הוא בסך הכל בן 17, אבל כבר שימש יעד לחיסול, כך נחשף לראשונה השבוע: כחצי שנה אחרי ההתנקשות בניסים (נינה) דומרני, ממידע משטרתי עולה כי היעד המקורי לחיסול היה דווקא אחיו הקטן, בנו של שלום דומרני, ראש ארגון הפשיעה. חוקרי ימ"ר לכיש גילו כי בשנה האחרונה נעשו שני ניסיונות כושלים לפגוע בבנו הצעיר (17) של דומרני ומכיוון שהבן מסתובב עם שומרי ראש שונו התוכניות של יריבי האב, וניסים עלה על הכוונת.
4 צפייה בגלריה
ניסים ושלום דומרני
ניסים ושלום דומרני
הבן שנפצע ניסים והאב שלום דומרני
(צילומים: צפריר אביוב, חיים הורנשטיין)
לקראת סוף שנת 2021 השתחררו דומרני ושלמה מהכלא והוכיחו למשטרה ולשאר הכנופיות באזור שהם עדיין השליטים של העולם התחתון בדרום. מאז שחרורם נעשו ניסיונות נקמה הדדיים, שניים מהחמורים ביותר כוונו לעבר הארגון של דומרני. בפברואר השנה חוסל באמצעות מטען שהונח מתחת למכונית אבי ביטון מאשקלון, בכיר בארגון של דומרני. מספר שבועות לאחר מכן נחצה קו אדום, אפילו במונחים של צמרת העולם העברייני, עם ניסיון ההתנקשות בניסים דומרני, בנו של שלום.
(ניסיון ההתנקשות בניסים דומרני)

בחודש מרץ הגיעו שלושה מתנקשים למגרש מכוניות ברחוב העבודה באשקלון וירו בניסים שישב במכוניתו. ניסים הובהל לבית החולים במצב קשה והמתנקשים נמלטו מהמקום, אך נעצרו לאחר מספר שעות. בחודש מאי הוגש כתב אישום בגין ניסיון לרצח נגד שלושה חברים בכנופיה הקווקזית, וילדסלב מייכלוב, רוברט אובנסוב וישראל ביטון, המזוהה עם הארגון של שלמה.
על פי כתב האישום, הנאשמים תכננו את הרצח מראש ולשם כך הצטיידו ברכב גנוב, באקדח מסוג גלוק, וסמוך לזירת ההתנקשות החליפו לוחיות זיהוי. הם ירו לעבר ניסים 14 כדורים מטווח קצר, תוך כדי שהוא יוצא מהרכב ומנסה להסתתר. אחד המתנקשים המשיך לירות לעברו בעודו שוכב על האספלט.

4 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
שלום דומרני
(צילום: הרצל יוסף)

לאחר הירי נמלטו הנאשמים מהמקום, הציתו את הרכב יחד עם האקדח, לוחיות הזיהוי המזויפות והבגדים ויצאו מהעיר. הם נעצרו על ידי שוטרי ימ"ר לכיש קילומטרים ספורים לפני העיר דימונה.
בכתב האישום נחשף כי ניסים נותר נכה ויזדקק לשיקום ארוך. במשטרה ראו בחומרה את ניסיון הרצח של ניסים שהתנתק לפני מספר שנים מעסקיו הפליליים של אביו וניהל חיים נורמטיבים. במשטרה ראו במהלך פגיעה וסיכון חייו של אדם חף מפשע. מפקד ימ"ר לכיש, סנ"צ ג'יאר דוידוב, אמר בזמנו: "הייתה פה פגיעה באדם שקיבל החלטה כנה ואמיתית לצאת מהעולם העברייני ולחיות חיים נורמטיביים. הנאשמים השיבו אותו לשם בעל כורחו ואף גרמו לפציעתו הקשה".

4 צפייה בגלריה
בני שלמה
בני שלמה
"נאמנות לבני שלמה המלך". בני שלמה
(צילום: הרצל יוסף)

הנאשמים טענו בפני מדובב משטרתי שהוכנס לתא המעצר כי הם פעלו למען שלמה, יריבו המושבע של דומרני. על אחד הקירות בתא המעצר כתב אחד מהם: "נאמנות לבני שלמה המלך" ו"שלום ז"ל". לאחר ההתנקשות הורחק דומרני מאשקלון בניסיון למנוע מסע נקמה שיסתיים בשפיכות דמים. דומרני שכר דירה בשדרות, בה הוא מתגורר לסירוגין, והצליח תוך זמן קצר לבסס את הפעילות שלו בעיר הקטנה שנמצאת כיום בתהליכי פיתוח מואצים.
השבוע חשפו השוטרים, כאמור, כי יריביו של דומרני ניסו לפני כן להתנקש בחייו של בנו הצעיר. במשטרה ציינו כי העבריינים התכוננו לפגוע בבן הקטין כיוון שתיארו כי הוא יעד קל יותר, אך התבדו. בנו הצעיר של דומרני מסתובב עם מאבטחים ולאחר שני ניסיונות שלא צלחו, החליטו המתנקשים להתנקם בו דרך הבן ניסים.
"זו הייתה התוכנית המקורית, הבן הקטין ולא נינה", אמר גורם במשטרה. "היו להם שני ניסיונות כושלים וכנראה שלאחריהם הם החליטו לפגוע בנינה". במשטרה הביעו פליאה כיצד לא תוגברה האבטחה סביב נינה לאחר ניסיונות הפגיעה בבן הקטין.

קראו גם: