דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי, מאשר הערב (שבת) רשמית: יש חטופים ושבויי מלחמה ישראלים שנמצאים בידי חמאס בעזה. יש גם הרוגים בקרב חיילי צה״ל. לדבריו "אין לנו עדיין מספר מדויק - אנחנו במלחמה". ידוע כי יותר מ-100 אזרחים נרצחו ויותר מ-900 נפצעו בישראל.
3 צפייה בגלריה
מחבלים חמושים בתוך שדרות, כפי שנראו שסרטון שפורסם ברשת
מחבלים חמושים בתוך שדרות, כפי שנראו שסרטון שפורסם ברשת
מחבלים חמושים בתוך שדרות,
(צילום מתוך סרטון שפורסם ברשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
עוד פרטים שמסר דובר צה״ל בתדרוך הערב במסגרת מבצע "חרבות ברזל":
  • עשרות מחבלים חדרו למספר רב של מוקדים יבשתית. היה גם מוקד חדירה ימי בזיקים.
  • יש גם מספר רב של פרצות בגדר.
  • ב-22 מוקדים אנחנו מנהלים לחימה. אין יישוב שאין לנו בו כוחות, בכל היישובים. יש יישובים שטוהרו, אבל רוצים לסיים סריקות נוספות לפני שמכריזים על זה.
  • באופקים ובבארי יש אירועים עם בני ערובה, יש שם כוחות מיוחדים עם מפקדים בכירים ומתנהלת שם לחימה.
  • יש הרוגים - כולל הרוגים בקרב חיילי צה״ל, כשיהיה לנו את כל המספרים נמסור אותם.
  • יש לנו ניהול לחימה על אוגדת עזה כולל סיוע של מסוקי קרב, אנחנו בשליטה שם.
  • אנחנו מבצעים חסימות עם משטרת ישראל בכל המרחבים.
  • יש תקיפות של חיל האוויר בכמה מוקדים, כטב"מים, מסוקי קרב וגם מטוסי קרב תוקפים על הגדר. מאות תקיפות כאלה בוצעו - מאות הרוגים, בהם מחבלים רבים.
  • המאמץ העיקרי הוא להרוג את כל המחבלים על הגדר, את כל מי שמנסה לחזור לשטח הרצועה. קודם כל נטפל באש מהאוויר, ואחר כך גם בכלים קרקעיים כבדים.

3 צפייה בגלריה
דובר צה"ל דניאל הגרי
דובר צה"ל דניאל הגרי
דובר צה"ל דניאל הגרי
(צילום: דובר צה"ל)

קראו גם:

דובר צה"ל הבהיר כי כעת, המשימות היא שכל המחבלים יהיו הרוגים, שכל היישובים יהיו מטוהרים. עד אז יש להמשיך להסתגר בבתים בעוטף. לדבריו, "גיוס מילואים רחב החל - יש 4 אוגדות שאנחנו מורידים מיד לעזה. 31 גדודים סדירים כבר נמצאים בעוטף ובדרום. מורידים גם טנקים לרצועה.

3 צפייה בגלריה
זירת הנפילה ביישוב סמוך לירושלים
זירת הנפילה ביישוב סמוך לירושלים
זירת הנפילה ביישוב סמוך לירושלים
(צילום: דוברות המשטרה)

"בפיקוד הצפון אנחנו במוכנות ובדריכות גבוהה, אין שם כרגע אירועים אבל אנחנו מוכנים לכל אירוע ומי שיתקוף אותנו בזירה הצפונית כולה - ישלם מחיר כבד מאוד. המיקוד שלנו הוא בעזה אבל יש לנו דריכות גבוהה למקרה שניתקל באירוע, אין לנו כרגע מידע כזה.
"צהל תוקף את כל מטרות חמאס וגא״פ ברצועה. בכל מקום שבו יהיו אנשי חמאס הם ייתקפו, אין להם חסינות. יש תקיפות גם של מטרות עוצם.
"מתגברים גם את פיקוד מרכז בגדודים מרחביים ונערכים להפרות סדר. נעשה תחקיר נוקב מאוד. אנחנו כרגע עסוקים בלהחזיר אלינו שליטה במרחב, לתקוף באופן נרחב ובעיקר לטפל במרחב העוטף.
נדרש חוסן גדול לאזרחי מדינת ישראל בדגש על אזרחי עוטף עזה. אלה שעות קשות של לחימה - אבל בסיומן נגיע לביטחון מלא בעוטף עזה".