בתקופה מורכבת כל כך, האנשים שמקיפים אותנו נותנים לנו את הכוח להמשיך. בין אם מדובר בחברים לצוות, המשפחה שמשרתת איתך, או אנשים שהכרת לפני כמה חודשים ומאז אתם בלתי נפרדים - כל קשר כזה מספר את סיפורה של המלחמה - ושל צה״ל כולו.
2 צפייה בגלריה
גרעין צב"ר רעננה
גרעין צב"ר רעננה
גרעין צב"ר רעננה
(צילום: גרעין צב"ר)
הנה לפניכם משפחה מאוד ייחודית מרעננה, משפחה שכל אחד ואחת ממרכיביה בחרו להיות בה. כזו היא משפחתו של טוראי ירדן, מש"ק קשרי חוץ, שעלה מאנגליה, וחבר בגרעין צבר פסיפס בין לאומי. שמתגורר יחד במתחם ייעודי ברעננה עם 20 חיילים וחיילות בודדים, שעלו לארץ מכל העולם במיוחד בשביל להתגייס: "אני תמיד אומר שיש לי 21 אחים ואחיות - 2 באנגליה ו-19 ברעננה. כשאני צריך תמיכה ועזרה אני תמיד פונה לחברים ולחברות מהגרעין. אל תחשבו שאנחנו לא רבים, אנחנו בדיוק כמו כל האחים, אבל זה בדרך כלל על דברים קטנים ושטותיים, ותמיד מצליחים להתגבר על זה. בתפיסה שלנו זה אנחנו נגד העולם".
איך הפכתם למשפחה?
"הגרעין לא הופך למשפחה מיד, זה לוקח זמן ודרושה המון עבודה והשקעה בשביל זה. אם אתם עושים את זה נכון, האנשים בגרעין יכולים להיות האנשים שהכי מבינים אותך, תומכים בך והאנשים שיהיו הכי קרובים אליך בעולם.

2 צפייה בגלריה
חיילים מילואים - תמונת פייסבוק
חיילים מילואים - תמונת פייסבוק
חיילים בשטח
(צילום המחשה: shutterstock)

"אנחנו היחידים שמבינים אחד את השני, כולנו נמצאים באותו תהליך - העלייה לארץ והשירות בצה"ל כחיילים בודדים. גם החברים של כל אחד מהצבא, וגם החברים הכי טובים מהארצות שמהן עלינו, לא יכולים להזדהות עם מה שאנחנו מרגישים וחווים ביום יום, כמו שחברי הגרעין יכולים. מן הסתם זה מאוד מקרב בינינו ועל בסיס החוויות המשותפות נבנה הקשר שלנ"
ואיך אתם שומרים על קשר כשאתם בצבא?
"כל אחד עובר דברים אחרים וחלקים שונים של הצבא. אני לדוגמה מש״ק קשרי חוץ, בתפקיד מטה, ולא מכיר את החוויה של שטח ומנ"קים במשך שבועיים. בטירונות היה לנו קשה, לא היו לנו טלפונים אז היה מאתגר לשמור על קשר. היינו יוצאים הביתה בסופ"ש וזה הרגיש כאילו לא נפגשנו חודשים. במלחמה זה מאוד מורגש, בהתחלה רובנו סגרנו שבתות רצופות והתגעגענו זה לזה, אבל כשאנחנו נפגשים זה מרגיש לנו כאילו אנחנו חזרנו ההביתה. מחזקים אחד את השני\, מחבקיים, ממש משפחה לכל דבר.
"החלק הקשה הוא לא להיות ולראות את חברי המשפחה שלי, כלןומר חברי הגרעין, אנחנו מאוד דואגים אחד לשני, ועושים את אותם שטויות כמו שבני מחשפחה עושים כשהם נפגשים".

קראו גם:

גרעין צבר הוא תוכנית ליהודים או בני ישראלים השוהים בחו”ל ובוחרים לחזור או לעבור לחיות בארץ, על מנת לשרת שירות מלא ומשמעותי בצה”ל. חברי הגרעין נקלטים על ידי תנועת הצופים, ועוברים להתגורר בקיבוץ או במרכז "כפר צבר" ברעננה. היישוב הקולט משמש להם בית חם, תומך ועיקרי החל מהגעתם ארצה, דרך שירותם הצבאי ועד לשחרורם מהצבא, וגם לאחר מכן. במסגרת התוכנית, כ-400 עולים צעירים מגיעים מדי שנה להתגייס כחיילים בודדים.