"עילי הוא האור בחיי, האושר שלי, החיים שלי. אנא עזרו לי לדאוג לקיומו, כי חוץ ממני - אין לו אף אדם אחר בעולם". כך כתבה אורנה אריאלי (49) מרמת השרון, בעת שפתחה את מסעה השלישי לגיוס תרומות מהציבור באמצעות אתר giveback. היא אם חד הורית לילד בן תשע שנולד מתרומת זרע בשבוע ה-29 להריון, סבל מחוסר בחמצן וכיום לוקה בשיתוק מוחין ועיכוב התפתחותי ולומד בחינוך מיוחד.
1 צפייה בגלריה
אריאלי ובנה. "החלום שלי זה לתת לבן שלי הזדמנות לחיים רגילים"
אריאלי ובנה. "החלום שלי זה לתת לבן שלי הזדמנות לחיים רגילים"
אריאלי ובנה. "החלום שלי זה לתת לבן שלי הזדמנות לחיים רגילים"
(צילום: יאיר שגיא)
קראו גם >>>>
אריאלי עצמה מתמודדת עם כאבים הנובעים מפיברומיאלגיה, קוצר נשימה ושחמת הכבד. "עד לפני שנה וחצי עבדתי כקופאית בשופרסל, אבל מאז מצבי החמיר, איני מסוגלת אפילו ללכת מספר דקות ברגל, ונמנע ממני לעבוד ולפרנס את בני. הוריי נפטרו לפני למעלה מעשור ואין לי משפחה שיכולה לתמוך בי".
האם ובנה מתקיימים משתי קצבאות נכות של הביטוח הלאומי ומקצבה מהביטוח בגין אובדן כושר עבודה, בסך הכל כ-9,500 שקל בחודש. "אלוהים עדי שהסכום הזה לא מספיק לדמי שכירות (החדר וחצי), תשלומים, תרופות, טיפולים משקמים לעילי ולי. בכל חודש אני מוציאה אלפי שקלים לתרופות, לטיפולים ולמוניות. בעבר צרכתי גם קנביס רפואי ב-1,500 שקל בחודש. החובות שלי מצטברים והגיעו כבר ל-80 אלף שקל. בכל פעם ששקעתי לקחתי הלוואה כדי להתרומם ואני על סף התמוטטות. לעיתים אני נאלצת לבקש עזרה ממכרים כדי שיהיה ביכולתי לקנות אוכל או לסגור את החודש".
לפני כחמש שנים גייסה כמעט 30 אלף שקל שאפשרו לה לשלם את חובה לבעל דירה שאיים לתבוע אותה. "למעשה, לא הצלחתי לגייס את כל הסכום. הייתי צריכה לגייס 40 אלף ומישהו הסכים להשלים עבורי את הסכום כך שאוכל להגיע ליעד הגיוס ולקבל את הכסף שנתרם לי - ואז החזרתי לו את מה שנתן לי. גם בגיוס השני לפני כשלוש וחצי שנים נזקקתי למישהו שישלים עבורי את הסכום כדי להגיע ליעד".
גם הגיוס השלישי מתנהל בעצלתיים. 65 איש תרמו עד כה כ-18 אלף שקל בלבד, פחות מרבע הדרך להשגת היעד אריאלי הציבה - 80 אלף שקל, ונותרו עוד 24 ימים בלבד.
"אם אצליח לגייס את הכסף", אומרת אריאלי, "אוכל להחזיר חובות, לממן תרופות וטיפולים שלא נכללים בסל, להיות אמא חזקה עבור עילי. החלום שלי זה לתת לבן שלי הזדמנות לחיים רגילים, ללא דאגות. הוא הסיבה שלי לחיות. אינני מבקשת חיי מותרות. אני מבקשת לאפשר לשנינו חיים טובים יותר, ושתהיה לי האפשרות לתת לו את ההזדמנות לחיות בכבוד. עזרו לי לתת לו עתיד טוב יותר".