כשבקהילה התומכת בהרצליה שמעו שדינה, אחת מחברות הקהילה נאלצת להמתין להסעה שלה בעמידה – הם התגייסו מיד. בפעולה מהירה הם התקינו עבורה ספסל שמשמש אותה בזמן שהיא ממתינה להסעה שלוקחת אותה לפעילויות.
1 צפייה בגלריה
דינה על הספסל. השכנים נענו בחיוב
דינה על הספסל. השכנים נענו בחיוב
דינה על הספסל. השכנים נענו בחיוב
(צילום: יהודית קדם)
קראו גם >>>
דינה ברגר היא ניצולת שואה בת 89. לפני כמה חודשים היא העלתה בפני יהודית קדם, עובדת סוציאלית, שהיא רכזת הקהילה מטעם חברת נטלי שירותי רפואה, את הקושי בהתניידות שמקשה עליה ביום יום בזמן שהיא יוצאת מביתה לפעילויות של מרכז הקהילה ולפעילויות של בית מורשת המיועד לניצולי שואה, לשם היא מגיעה ארבע פעמים בשבוע. מכיוון שהיא גרה ברחוב קטן, רכב ההסעות עוצר במרחק שני רחובות מביתה במקום לא נגיש אליו דינה צריכה להגיע בעזרת ההליכון שלה ואין לה אפילו מקום לשבת.
יהודית מיד התגייסה לעזור לה ופנתה לעירייה בבקשה לסיוע, שם החליטו מיד לבחון את העניין. "דינה סיפרה לי שהיא מאוד אוהבת להגיע לפעילויות אך מאוד קשה לה", סיפרה יהודית. "היא מאוד התרגשה מכך ששמים לב לצרכים שלה ועושים מאמץ לעזור לה".
משה דהרי, שהוא אחראי על מתקנים בגינות מטעם בעירייה קיבל את הפנייה להתקין את הספסל ובחן את המקומות בהם הוא יכול להציב אותו. הוא היה זקוק להסכמת השכנים ולאחר שנבחר מקום – הותקן הספסל עבור דינה. "שמחתי לראות את החמלה של השכנים באזור שנענו בחיוב ושמחה ליוזמה", סיפר. המורכבות בהתקנת הספסל היא שלעיתים בני נוער יושבים בשעות הערב ועושים המון רעש ולכן משה החליט להתקין ספסל קטן שמותאם במידותיו לשני אנשים: "רציתי שהספסל ישמש אך ורק למטרה אליה הוא נועד – דינה והמטפלת שלה".
תוכנית "קהילות תומכות" בהרצליה פועלת בשיתוף המחלקה לאזרחים ותיקים באגף הרווחה בעירייה ועמותת ע.ל.ה- למען הקשיש ומופעלת על ידי נטלי שירותי רפואה. במסגרת השירותים, מסופק סל שירותים מגוון שנועד לתת מענה לצרכים של מבוגרים אשר מעדיפים להמשיך לגור בביתם, כמו חיבור ללחצן מצוקה ושירותים רפואיים 24 שעות ביממה, פעילויות חברתיות שבועיות, סיוע בתחזוקת הבית ועוד.