הקשיים הרבים שעברה דניאל וינריב בחייה מצאו ביטוי חשוף ומלא ברשתות החברתיות. הילדה שהתמודדה עם טרגדיה משפחתית וקשיים חברתיים שנבעו בין היתר מחוסר ביטחון עצום, מצאה את עצמה לבד והבינה שהדרך היחידה שלה לקבל הכרה ולהשלים עם מי שהיא היא דרך המצלמה.
5 צפייה בגלריה
דניאל וינריב
דניאל וינריב
דניאל וינריב
(צילום: טל שחר)

אם מישהו היה אומר לה שיום אחד היא תהיה כוכבת רשת שתשפיע על למעלה ממאה אלף עוקבים בנושאים של אורח חיים בריא, היא לא הייתה מאמינה, אבל הקהל שלה ברשת הוכיח נאמנות, וכך, בלי תוכנית ריאליטי ועם אפס קשרים משפחתיים היא הפכה לזמרת ויוצרת תוכן מובילה עם שתי רגליים על הקרקע, שלא שוכחת לרגע מהיכן הגיעה ועם מה התמודדה. עכשיו, בגיל 22, היא מסמנת את היעד הבא בקריירה ומספרת בראיון מיוחד איך הכל קרה.

יתמות, בריונות וחוסר ביטחון


וינריב למדה בבית הספר עירוני ג' במודיעין. בגיל 13, הרבה לפני שיוצרי תוכן ומשפיעניות היו תארים לגיטימיים, היא כבר החזיקה חשבון אינסטגרם פעיל והעלתה סרטונים על החיים שלה. היא חשפה את הצופים שלה לקשיים האישיים שלה ויחד הם אספו הצלחות והתמודדו עם האתגרים.

5 צפייה בגלריה
דניאל וינריב בילדותה עם אביה ז"ל
דניאל וינריב בילדותה עם אביה ז"ל
דניאל וינריב בילדותה עם אביה ז"ל
(צילום רפרודוקציה: טל שחר)

"אבא שלי נפטר מסרטן כשהייתי בת 5. אני זוכרת בעיקר סיפורים ותמונות מהתקופה הזאת, גדלתי לשגרה בלי אבא", היא מספרת, "יש לי שלושה אחים מהנישואים הראשונים של אמא, אבל הפרש הגילאים בינינו מאוד גדול, הם היום בני 34 ,33 ו-31. כשלאמא היה בן זוג חדש עברנו דירות, זה היה מאוד קשה, היה בי כעס גדול שמאלצים אותי לעזוב חברים וסביבה מוכרת בגיל כל כך צעיר.
"בגיל 13 התחלתי לפרסם סרטונים שלי שרה, תמיד אהבתי לשיר וזה גם עזר לי למצוא יציבות. הייתי מאוד ביישנית וככה הבעתי את עצמי. דווקא בתיכון חזרנו למודיעין, כבר היו לי עוקבים וחומרים באינסטגרם אבל הייתי צריכה להכיר את כל הסביבה שלי מחדש. פתאום תלמידים משכבות גבוהות יותר התחילו ללעוג לי, לחכות לי בשער ולשיר לי את השירים, אבל לא ממקום מפרגן, אלא מרצון לצחוק עלי.
"לקחתי את זה מאוד קשה, לקח לי זמן עד שמצאתי חברים והסתדרתי. במקביל שיתפתי המון תכנים מהחיים האישיים שלי, ההתמודדות שלי עם האקנה, המעברים, הקשיים בבית הספר. אני מניחה שמי שהציק לי ראה את זה, אולי זה השפיע עליהם כי עם הזמן זה התמתן, אבל הבריונות ברשת תמיד הייתה שם.

