מקומם: במוצאי השבת האחרונה התכנסו מספר תושבי העיר ב"כיכר הנשיאים" סמוך לביתו של ח"כ דני דנון כדי להדליק נרות נשמה לזכר הנרצחים, הנופלים, הנעדרים והחטופים. תושבים דיווחו כי בזמן שהניחו נרות נשמה ליד מזרקה ברחוב הנשיאים בעיר, הגיעו למקום מפגינים, זרקו עליהם ביצים ואף היכו אותם.
1 צפייה בגלריה
הטקס והמפגינים
הטקס והמפגינים
הטקס והמפגינים
(צילומים: מחאת רעננה, פרטי)
אחת הנוכחות באירוע, תושבת רעננה בת 72 הוכתה, נחבלה בידה ואושפזה. בנה אורי אינדורסקי משתף: "בזמן שאני בדרום משתדל לעזור ולתרום כמה שיותר (כי ככה אמא חינכה אותי), אמא שלי הותקפה ברעננה, בכיכר נשיאים בשעות הערב. אמא שלי נלקחה באמבולנס לבית החולים שם טופלה עם חבלות בידיים. האנשים האלה חייבים לעמוד לדין.
"מי שרק מכיר את אמא שלי יודע באיזה אישה מיוחדת מדובר, מתנדבת לעזור לכל אדם, יהודיה מאמינה שאוהבת אדם, את היהדות והדת יותר מכל דבר בעולם. היא יצאה אתמול להדליק נרות זיכרון לזכר הנופלים (בלי שום סממן פוליטי - חבל שאני בכלל צריך לכתוב את זה) והותקפה ע״י אנשים פחדנים עלובים שגיבורים על אישה בת 72 לבדה".
ענת שרף, תושבת רעננה שארגנה את ההפגנה: "אני מפורקת לרסיסים כל לילה מחדש, ומעבר לכך אין לי עוד מילים להוסיף".

העימותים בכיכר הנשיאים
(צילום: מחאת רעננה)

ממארגני מחאת רעננה מסר כי "גברים צעירים וחסונים בחרו לשלוח את אחת הנשים לחדר מיון עם חבלה ביד, להשליך על הריצפה את הטלפונים של חברותיה שצילמו את האירוע, ולכנות את המשתתפים בכינויי גנאי. לא החמאס, לא הג'הד האיסלמי ולא החיזבאללה. אזרחים יהודים. לאומניים. אז יש לנו מסר לכל אלו שמטיפים לנו על הצורך באחדות בזמן שהם משליחים עלינו ביצים: הפטריוטיות שלנו לא מוטלת בספק. נמשיך להפגין אחדות וערבות הדדית בהתנדבות למילואים, במתן סיועה לחיילים, למשפחות המפונות ולעורף, או בכל דרך אחרת כפי שעשינו במהלך השבוע האחרון.
"נתמוך ונסייע לכל מי שזקוקים לעזרתנו כשם שעשינו עד כה - ללא הבדל דת, גזע, מין או השקפה פוליטית. במקביל, מי שמעוניינים, זכותם לציין את המובן מאליו - 64 חברי הממשלה אחראים ואשמים למצב בוא אנו מצויים. ואת זה, לא ניתן ליפות או למחוק. זה חקוק בסלע".

קראו גם:

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא התייחס לנושא ואמר: "האחדות מחייבת אותנו. גם מהחזית מביטים בנו בעת הזאת ושואבים כוח. מחזות של עימותי רחוב מחלישים אותנו".