הלב לא מעכל: דן בן חמו בן ה-26 מרעננה נהרג במתקפת החמאס במסיבה הסמוכה לקיבוץ רעים בשבת האחרונה.
3 צפייה בגלריה
דן בן חמו ז"ל
דן בן חמו ז"ל
דן בן חמו ז"ל
(צילום: פרטי)
דן, שגדל ברעננה ולמד בתיכון אביב, היה בין אלפי הצעירים שבילו במסיבה אך לא הצליח לברוח מהמחבלים המרצחים. חלומות של בחור צעיר ואהוב, אשר כל חייו היו עוד לפניו, התנפצו ברגע.

3 צפייה בגלריה
דן בן חמו ז"ל
דן בן חמו ז"ל
דן בן חמו ז"ל
(צילום: פרטי)


חברו פלג אברהם ספד לו: "מנהל שלי, מדריך שלי, אח שלי, חבר שלי, אחד האנשים הכי קרובים אלי אני לא מאמין שאני מוסיף ליד השם שלך ז"ל. הכל התחיל לפני כמעט 4 שנים. ראית אותי כילד בן 18 עם פוטנציאל שאף אחד לא חשב עליו. האמנת בי, השקעת בי ולקחת אותי יד ביד מהרגע הראשון עד הרגע האחרון שלי בעבודה איתך. היית מנהל מדהים שלא יכולתי לבקש טוב ממך. במהלך העבודה יחד למדנו להכיר אחד את השני ואתה כמו שאתה קודם כל בן אדם. בן אדם חכם עם לב טוב שאף פעם לא מנסה לשמור דיסטנס, רק רוצה להכיר את כולם באמת ותמיד מנסה לעשות הכל כדי שיהיה טוב לכולם.
"אין הרבה שיודעים כמה אני ואתה היינו קרובים באמת. תמיד ראו מהצד שאנחנו קרובים יותר ומעבר למנהל ועובד אבל אף אחד לא יודע עד כמה. יש דברים שסיפרת רק לי וגם לא לחברים הכי טובים שלך כי הרגשת כל כך פתוח איתי ובנוח לספר לי הכל. ואני הרגשתי בדיוק אותו הדבר. גם כשכבר לא עבדנו ביחד בשנה האחרונה שמרנו על קשר ותמיד היית שם בשבילי, נתת לי כתף תומכת, עצה טובה ואוזן קשבת לכל מה שעבר עלי בחיים. בכללי כזה אתה, תמיד שם בשביל כולם ותמיד מנסה לעזור גם כשאין לך באמת איך אבל אתה פשוט תמצא את הדרך.

3 צפייה בגלריה
דן בן חמו ז"ל ופלג אברהם
דן בן חמו ז"ל ופלג אברהם
דן בן חמו ז"ל ופלג אברהם
(צילום: פרטי)

"אח שלי, אני כותב את זה בדמעות והקול שלך מהדהד לי בראש. אני לא אשכח את היום שבו הענקת לי את הגביע "מנהל מצטיין איזורי" ואחרי הטקס כשדיברנו על זה אמרת לי שהתרגשת והיית עם דמעות שחנקו לך את הגרון כשקראת את הנאום שהכנת לפני שקראת לי. לא סתם אני אומר שהיית כמו אח גדול בשבילי, אני באמת יודע כמה הייתי חשוב לך ואתה לי.
"אני לעולם לא אשכח אותך, את האנרגיות החיוביות גם כשלא הכל ורוד וקשה, את השאיפות הגבוהות, המטרות שהצבת לעצמך ולצערי לעולם כבר לא תזכה להגשים למרות שעבדת כל כך קשה בשבילן למרות שאין לי ספק שהיית מגיע לכולן.
"רק לחשוב עלייך בלשון עבר גומר אותי וגורם לי לחשוב מה עברת ברגעים האחרונים שלך שם כשמסביבך הכל פחד, דם, יריות ומחבלים. המוות הכי אכזרי שאפשר לדמיין אני רק מקווה שלא כאב לך ברגעים האחרונים. אני הרגשתי כבד בשבת בבוקר תחושה לא טובה ושאולי היית במסיבה הזו ושלחתי לך הודעה ישר אבל לא קיבלתי מענה.. לצערי כבר ביום ראשון בערב התחלתי לאבד תקווה כשהבנתי שעדיין אין עדכון ממך והבנתי שהסוף כבר לא יהיה טוב.. התחלתי לנסות להשלים עם זה וביום שני בלילה חלמתי עלייך כל הלילה ולא רציתי להתעורר מהחלום רק להיות איתך. חלמתי שאנחנו ביחד ואני אומר לך "אחי אתה פה? ניצלת מהמסיבה?" ואתה אמרת לי "ברור ניראה לך שמשהו יקרה לי? אני פה איתך" ואני הייתי כל כך שמח אבל עמוק בפנים ידעתי שזה רק חלום והלוואי ואתעורר לחדשות טובות והוא יוכל גם להפוך למציאות אבל הוא כבר לא. אני יודע שאתה תשמור עלי מלמעלה ושאתה כמו שאמרת בחלום תמיד פה איתי אבל לצערי כבר לא פיזית. השארת אחרייך כל כך הרבה אנשים שאוהבים אותך, יתגעגעו ולא ישכחו אותך לעד! אח אהוב שלי תנוח על משכבך בשלום, יהי זכרך ברוך".
קראו גם:
בלחימה נהרגו ונרצחו תושבי השרון: רב"ט שיראל מור בת ה-19 מרעננה, רס"ן במיל שגיא גולן מרעננה, טוראי נתנאל יאנג בן 20 מרעננה, סג"מ יובל יפה בן ה-21 מצופית, סמל אלי גלנסיה מהרצליה, מצטיין הרמטכ"ל רס"ן אוריאל ביבי מכפר סבא, לוחם סיירת מטכ"ל רס"ן סקורי בן ה-33 מרמת השרון, סרן (מיל') רועי נגרי, מפק"ץ בביה"ס ללוט"ר, בן 28, מרעננה, סמל בן רובינשטיין מדריך בלוט"ר, מ"פ ביחידת עוקץ, סרן אריה שלמה צירינג בן 27, מ"פ סרן טל גרושקה בן ה-25 מכפר סבא, לוחם הימ"מ בר סיוון בן ה-33 גיא בזק לוחם גדוד 51 בן ה-19, שניהם מכוכב יאיר צור יגאל. בין הנרצחים גם סמל עדן אלון לוי ז"ל מהישוב נירית וסגן יפתח יעבץ לוחם יחידת הקומנדו מגלן מרמת השרון. כמו כן נרצחו הכדורגלן ליאור אסולין מרעננה, עמית כהן בן ה-25 מהוד השרון, תומר שגב בן ה-30 מהרצליה, מרינה אלמגור בת ה-76 מכפר סבא, יעל רוזמן בת ה-20 מכפר סבא, מאי נעים בת ה-24 מגן חיים, דן אריה מהרצליה, סרן רון צרפתי בת ה-24 מכפר סבא לוטן אביר בן ה-24 מגן חיים ואיבון רוביו בת ה-27 מכפר סבא.
יהי זכרם ברוך.