5 צפייה בגלריה
דניאל וינריב
דניאל וינריב
דניאל וינריב
(צילום: טל שחר)

"סיפרתי בפתיחות כשלקחתי תרופה בשם רואקוטן לטיפול באקנה, זו הייתה נקודה רגישה אצלי, אבל כמו כל דבר בחיי, גם את זה פתחתי מול כולם. היו המון תגובות תומכות, גם המון שאלות מילדים שביקשו להתייעץ, אני תמיד מגיבה לטוקבקים. אבל לא אשקר, היה לי חוסר ביטחון עצמי גדול, הייתי כל הזמן מתאפרת, גם בתמונות שפרסמתי.
"השיתוף ברשתות היה חלק מהתהליך שעברתי עם עצמי, הרצון להיות שלמה וגם להראות את הפגמים שלי".
יש דברים שאת מתחרטת ששיתפת?
"אני שלמה עם כל מה ששיתפתי, אבל לפעמים אני מתחרטת שלא נתתי לעצמי זמן קודם לעכל מה קרה לפני הפרסום".
היית מאוד צעירה, המשפחה לא ניסתה למנוע ממך את החשיפה?
"האחים שלי מאוד גדולים ממני, שני האחים שלי גרים בווגאס, אח אחד חזר בתשובה ופעיל בבית חב"ד, ואח אחר דילר בקזינו, כך שכל אחד בחיים שלו. אמא שלי סמכה עליי. הרגשתי שאני צריכה להיות אותנטית כדי שאנשים יזדהו ויתחברו אליי. הקהל שלי עבר איתי דרך, התבגרנו יחד.
"לקראת הגיוס ניסיתי להתקבל ללהקה צבאית אבל לא הצלחתי, ביצעתי תפקיד מאוד קשוח בפיקוד העורף אז התחלתי לזנוח קצת את הרשתות. בדיעבד זה היה לטובה, הקורונה פרצה והמון עסקים קרסו, כך שלא השקעתי הרבה בתקופה שממילא הייתה מאתגרת עסקית".
מאז השחרור היא משקיעה את כולה ברשתות החברתיות, מדברת על אורח חיים בריא, תזונה, כושר וכמובן לא מוותרת על טרנדים. "עשיתי כל מיני טרנדים, אבל אני לא אעשה משהו שנוגד את הרצון שלי".
אמבטיית קרח הייתה חלק מהרצון שלך?
"האמת שכן. זה מאוד מתחבר עם האורח החיים הבריא שאני מתמידה בו, אני עושה את זה עבור הבריאות שלי. אני קוראת המון, עשיתי קורס מדריכות פילאטיס מזרן, אני מתרגלת יוגה, תמיד חשוב לי לחקור מעבר. אני עוסקת בכתיבה יומית, כותבת לעצמי מניפסטינג, מתחברת לתפיסה של זימון מציאות. אני כמעט לא מסתירה שום דבר מהעוקבים שלי, אבל כמובן שאני מקדישה המון זמן, מחשבה והשקעה בתוכן שלי. לכתוב, לצלם ולערוך סרטון זה לפחות כמה שעות ביום, אם אני עובדת בקמפיין שהוא תוכן ממומן אז יותר".

5 צפייה בגלריה
דניאל וינריב
דניאל וינריב
דניאל וינריב
(צילום: טל שחר)

אפשר להתפרנס היום מחיי הרשת?
"בטח. אפשר להתפרנס ולחיות מזה, לפחות ממי שאני מכירה. אבל את צריכה להיות ברמת פעילות מסוימת, בצבא לא יכולתי אבל היום אם אשקיע מספיק ואפתח לעוד מקומות אתפרנס מזה. כמובן שאני לא נתלית רק בזה, אני מאוד רוצה ללמוד באקדמיה, אולי להתמקצע בתחום התקשורת.
"אני יודעת שבעולם יוצרות התוכן שבו אני מתעסקת, יש תמיד בנות חדשות והישנות יורדות בחשיפה, לכן זה מחייב תמיד לתפעל, לחדש, להביא משהו שעוד לא היה. אבל בסופו של יום אני כמו כולן, לוקחת השראה מאחרים למקום שלי, אף אחת בתחום הזה לא ממציאה את הגלגל".
מזהים אותך ברחוב?
"היום כבר מזהים אותי ברחוב, בעיקר בקניונים. לפעמים צוחקים ממבוכה או מצלמים, לפעמים פונים בצורה יותר בוגרת. זה לא מפריע לי, רק יש מצבים שפונים אליי באמצע שיחה או אוכל, מבקשים תמונה, אני משתדלת תמיד להסכים".

