טרגדיה: ‏לאון סוושצ'ינסקי‏ בן ה-35 מחדרה ניסה אמש (שבת) להציל בן 14 שהחל לטבוע וטבע למוות: "למרות שהוא לא ידע כל כך לשחות הוא לא עמד מנגד והקריב את חייו בכדי להציל אחרים".
3 צפייה בגלריה
‏לאון סוושצ'ינסקי‏ ז"ל
‏לאון סוושצ'ינסקי‏ ז"ל
‏לאון סוושצ'ינסקי‏ ז"ל
(צילום: פרטי)
אתמול בצהריים (שבת) חמישה אנשים טבעו סמוך לחוף חפציבה הישן בחדרה. אחר פעולות החייאה חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של לאון סוושצ'ינסקי‏ והעניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים הלל יפה, שלושה נפגעים, בגילאי 40 ו-15 במצב קל.

3 צפייה בגלריה
ניסיונות החייאה בחוף
ניסיונות החייאה בחוף
ניסיונות החייאה בחוף
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

פראמדיקית במד"א מאי דיין וחובש רפואת חירום במד"א נדב חזן סיפרו: "קיבלנו קריאה על 5 אנשים שטבעו, הגענו למקום בכוחות גדולים וראינו על קו החוף גבר כבן 35 שוכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה ו-4 אנשים כשהם בהכרה מלאה ויצאו מהמים לאחר שטבעו. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עיסויים הנשמות ומתן תרופות לגבר כבן 35 כשבסופן נאלצנו לצערנו לקבוע את מותו. ובמקביל צוותים נוספים העניקו טיפול רפואי ל-4 נפגעים במצב קל ולאחר בדיקות ראשוניות בשטח פינו לבית החולים 3 נפגעים כשמצבם קל"

3 צפייה בגלריה
לאון סוושצ'ינסקי‏ ז"ל
לאון סוושצ'ינסקי‏ ז"ל
לאון סוושצ'ינסקי‏ ז"ל
(צילום: פרטי)

איליה לכטמן שכנו וחברו ספד לו: "איבדנו חבר, אח, שכן ואת הלב הכי גדול שהיה פה ב35 שנים האחרונות. לאון נכנס לחוף הים בכדי להציל ילד בן 14 שטבע. ידוע לנו לאון שאתה לא אוהב ולא יודע לשחות כל כך טוב אבל עדיין , קפצת והיית לא פחות מלוחם וגיבור, שהקריב את חייו בכדי להציל חיים אחרים ואיבד את כוחותיו בניסיון להציל את הנער. תנוח על משכבך לשלום אהוב שלנו".

קראו גם:

מירי תורג'מן, ספדה לו בפוסט: "לא מצליחה וכנראה שלעולם לא אצליח חזרתי מההלוויה, קשה, לא נתפס וכמה אנשים באו וכמה אהבו אותך חיים שלי. איך ביומולדת שלך הים לקח לי אותך. רק לפני שבוע היינו ביחד בים וצחקנו על זה ששנינו סתומים ולא יודעים לשחות, ואתה קפצת לים כשרק שמעת שילד טובע זה כל כך אופייני לך. כי מי יכל על הלב שלך? מי? תמיד דאגת לעשות שלום בין כולם, תמיד החיוך שלך הרים את העולם באוויר. אנחנו מכירים מהצבא אבל השנה האחרונה שלנו כשכנים הייתה כל כך אינטנסיבית וחשופה. הפכת לבן בית, הפכת לחבר שמעולם לא היה לי, היית לאריאל הבן שלי הדמות שהוא חיכה לו כל יום במרפסת וכבר ידע לזהות את הרעש של הרכב שלך מחנה וצועק לך 'לאון, לאון' רק השבוע ישבנו אצלי והבטחנו שהיום עושים קעקוע ביחד, איפה אתה??? אהבה שלי אני כמה שעות בים, שואלת מסתכלת, בוכה לא מבינה גם לא רוצה להבין לא רוצה להאמין שיותר לא תהיה, שאין מי שיגיד לי תרימי את הראש קרסביצ'ה שלי "יהיה בסדר. יום הולדת הזייה כפרה, מחכה שתבוא לתת לי כאפה להתעורר".
הלוייתו של לאון התקיימה אמש (מוצ"ש) בבית העלמין החדש בחדרה. יהי זכרו ברוך.