"כל אחד חייב לעבור הכשרה בהחייאה ובהפעלת מכשיר דפיברילטור", כך אומר אהרון אביטל (30), עובד אגף הביטחון והאכיפה בעיריית הוד השרון, חובש מתנדב כונן ב"איחוד הצלה" מזה ארבע שנים וגם קוסם בשעות הפנאי, שהציל בשבוע שעבר תינוק שנחנק מגוף זר והיה על סף מוות.
1 צפייה בגלריה
אהרון אביטל. "האם לא הפסיקה להודות לי"
אהרון אביטל. "האם לא הפסיקה להודות לי"
אהרון אביטל. "האם לא הפסיקה להודות לי"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
אביטל רוכב על ה"אופנולנס" של "איחוד הצלה" המצויד בכל הדרוש להצלת חיים – תיק החייאה, מכשיר דפיבלירטור, ציוד חמצן, אמצעי חבישה ומזרקי אפיפן לטיפול באלרגיה. הוא צמוד לאופנוע שלו מרגע שהוא יוצא מביתו באלעד ועד סוף היום, למעט בזמן שהוא נוסע על הקטנוע העירוני לצורכי עבודתו באגף הביטחון ("גם בקטנוע הזה אני נושא ציוד רפואי").
בשבוע שעבר, קיבל קריאה ממוקד "איחוד הצלה" על גבר שהתלונן על מיחושים בחזה על רקע לבבי. כשהגיע למקום פגש שם כונן אחר, שכבר החל בטיפול. בעודו שם הגיעה מהמוקד קריאה נוספת למקרה נוסף ברחוב סמוך. תוך שתי דקות הגיע לשם, עם סירנה ואורות מהבהבים, נכנס לקומה הראשונה של בית מגורים ופגש בחדר המדרגות אם נסערת מאוד ("בהיסטריה קיצונית", כדבריו), שהחזיקה בידיה תינוק בן תשעה חודשים, שגילה סימנים של חנק מלא וכבר החל להכחיל. לדברי האם, התינוק זחל על הרצפה, בלע גוף זר (כנראה גרגר של צ'יטוס) ונחנק. שכנה הזעיקה את מד"א (הקריאה מגיעה אוטומטית למוקד 1221 של איחוד והצלה), ואביטל הקדים את האמבולנס של מד"א בכמה דקות, שהיו קריטיות להצלת חייו של התינוק, כדבריו.
"תפסתי את התינוק, הפכתי אותו כשפניו אל הרצפה, וטפחתי על הגב שלו כמה פעמים, ואז ראיתי את הגוף הזר בתוך פיו. אחרי כמה ניסיונות הצלחתי לשלוף אותו החוצה, התינוק חזר לנשום והחל לבכות. הבכי שלו גרם לכולנו לבכות מהתרגשות. האמא כמובן הודתה לי.
"לא היה זמן רב לתודות, כי צוות האמבולנס הזדרז לפנות את התינוק להמשך טיפול בבית החולים מאיר, והאם הצטרפה לנסיעה באמבולנס. עוד באותו ערב אביטל יצר איתה קשר טלפוני, שאל לשלום התינוק, ואף הדריך אותה איך לנהוג במקרה שמצב של חנק יקרה שוב, חלילה.
"היא לא הפסיקה להודות לי ואמרה שבזכות מלאכים כמונו היא רגועה. המלצתי לה להגיע לקורס שבו תזכה הדרכה מקצועית", הוא מדגיש.
כמדריך באיחוד הצלה בקורס "משפחה בטוחה", ממליץ אביטל לכל אחד לעבור הכשרה באחד מהקורסים שמוצעים לציבור חינם בכל רחבי הארץ. "אפשר להירשם באתר של איחוד הצלה", הוא מסביר, "ואפשר גם להזמין הדרכה בבית ל-20 משתתפים ומעלה".