שיר אישי לידין גלמן


ב-7 באוקטובר, כמו כל כוכב רשת, גם וינריב עמדה במבחן הרלוונטיות והחליטה לגייס את הכישורים שלה לפעילות בשטח. ביחד עם חברה שחר טבוך וכוכבי רשת נוספים, הם נסעו למלונות המפונים מים המלח ועד חיפה כדי לשיר לילדים המפונים והיו מגיעים לבתי החולים כדי לשיר ללוחמים הפצועים, וינרב אפילו שרה באופן אישי לשחקן ידין גלמן שנפצע אנושות ב-7 באוקטובר.

5 צפייה בגלריה
דניאל וינריב במלחמה עם ידין גלמן
דניאל וינריב במלחמה עם ידין גלמן
דניאל וינריב במלחמה עם ידין גלמן
(צילום: פרטי)

"בהתחלה הייתי בהלם כמו כולם, זה היה בוקר נורא. בשבוע הראשון לא יצאתי מהבית אבל כבר למחרת התקיפה הכנתי סרטון הסברה באנגלית, זה היה לי מאוד חשוב. אחר כך הצטרפתי לקבוצות של מתנדבים, הלכנו לשמח מפונים וחיילים, המבוגרים פחות זיהו אותי אבל בני גילי ומטה, אלו שממש גדלו לצידי, הכירו וזה העניק לי סיפוק גדול לשמח אותם.
"היה לי מאוד קשה להוציא תכנים שלא קשורים למלחמה, לכן הוצאתי קאבר לשיר "יהיה טוב" עם אליס זאנו (שחקנית וכוכבת המרוץ למיליון) אני שרה בעברית והיא בצרפתית, זה היה מטורף, קיבל חשיפה עצומה ומעל מיליון צפיות, הרגשתי שאני חייבת לעשות משהו בתחום שלי".

"חולמת על שיר משלי"


חלום השירה תמיד מלווה אותה, ולמרות שהוציאה מספר שירים, כולם קאברים, דווקא את החלום על שיר מקורי טרם הגשימה.


"אני תמיד חולמת על שיר מקורי משלי, אני מאמינה שזה יקרה בקרוב. זה מתעכב בעיקר בגלל הפן הכלכלי, המון זמרים מצליחים מתחילים קודם כל בעזרת גיבוי כלכלי מהמשפחה, ואמא שלי מאוד גאה בעבודה שלי אבל להוציא שיר זה יקר וזה לא מתאים להישען עליה. לכן אני חוסכת כסף, לשיר ולעוד הרבה דברים, החלום זה להתקדם דרך לייבל או חברה כי זה לא מסתיים בשיר אחד".

קראו גם:

וינריב שעברה לפני חמישה חודשים להתגורר לבדה בשכונת פלורנטין בתל אביב, מתכננת להרחיב גם את ארסנל הקמפיינים. "אני עובדת עם כמה מותגים ישראלים, אבל תמיד חולמת על דברים נוספים, לעבוד עם קליניק או ויקטוריה סיקרט. הקהל שלי גדל איתי והתכנים שלי משתנים בהתאם, היום אני פחות מדברת על בריונות ובעיות עור, יותר על אורח חיים בריא, מגורים לבד וכדומה. אני תמיד חולמת להתפתח ברשתות ולגדול וימים יגידו מה מחכה לי".
ומה עם זוגיות?
"סיימתי לא מזמן מערכת יחסים ארוכה, כרגע פחות מחפשת קשר רומנטי, מעדיפה להתמקד בעצמי".