ב-13 בספטמבר יצוינו 30 ימים מאז נדם קולו של האיש הענק. אורן סקיזדה נפטר בפתאומיות בגיל 48, והותיר את חבריו ומשפחתו המומים.
5 צפייה בגלריה
אורן סקיזדה
אורן סקיזדה
אורן סקיזדה. הענק שנפל
(צילום: באדיבות המשפחה)
סקיזדה גדל בחולון ולמד בבית ספר "חנקין". בנו, דור סקיזדה (24) מספר שאביו עבד מגיל מאוד צעיר: "הוא התבגר מהר. על אף כל הקשיים, הוא הצליח בעיר והקים אימפריה".
סקיזדה היה מוכר בחולון בשל תרומתו לענף הנדל"ן, הבנייה והשיפוצים. הוא החזיק בחברה מוכרת ומצליחה בתחום שיפוץ הבתים: "אס רסקו בנייה ואופל סטון", ובנוסף הקים את "אורפז חברת שיש", שברחוב המלאכה, שם מכר שיש איכותי".
"כל החיים שלו הוא עבד בתחום הבניין וידע לעבוד עם אנשים, לדבר מול בני אדם. כל מי שהכיר אותו ידע שהוא מפוצץ בשמחת חיים, הומור ובעיקר לארג'יות", מספר בנו דור.

5 צפייה בגלריה
הילדים של אורן סקיזדה
הילדים של אורן סקיזדה
ילדיו של אורן סקיזדה. מתגעגעים
(צילום: סמי טהרני)

גדול מהחיים


המילה לארג'יות אפיינה את סקיזדה. חברו ואיש יחסי הציבור המקומי, סמי טהרני, מספר: "הייתה לו נוכחות מרשימה בכל מקום שהגיע אליו. הלב שלו היה ענק".

קראו גם:

חבריו מעידים שהוא היה אדם גדול מן החיים. אחד מחבריו משתף ונזכר ברגע שכל כך אפיין אותו: "הגענו יחד לטיול בחו"ל במדינה קרה. באיזשהו שלב הוא נכנע לקור ורצה לרכוש לעצמו מעיל. חיפשנו באינספור חנויות ורשתות שיווק כי לא מצאנו מידה מתאימה. בסופו של דבר, מצאנו באיזו חנות קטנה, ואורן רכש לעצמו מעיל. אולם איך שיצאנו מהחנות, הוא הבחין בקבצן ששוכב על המדרכה ורועד מקור. הוא מיד הוריד את המעיל שהוא הרגע קנה, כיסה אותו, שם לו שטר כסף בכיס והמשיך ללכת... זה סוג האדם שהוא היה".

5 צפייה בגלריה
אורן סקיזדה
אורן סקיזדה
אורן סקיזדה. בלי לחשוב פעמיים נתן את המעיל שלו
(צילום: באדיבות המשפחה)

חבר אחר מספר שיום אחד רצה לפתוח דוכן צעצועים בשוק. הוא פנה לסקיזדה לבקש הלוואה, ובלי לחשוב פעמיים, הוא הלווה לו את הכסף. לאחר חודש חזר החבר ואמר לאורן: 'אני לא מסתדר, זה לא בשבילי', והחזיר לסקיזדה חלק מהכסף ועשרות מהצעצועים שהוא קנה לעסק.
את הסיפור ממשיך בנו, דור, ומסביר לאן הגיעו כל אותם צעצועים: "יום אחד אבא שלי ביקר ב'גן ניסים ונפלאות' אשר בתוך בית החולים וולפסון, וראה שהקימו שם מדף צעצועים שכל ילד שעובר ניתוח יכול לקחת אחד. אני חוזר מבית הספר, ואני רואה שחדר הארונות עם הצעצועים החדשים ריק. אבא מילא כמה רכבים עם כל הצעצועים ותרם הכל לבית החולים. ממה שהבנתי, מנהל בית החולים היה בדמעות, ואמר שאבא שלי עשה לו נס".
כך גם לפני שלוש שנים, נשרף אחד לוחות החשמל במפעל של אחת החברות שלו. ברגע שהפקידה אמרו לו: "איזה אסון נורא", ועל אף כל הצער, הפיח והמוצרים השרופים, סקיזדה התיישב באופטימיות על הכורסה שנותרה שלמה, ואמר: "העיקר שיש קפה".

5 צפייה בגלריה
סקיזדה בילדותו
סקיזדה בילדותו
סקיזדה בילדותו
(צילום: באדיבות המשפחה)

מוות פתאומי


לפני כשלושה שבועות, אורן סקיזדה נסע עם מספר חבריו לטיול בגיאורגיה. "הוא היה בריא. באיזה שלב הוא התחיל להזיע ועלה לחדר. החברים שלו הבינו שמשהו לא טוב, שהוא לא מרגיש את יד שמאל, ולכן הזמינו אמבולנס שהגיע תוך כעשר דקות. הם לקחו אותו לבית החולים, אבל מסתבר שלא היה להם דיפריבולטור בכל בית החולים, ושם נקבע מותו", מספר דור.
"אני לא יודע אם אבא ידע שהוא הולך פיזית, אבל הוא עשה הכל כדי לאמן אותי ולהכשיר אותי כדי לתפוס את העסק. כנראה שהוא הרגיש משהו. אמרתי לו שהוא מעמיס עליי הרבה, לדעתי הוא כנראה ידע", מסביר דור.

5 צפייה בגלריה
סקיזדה ואמו
סקיזדה ואמו
סקיזדה ואמו
(צילום: באדיבות המשפחה)

חברו, סמי טהרני, מוסיף: "הכרתי את אורן כשרציתי לסייע לו לקדם את העסק, וגילינו ששנינו ממוצא פרסי – ומיד היה קליק עמוק ביננו. הוא היה אדם, חם, אוהב. אורן בשבילי זה חבר ואח, איש ענק שנדם".
אורן סקיזדה ז"ל הותיר אחריו אם, שני אחים, סבתא בני משפחה רבים וארבעה ילדים. העלייה לקבר, 30 יום לזכרו, תתקיים ב-13 בספטמבר, 2023, בבית הקברות בחולון. יהי זכרו ברוך.