למקום האירוע, שלפי החשד היה מעורב בפגיעה ברכבו של זיו בנתיבי איילון. לפי המשטרה, על הטרקטור היו סימני פגיעה התואמים לרכב בו נהג מסילתי. תחילה הם עצרו חשוד העובד באתר, תושב רהט בן 36, ועם התקדמות החקירה הצליחו החוקרים לאתר את זהותו של החשוד בנהיגה בטרקטור, שנמלט לאזור חברון מאז האירוע.

4 צפייה בגלריה
הרכב שבו נהג זיו מסילתי אחרי התאונה
הרכב שבו נהג זיו מסילתי אחרי התאונה
הרכב שבו נהג זיו מסילתי
(צילום: מהרשתות החברתיות)

"שמעתי שתפסו את הנהג הפלסטיני שחשוד במעשה", מתייחס טיראן לפרסום המשטרה אמש. "אני חושש להגיד את זה בקול, אבל התחושה שלי היא שלא מדובר בתאונה אלא בפיגוע מכוון. בתי כבר אמרה את זה בעבר, אבל לא רציתי להאמין. חיכיתי עד שיתפסו את מי שעשה את זה ועכשיו אני כן אומר את זה''. כך התבטא היום אביו של זיו, שכקולו מלא בכאב ודמעות בעיניו. "זה בלתי נתפס. הבן שלי לא הספיק לעשות כלום בחיים שלו. עכשיו אני פה בוחר את המצבה של הבן שלי, במקום לבחור מוצרים לחגוג את החג''.
ממה אתה חושש?
"אני מודה שאני חושש מהעונש שייתנו לו כי בתי המשפט כיום נוטים לשחרר אנשים מהר מאוד. אני מקווה שימצו את הדין עם הנהג, שייעשה צדק לבן שלי".

4 צפייה בגלריה
זיו מסילתי ז"ל
זיו מסילתי ז"ל
זיו מסילתי ז"ל
(צילום: פרטי)

אתם חושבים על דרכים להנציח את זכרו של זיו?
"ברור שאנחנו ננציח את הילד השמח שלי, שאהב את החיים ונרצח בגיל 27. שבוע לפני כן הוא חגג את יום ההולדת שלו. הוא היה ילד של נתינה, שהיה מחלק אוכל באחת העמותות בנתניה עם הרכב שלו. השבוע החברים שלו ואנחנו חילקנו 160 סלי מזון לזכרו. הגיעו הרבה אנשים לחלק איתנו. זו הדרך שהציעו החברים שלו להנציח אותו כבר בזמן השבעה על זיו, ומיד אחר כך הם התחילו לאסוף כסף לטובת המטרה הזו. גם אנחנו תרמנו כסף כי רצינו שיהיה משהו מיוחד ומכובד לזכרו. אנחנו גם שוקלים בלי נדר הכנסת ספר תורה.

4 צפייה בגלריה
אריזה וחלוקה של סלי מזון לזכרו של זיו מסילתי
אריזה וחלוקה של סלי מזון לזכרו של זיו מסילתי
אריזה וחלוקה של סלי מזון לזכרו של זיו מסילתי
(צילום: פרטי)

"אני עדיין בשוק שזיו מת. אני לא מאמין שהוא לא יחזור. אני חצוי. כל הזמן באים געגועים ומחשבות עליו. אני מקווה שהוא כל רגע ייכנס בדלת ויגיד שהוא היה בחופש. הוא היה לי ילד שאהב את החיים, עשה טוב והיו לו חברים בכל הארץ. זה האסון השני במשפחה שלנו. אבא שלי נפטר לפני שנה ועכשיו זיו שלי, הבן שלי הלך. הכאב לא נתפס. אני לא מאחל לאף אחד את הכאב הזה של לאבד ילד".