לאחרונה, גדל מספר הדיווחים במוקד העירוני על מטרדי רעש מטוסים מעל חלקים נרחבים ב כפר סבא. מבירור התופעה עולה כי הרעשים נובעים שוב משינוי מסלול נחיתת מטוסים מעל שמי העיר, ובגבהים נמוכים.
1 צפייה בגלריה
שינוי מסלול הנחיתות
שינוי מסלול הנחיתות
שינוי מסלול הנחיתות
(צילומים: שאטרסטוק, פרטי)
קראו גם >>>
כזכור, עיריית כפר סבא ו-19 יישובים נוספים הגישו לפני כשלוש שנים עתירה לבג"צ כנגד שר התחבורה, השר לאיכות הסביבה ורשות התעופה האזרחית, על מנת שיקבעו מגבלות רעש לנחיתת מטוסים בנתב"ג בכלל, ובלילה בפרט, כפי שהם מחויבים בחוק. כיום אין כל מגבלה לרעש מטוסים בנחיתה בנתב"ג. העתירה עדיין נדונה ובינתיים, כאמור, שונה מסלול הנחיתה כך שכעת הוא עובר בפניה חדה ובגובה נמוך דבר שגורם למטרד רעש בלתי נסבל.
גם ראש העיר רפי סער שלח מכתב ליואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית, בדרישה לעצור לאלתר את הפיילוט ההרסני.
במכתבו הלין ראש העיר על כך, שהפיילוט נעשה באופן חד צדדי וללא שיתוף או ידוע הרשויות המקומיות בסביבה ודרש לבטלו לאלתר. "מדובר בפגיעה קשה באיכות חייהם של תושבי כפר סבא וביכולתם לנהל את שגרת יומם, במיוחד בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות הערב המאוחרות, אך גם לאורך היום".
כאמור, לאחר תקופה של שקט יחסי, התגברו בשבועיים האחרונים התלונות במערכת מיינט על רעש המטוסים: "בהתחלה חשבנו שמדובר בפעילויות צבאיות, אנחנו חיים במדינה כזו, אחר כך הבנו שזה לא קשור לכלום, והסיוט של רעש המטוסים ממנו סבלנו לפני כשנה חזר ובמלוא העוצמה. בלילה זה הפך להיות בלתי נסבל. אי אפשר לישון".
מרשות שדות התעופה האזרחית טרם נמסרה תגובה והיא תפורסם לכשתתקבל.