כפר סבא על המפה: לפני כשנה, ערך אתר מדלן לראשונה ניתוח של מפת הפשיעה בישראל וחילק אותה לשכונות. וזאת לאחר שמשטרת ישראל הנגישה לראשונה את נתוני הפשע של שנת 2022 לציבור הרחב. כאשר ניגשו אנשי מדלן השנה לערוך ניתוח המתבסס על נתוני 2023, לא היו הנתונים זמינים.
5 צפייה בגלריה
דקירה בקטטה
דקירה בקטטה
דקירה בקטטה
(צילום המחשה: ארכיון)
לאחר בקשות חוזרות ונישנות, ואף התערבות של התנועה לחופש המידע, נאותה המשטרה לחשוף את הנתונים. משטרת ישראל אמנם מנגישה את נתוני הפשע לפי חלוקה אזורית, אבל היא עושה זאת לפי אזורים סטטיסטים בלבד – מה שלא אומר הרבה לאדם הממוצע.

קראו גם:

החזון של מדלן הוא לספק לציבור מחפשי הדירות את כל המידע שהם זקוקים לו גם על הדירה וגם על הסביבה. מדלן למעשה היא הגוף הראשון בישראל שביצע אנליזה מתקדמת של התאמת האזורים הסטטיסטים לשכונות, כך שנתוני המשטרה לא יישארו בלתי מובנים לציבור הרחב.

5 צפייה בגלריה
מנכ"ל אתר מדלן, טל קופל
מנכ"ל אתר מדלן, טל קופל
מנכ"ל אתר מדלן, טל קופל
(צילום: אורית פניני)

טל קופל, מנכ"ל מדלן: "אנחנו רואים שמכת הפשיעה מגיעה לכל חלקי החברה הישראלית, וממש אינה נחלתן רק של 'שכונות פשע' - להיפך, בין השכונות שמככבות בטבלאות הפשיעה נמצאות גם שכונות מבוקשות עם אוכלוסייה ממעמד סוציו אקונומי גבוה, שהמחירים בהן למ"ר הם מהגבוהים ביותר בישראל. למרבה הצער, מהנתונים עולה שהפשע כבר אינו בעיה של אוכלוסיות שוליים בישראל, אלא מחלחל לכל מקום כמעט".
להלן רשימת השכונות המובילות בסוגי פשע שונים: