היסטוריה לקהילת הלהט"ב: "אנחנו זוג ההומואים הראשון בעולם כולו שחברת קדישא הכירה בו כזוג נשוי ולאחר מאמץ ותודות לאנשים יקרים קיבלנו אישור להיקבר יחד", כך כתב אלי תורג'מן חסון לאחר שהביא למנוחות את בן זוגו, תומר, שלו היה נשוי.
2 צפייה בגלריה
אלי ותומר. יחד לנצח
אלי ותומר. יחד לנצח
אלי ותומר. יחד לנצח
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
בני הזוג אלי ותומר תורג'מן חסון הכירו בראשון לציון. יחד הם הפעילו חברת ניהול גדולה וגידלו באהבה גדולה את שלושת ילדיהם. לפני שלוש שנים חלה תומר במחלה קשה, אולם בניגוד לכל תחזיות הרופאים הוא הצליח לנצח את המחלה ולחזור לחיים.
אבל בחודש האחרון המחלה חזרה ובשבוע שעבר הוא נפטר בגיל 39 בלבד. אך במותו נתן תומר ז"ל תקווה לזוגות להט"בים רבים, כפי שמדגיש בן זוגו אלי.
"תומר היה איש שכולו נתינה", סיפר אלי למיינט ראשון לציון, "הוא ליווה ילדים בחינוך מיוחד ובין לבין היה מתעסק בעמותה למזון לנזקקים. הוא היה בחור שחי ואוהב את העולם. ומהבוקר עד הערב היה מתעסק רק ביכולות להעניק לאחר ולדאוג לילדי החינוך המיוחד שאיתם היה לו קשר חם".
2 צפייה בגלריה
 אלי ותומר (מימין) תורג'מן חסון
 אלי ותומר (מימין) תורג'מן חסון
אלי ותומר (מימין) תורג'מן חסון
(צילום: פרטי)
לדברי אלי, לפני שלוש שנים, כשהתפרצה המחלה לראשונה, תומר ביקש ממנו לדאוג לקבורה יהודית שבה הוא יקבר בחלקה זוגית כפי ששמור לזוגות נשואים.
"הוא רצה את זה בצוואה ותמיד צחקנו על זה כי ידענו שזה לא משהו שחברה קדישא יסכימו לו. אמרתי לו שלי זה לא משנה איפה ניקבר, העיקר שזה יהיה יחד. גם טקס הקבורה היה דתי עם קדיש, למרות שהרב ניסה להתעלם כשהסברנו לו שאני הגבר שנשוי לתומר".
אבל למרבה ההפתעה, בחברה קדישא החליטו לבסוף להיעתר לבקשתם. "בהתחלה עשו לי בעיות וגם דרשו מחיר מופקע, כך שכבר רציתי ללכת לבית העלמין האזרחי. בסופו של דבר זה אושר ואנחנו נקברים יחד, שזה משהו ששמור רק לזוגות נשואים".
אתה מתרגש?
"זה היה החלום של תומר תמיד שאני והוא ניקבר יחד ונלחמתי על זה בשיניים, עדיין אני לא מעכל את זה. בלילה אני מקבל הודעות מזוגות להט"בים שאומרים לי שעשינו דבר גדול והענקתי להם המון תקווה".