זה החל בעולם הפשע בישראל, ועכשיו זולג גם לתחום הטרור: גורמי טרור שחלקם משויכים לארגון הפתח פנו ברשתות החברתיות בקריאה לאזרחי ישראל הערבים, בבקשה שיסמנו את כלי רכביהם באופן שיבהיר את זהותם וימנע ממחבלים לפגוע בהם.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בכניסה לשכונת רמות
זירת הפיגוע בכניסה לשכונת רמות
זירת הפיגוע בכניסה לשכונת רמות
( צילום: לירן תמרי)
מדובר בתופעה שהיתה מוכרת במגזר הערבי: תושבים שמבקשים לסמן לפורצי וגנבי רכבים פוטנציאלים בחניונים או בכל מקום אחר, כי מדובר בבעל רכב ערבי ולא ביהודי, מוסיפים מדבקה או כיתוב בערבית. בעקבות ההסלמה הביטחונית של השבועות האחרונים, נראה שיש עלייה מדרגה משמעותית ומדאיגה בתופעה.
היום (ג') פנו גורמי טרור פלסטינים ברשתות החברתיות שלא הזדהו בקריאה ל"כל מי שהוא ממוצא ערבי", לסמן את רכבו בכיתוב בערבית כלשהו. זאת, לדבריהם, על מנת לבדל בעיקר רכבי ערבים ישראלים בעלי לוחיות זיהוי צהובה, מבעלי רכבים יהודים בהם יבקשו לפגוע, ולא לפגוע בטעות בבני עמם.
סימון רכבים היא פרקטיקה בטחונית מוכרת, ובימי האינתיפאדה השניה אף התרחש אירוע של גניבת אמבולנס מבאר שבע, והחשש היה שהוא ישמש כרכב תופת בזירת אסון ויווצר פיגוע כפול. בשעות הספורות שלאחר הגניבה, סומנו כל האמבולנסים במדינת ישראל במדבקת זיהוי נוספת על שמשת החלון, שהיתה ידועה רק לאנשי כוחות הבטחון. בכך, בידלו כוחות הבטחון את האמבולנס שנגנב מהשאר. למרבה המזל, האמבולנס אותר בסופו של דבר בדרום הר חברון.

2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע במחסום שועפאט
זירת הפיגוע במחסום שועפאט
זירת הפיגוע במחסום שועפאט
(צילום: דוברות המשטרה)

עליית מדרגה מדאיגה ביותר זאת גוררת אחריה גם מחלוקות שכבר נשמעות במגזר. שכן הדילמה של לא מעט ערבים ישראלים היא האם לשים מדבקה או כיתוב ערבי מסוג זה, וזאת גם מחשש טבעי לחייהם ולחיי בני משפחתם - או האם להימנע מלעשות זאת בתור הפגנת סולידריות עם חבריהם היהודים החשופים לאיום הטרור.